tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: torsdag 24 maj 2012, 21:36

Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: X:tra V75 Solvalla 23/12 OBS-samtliga startlistor i en tråd
InläggPostat: måndag 21 dec 2009, 20:35 
Horand
Jag försöker verligen skjuta. men med ögonbindel på. För onsdagarbrukar jag inte spela. Men nu måste man försöka. Det är nog svårt. Har inte känslan för speciellt många hästar. Men ge upp aldrig. sorry1

Inläggsrubrik: Re: Hörrni tröttnäsor....
InläggPostat: måndag 21 dec 2009, 21:39 

horand skrev:
Den största travpotten i mannaminne ligger där och väntar på oss.

Shoot!

Ok då.

V75-1:
4 ADAT tar sig troligtvis förbi 1 TS i starten. Över 1640 kan hon mycket väl köras där, men 5 Na är också snabb ut och kan mycket väl få överta/köras till spets. Skulle Kjelle Wallin ta spets kan vi nog förutsätta att Goop/Nurmos övertagit innan 500m...

Således 1, 4 eller 7 i spets och detta är troligtvis ett riktigt bra lås.

Skrällar ska man dock leta efter, och 9 BD har skyhög kapacitet och kan mycket väl få kanonresa här. Än roligare är åldringen i gänget; 10 DeD. Sylvassa avslutningar, men behöver få perfekt lopp med rygg till sista 100m.

2 Ca och 8 Ab kan mycket väl vinna de också, men båda blir troligtvis överspelade.

A: 7, 4 B: 1, 2 C: 9, 10, 8, 3 D: 5, 6, 12, 11

V75-2:
Kan aldrig i mitt liv tänka mig annat än att Frick får order om att köra för spets tills han sitter där...
Loppet kan bli klart intressant med en rejält överspelad favorit som antingen fått lägga allt krut i starten eller blir instängd... Ratas.
När Frick väl sitter i spets lär Adielsson vara först framme att överta. 6 Ca har dock inte visat någon vinnarskalle och ratas också trots trolig spets.

Tempot i inledningen lär bjuda in bakomvarande, men att spela bakspår över 1640?!
Jo, det får nog bli så ändå. Jag tror stenhårt på 9 Pamona, men vill verkligen inte lämna 10 RÅ och 11 AE utanför kupongen heller.
Mycket möjligt att man kan sluta strecka efter dessa tre, men håller streckprocenten i sig MÅSTE jag bara plocka med 2 WH. Möjligt att 3 Is också trillar med isf.

A: 9 B: 11, 10, 3, 2 C: 6, 5, 4, 1, 8, 12, 7

V75-3:
Svårt att se annat scenario än att 4 LC eller 1 Sa tar spets. Där kan man nog sluta strecka också. Dock säger magen att 1 Sa galopperar i starten om Adielsson ska utmana, så 4 LC var ett spikalternativ tills Guiden kom idag... Reijo låter inte alls särskilt optimistisk i förhållande till vad han säger om 1 Sa, så båda streckas. På tidigare magkänslan streckas dock fler.
2 NMH skriks det om lite här och var och hade man själv vetat något om hästen kanske det hade varit en kanonspik. Nu ställer jag mig frågande...
Troligtvis blir det att måla på rejält i detta lopp. Klart roligaste draget måste dock vara 11 AN. Guiden rankar sist. Jag anser att de är helt fel ute!

A: 4, 1 B: 2, 11, 9 C: 3, 5, 8, 6 D: 10, 7, 12

V75-4:
Tycker att 3 ABOH är veckans bästa spik. Dessutom behövs många streck för att gardera upp.
Blir inte förvånad om 8 SS trycks av och tar spets. Sedan blir det rejält tempo på loppet...OM nu inte nya regin lugnat ned henne?

A: 3 B: 4, 5, 8, 11 C: 12, 1, 10, 7 D: 2, 6

V75-5:
Borde avstå kommentarer eftersom jag personligen inte gått igenom loppet. Guiden rankar dock 9 TO först och jag tycker han står lite hårt inne. Möjligt att det kan bli tidig spets från springspåret...? Isf bra chans.
Magen säger 2 QC. Bör få kanonresa om 3 SM tar spets initialt.
12 Valeroso ska definitivt ha ett sympatistreck.
Att 6 Virago Hebre bara är streckad på 9 % just nu är också underbart...

Nää, måla på!

V75-6:
Dagens roligaste drag, och solklar DD-spik; 3 Ila Dimanche!
Jag hoppas verkligen att Lennartsson sparar speeden till upploppet och inte ger sig in i spetsstriden. 1 SD lär släppa till 6 CL, men det är inte omöjligt att Daniel Olsson ger sig in i leken med 7 MS...
Adielsson bör vinna något lopp och har väl bästa chansen här, men antingen blir det dödens eller som lok till Ila Dimache biggrin
4 TB bör dock streckas utifall hon skulle bli släppt till spets, vilket inte är omöjligt; Untersteiner låter inte allt för uppåt angående 6 CLs chanser...
11 HCD vettiga motbudet till de nämnda.

A: 3 B: 4, 11, 6, 7 C: 1, 2, 5, 12, 10, 9 D: 8

V75-7:
Många låser på de två spetsbuden, tillika bästa hästarna, 1 BBSB och 7 FOLS. Själv ställer jag mig bakom horand och drar gärna ett streck på 2 SR.
Mina miljondrag blir dock 4 MN och, framförallt, 10 Jos Cortina! Stallet låter så negativ man kan, men jag tror hästen är preppad för detta. Blir det bara tempo på loppet - vilket jag hoppas ska ske genom att Goop inte släpps till spets - fäller han många till slut.
Än bättre chans kanske 12 Bull Trap har, men han lär bli betydligt mer streckad.

A: 1, 7 B: 2, 4, 12, 10, 11 C: 3, 6, 8, 5, 9

InläggPostat: måndag 21 dec 2009, 22:01 
Användarvisningsbild

Härlig läsning. Miklan.

Spapsen, du brukar kunna hitta guldkorn och jag tror säkert du kan det på en onsdag också.

InläggPostat: måndag 21 dec 2009, 22:21 
Horand redan i kväll börjar ljuset ses i horisonten.Men på läst är jag absolut inte. Men som jag sa . får hoppas på turen

Inläggsrubrik: "Bakis" = No More Headache
InläggPostat: måndag 21 dec 2009, 22:25 
Användarvisningsbild

miklan skrev:
V75-3:
2 NMH skriks det om lite här och var och hade man själv vetat något om hästen kanske det hade varit en kanonspik. Nu ställer jag mig frågande...

http://www.stallguldstjarna.se/

No More Headache o Magic Rex som båda startar på onsdag fick inte bara känna på snön i hagen utan fick också pulsa lite intervaller i skogen.
Båda känns väldigt fina, pigga och glada inför sina uppgifter på onsdag. Hoppas tomten kommer redan på onsdagkväll till Solvalla.....
winky5

2009-12-10: "BAKIS" VANN I GÄVLE!

YES! Det gick vägen – full pott för "Bakis" (No More Headache) på Gävle ikväll.

Sören tog en lugn start med No More Headache och hamnade sist. 1300 kvar styrde han på i tredjespår och han kom ner utvändigt ledaren 700 kvar.
In i sista sväng pressade han sig till ledningen och sedan försvann "Bakis" ifrån till en överlägsen seger.
Via 16,5 sista varvet landade han på 18,6/2660 meter och tjänade 18.000 kronor. Skönt att han fick vinna igen!
Bild
Så här sa Sören Eriksson i vinnarcirklen efter loppet:

- Jag tog en lugn start med honom då han kan vara lite ivrig ibland och jag tyckte inte att vi behövde jäkta iväg i det här loppet.
Sedan körde de friskt från början där framme och det var bra för oss, men när tempot blev lite lägre tyckte jag det var lika bra att kliva på framåt, sa Sören och fortsatte:

- "Bakis" kändes jättefin hela tiden och fick springa på i sin fart in mot mål och det blev lätt.
Det här är en topphäst som vi har stora tankar om och vi hade förhoppningar på att han skulle vara med i de stora loppen, men han blev tyvärr sjuk i höstas.
Det får vi ta igen nästa år. Jag är inte främmande för att den här hästen kommer att vara med bland de tolv som ska göra upp i de stora loppen nästa år.

2009-07-10: "Hedvig" till Stig H

Idag åker A Bit Of Heaven tillbaka till Stig H Johansson för vidare träning där.
Vi är glada och stolta över förtroendet vi fick att ge "Hedvig" lite miljöombyte och en träningsperiod.
"Hedvig" är en mycket trevlig häst att pyssla om och vi önskar henne och ägarna lycka till på tävlingsbanan.

InläggPostat: måndag 21 dec 2009, 23:06 
Användarvisningsbild

Har inte alls kommit lika långt i mina ställningstaganden som miklan.
Granhuggeri, sillinläggning, spädgrisslakt och stearinljusstöpning
har tagit allt tid - INTE.

Har iallafall hittat en del roliga motbud till vad jag anser vara svaga
streckfavoriter.

Avd 2 - Nicke Palema - luktar ringrost ? I så fall stinker Nicke.
Kern har väl aldrig satt sig tillrätta i en sulky, kan öppna för många.
Roliga lågprocentare är andra Nurmoshästen Trackstar, Warner Hill,
men tror den som har bäst chans att uttnyttja pacet med patenterad
smygKihlströmare är Riccione Ås.

Avd 5 7-5-2 är Ladies Mans stayerrad. Tror inte den kommer att förbättras
denna lilljulafton heller. Både Virago Hebre och Valeroso är gedigna långluffare,
men bråkdelen så strecktyngda. Även de mer sansade Bart Sjöhammar och
Two Oceans rankar jag före favoriten.

Avd 6 - Carmen Launcher. Har hon mött Ibiza Hornline, Vanessa Du Ling eller
Spring Erom ? Slagit Calamara Donna ? Det har Tiiffany Brodda, streckad en
tredjedel så mycket. Vågar man inte spika Tiffany som jag tror sitter i spets,
är knappa 20-procentaren Hilda CD ett gaddbud.

InläggPostat: måndag 21 dec 2009, 23:46 
Användarvisningsbild

Dansken, SUPERinfo som vanligt. No More Headache´s lopp såg jag när det gick och blev ganska impad av honom. Hästen gör dock ett lite valpigt intryck, dvs verkar springa och titta sig omkring, tar mest i när han själv tycker osv. Jag tycker absolut han kan vara en chansspik för dom som vågar tro att han sköter sig på bästa sätt. Kapacitetsmässigt verkar han vara ngt extra. Mental omognad är dock ofta ett aber i travlopp. Koncentrerar han sig på tävling är förmodligen vinstchansen god.

Fjärde, intressanta resonemang. Är precis som du inne på Riccione Ås. Vet ej riktigt hur jag ska göra med loppet ännu, men en ev effekthäst skulle det kunna vara för min del.

Spaps, vi vill höra om ljuset....

InläggPostat: tisdag 22 dec 2009, 00:41 
Användarvisningsbild

Berlinaren skrev:
9 Tamilphoto blir troligen överspelad på rad och Björn. Läget avskräcker. Värre uppgift än van vid.

http://tototv.maxinetti.fi/player/archive/3366/9 spår 3 ... spets ... tappar travet i upploppet ... 5:a
http://tototv.maxinetti.fi/player/archive/3381/9 spår 2 ... vinnarhålet ... 1:a
http://tototv.maxinetti.fi/player/archive/3399/9 spår 3 ... andra uttvendig ... 1:a
http://tototv.maxinetti.fi/player/archive/3409/9 spår 4 ... spets ... 1:a

9 Tamilphoto travar skit baktill ... får mycket svårt vid att hålla ihop travet ifall han ska springa snabbare än 1.17 på medel bye1

horand skrev:
5 Even Steven - helt okänd för mig, vet inget om startsnabbhet eller kapacitet förövrigt.

http://tototv.maxinetti.fi/player/archive/3400/7 spår 8 (spår 1 på tillägsvolt) ... körs fram i dödens ... 4:a
http://tototv.maxinetti.fi/player/archive/3393/7 spår 10 ... körs fram i dödens ... 2:a (stallkompis vann från spets)
http://tototv.maxinetti.fi/player/archive/3370/7 spår 11 ... körs fram till spets ... 1:a

InläggPostat: tisdag 22 dec 2009, 00:55 
Användarvisningsbild

Har börjat kolla lite i den i mitt tycke kluriga extra V75 omgång. Har hunnit till lopp3.
Har noggrant läst Er andras inlägg och tackar för kalas analyser.....
MEN en häst som jag inte kan hitta omnämd är Ten To Ten i avd3. Jag tycker den har gjort fina insatser på slutet om än i billigare gäng men skall den inte kunna blanda sig i leken här???

InläggPostat: tisdag 22 dec 2009, 01:15 
Användarvisningsbild

Tack för länks o info, dansken. Jag tycker båda hästarna är svårbedömda. Even Steven verkar inte alls tokig, kan vara värd att se upp med. Tamilphoto har som du säger problem m bakaktionen, kan ev ha varit hakar? Hårt matchad också, kanske inte var helt fräsch o att det var det det berodde på. Borde rimligtvis blivit behandlad i så fall till denna start. Kollas i värm.

Mats, Ten To Ten gjorde ju en finfint lopp för ett atg sedan på valla - tuffare nu, men helt borta är han nog ej om flera gör bort sig samtidigt som han får ett bra lopp. Åttonde är ju dock inget vidare....

InläggPostat: tisdag 22 dec 2009, 01:33 
Användarvisningsbild

Jag är enig med Berlinaren ... 9 Tamilphoto (32%) är överstreckat ... loppet vinnas väl i en tid kring 16 och då är han inte på photot no1

5 Even Steven har kalasspåret på Solvalla auto medel och kann skrälle ... men med en otaktisk kusk luktar det dödens lång veg unsure

Bästa finska chans tycker jag är 10 Nobodypaymybills (5%) i avd 4 ... Ove A har visst fåt en bra körtur i julklapp ... vann senaste start 16. december:
http://tototv.maxinetti.fi/player/archive/3410/4 ... spår 9 auto ... mycket lugn start ... fram till dödens ... vinnar okörd ooja

InläggPostat: tisdag 22 dec 2009, 03:12 

Riccione Ås å Warner Hill känns båda tidiga i andra liksom Glideagante. Nicke å Pamona kan man nog lämna utanför.

Tiffany låter som en klart tänkbar spik.

Gå inte bom på Lage i avslutningen nu bara. Helt rätt årstid nu.

InläggPostat: tisdag 22 dec 2009, 10:35 
Användarvisningsbild

1 Ray B.Arber - Håll i hatten. Den här är intressant. Har lite svårt att hålla reda på benen och ngn snabbstart gissar jag att Strömberg inte kan/tänker försöka med. Å andra sidan, är han felfri ur volten lär han få en långt bättre position än han normalt får. Hästen verkar ha toppform. Gick dessutom bra förra året vid just denna tid i två vallastarter. Dubbla galopper senast men såg fin ut däremellan. Är väl vad man skulle kunna kalla en "enkel" häst. Ingen som normalt är ngn rikstotovinnare. Valack 8 år. Har skrapat ihop 123 000...men det är bra det för oss som lirar, för nu står han bra till med bara tre ekipage på startvolten. 5,9,10 fr 20-fållan kanske också kommer förbi honom innan första femhundringen. Jag tror han kan ha chans trots det. Hästens adelsmärke är starka avslutningar. Funkar på distansen. Normalt startar han fr tillägg eller hamnar långt bak i kön pga av sin osnabbhet fr start, gör ofta bra slutvarv. I senaste felfria loppet avslutade han 13,5 s 1000 bakom La Bella Girl och Vulkan Hornline. Det är absolut inget spikförslag men om det garderas rekommenderar jag skrällstreck. Ingen normal människa streckar 1 Ray B.Arber denna gång. Det är bra det.

InläggPostat: tisdag 22 dec 2009, 12:37 
Användarvisningsbild

horand skrev:
1 Ray B.Arber - Håll i hatten. Den här är intressant.
Avd 5 Stayer 3140 Volt (varje 20 m tilläg på stayerdistans är cirka minus 0.6/0.5 sek)

1 RAY B.ARBER v 8 Strömberg Hans R (Pet Th)a (5 stayerstarter = 0 segrar) 20.2g - 17.5 - 18.0 - 18.2 - 18.8
2 QUATTRO COMPOSITE v 4 Söderkvist Stefan (Hel Ja) (0 stayerstarter)
3 SAY ME v 4 Eriksson Jörgen S (Jon JI)a (1 stayerstart = galopp)
3160---------------------------------------------------------------
4 PALLINA s 4 Widell Kaj (Joh SH) (1 stayerstart = 0 segrar) 16.9
5 BART SJÖHAMMAR v 4 Adielsson Erik (Joh SH) (1 stayerstart = 0 segrar) 16.9
6 VIRAGO HEBRE v 5 Goop Björn (Nur Ti) (4 stayerstart = 2 segrar) 16.8g - 17.2 - 18.3 - 17.2
7 VEIKKO HORNLINE v 5 Ohlsson Ulf (Buc Ma) (5 stayerstart = 0 segrar) 17.7 - 17.3 - 16.6 - 17.9g - 16.8
8 YOUNG FOREVER v 6 Kihlström Örjan (Läh Ka) (0 stayerstarter)
9 TWO OCEANS v 5 Degiorgio Charles (2 stayerstart = 0 segrar) 18.0 - 18.8
10 LADIES MAN h 5 Kontio Jorma (Röc Bj) (3 stayerstart = 0 segrar) 17.2 - 17.0 - 16.9
3180---------------------------------------------------------------
11 KRÅNGEL h 5 Larsson Fredrik B (1 stayerstart = 0 segrar) 17.2
12 VALEROSO v 8 Partanen Juhani (Kar Ma) (29 stayerstart = 7 segrar) 17.0 - 16.7 - 16.4 - 17.1 - 17.3 - 16.0 - 17.5 - 15.5 - 15.4
13 MAJESTIC RODNEY (FR) v 9 Sternsjö Joakim (31 stayerstart = 4 segrar) 17.2 - 18.2g - 17.0 - 18.8 - g - 17.6 - 18.5 - g
14 QUICK PROFIT (CA) h 5 Lennartsson Per (Läh Ka) (2 stayerstart = 0 segrar) 17.6 - 17.0
15 SIMB FRIZZ h 5 Frick Jim (6 stayerstart = 0 segrar) 16.0g - 15.6 - 17.4 - 16.5 - 16.2 - 15.8

InläggPostat: tisdag 22 dec 2009, 13:51 
Användarvisningsbild

Om fem timmar publiceras bolagets rackare.
Sista chansen nu i eftermiddag att dra en lans för
sina drag i 90-miljonersomgången.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa