horand skrev:
Den största travpotten i mannaminne ligger där och väntar på oss.
Shoot!
Ok då.
V75-1:4 ADAT tar sig troligtvis förbi 1 TS i starten. Över 1640 kan hon mycket väl köras där, men 5 Na är också snabb ut och kan mycket väl få överta/köras till spets. Skulle Kjelle Wallin ta spets kan vi nog förutsätta att Goop/Nurmos övertagit innan 500m...
Således 1, 4 eller 7 i spets och detta är troligtvis ett riktigt bra lås.
Skrällar ska man dock leta efter, och 9 BD har skyhög kapacitet och kan mycket väl få kanonresa här. Än roligare är åldringen i gänget; 10 DeD. Sylvassa avslutningar, men behöver få perfekt lopp med rygg till sista 100m.
2 Ca och 8 Ab kan mycket väl vinna de också, men båda blir troligtvis överspelade.
A: 7, 4 B: 1, 2 C: 9, 10, 8, 3 D: 5, 6, 12, 11V75-2:Kan aldrig i mitt liv tänka mig annat än att Frick får order om att köra för spets tills han sitter där...
Loppet kan bli klart intressant med en rejält överspelad favorit som antingen fått lägga allt krut i starten eller blir instängd... Ratas.
När Frick väl sitter i spets lär Adielsson vara först framme att överta. 6 Ca har dock inte visat någon vinnarskalle och ratas också trots trolig spets.
Tempot i inledningen lär bjuda in bakomvarande, men att spela bakspår över 1640?!
Jo, det får nog bli så ändå. Jag tror stenhårt på 9 Pamona, men vill verkligen inte lämna 10 RÅ och 11 AE utanför kupongen heller.
Mycket möjligt att man kan sluta strecka efter dessa tre, men håller streckprocenten i sig MÅSTE jag bara plocka med 2 WH. Möjligt att 3 Is också trillar med isf.
A: 9 B: 11, 10, 3, 2 C: 6, 5, 4, 1, 8, 12, 7V75-3:Svårt att se annat scenario än att 4 LC eller 1 Sa tar spets. Där kan man nog sluta strecka också. Dock säger magen att 1 Sa galopperar i starten om Adielsson ska utmana, så 4 LC var ett spikalternativ tills Guiden kom idag... Reijo låter inte alls särskilt optimistisk i förhållande till vad han säger om 1 Sa, så båda streckas. På tidigare magkänslan streckas dock fler.
2 NMH skriks det om lite här och var och hade man själv vetat något om hästen kanske det hade varit en kanonspik. Nu ställer jag mig frågande...
Troligtvis blir det att måla på rejält i detta lopp. Klart roligaste draget måste dock vara 11 AN. Guiden rankar sist. Jag anser att de är helt fel ute!
A: 4, 1 B: 2, 11, 9 C: 3, 5, 8, 6 D: 10, 7, 12V75-4:Tycker att 3 ABOH är veckans bästa spik. Dessutom behövs många streck för att gardera upp.
Blir inte förvånad om 8 SS trycks av och tar spets. Sedan blir det rejält tempo på loppet...OM nu inte nya regin lugnat ned henne?
A: 3 B: 4, 5, 8, 11 C: 12, 1, 10, 7 D: 2, 6V75-5:Borde avstå kommentarer eftersom jag personligen inte gått igenom loppet. Guiden rankar dock 9 TO först och jag tycker han står lite hårt inne. Möjligt att det kan bli tidig spets från springspåret...? Isf bra chans.
Magen säger 2 QC. Bör få kanonresa om 3 SM tar spets initialt.
12 Valeroso ska definitivt ha ett sympatistreck.
Att 6 Virago Hebre bara är streckad på 9 % just nu är också underbart...
Nää, måla på!V75-6:Dagens roligaste drag, och solklar DD-spik; 3 Ila Dimanche!
Jag hoppas verkligen att Lennartsson sparar speeden till upploppet och inte ger sig in i spetsstriden. 1 SD lär släppa till 6 CL, men det är inte omöjligt att Daniel Olsson ger sig in i leken med 7 MS...
Adielsson bör vinna något lopp och har väl bästa chansen här, men antingen blir det dödens eller som lok till Ila Dimache
4 TB bör dock streckas utifall hon skulle bli släppt till spets, vilket inte är omöjligt; Untersteiner låter inte allt för uppåt angående 6 CLs chanser...
11 HCD vettiga motbudet till de nämnda.
A: 3 B: 4, 11, 6, 7 C: 1, 2, 5, 12, 10, 9 D: 8V75-7:Många låser på de två spetsbuden, tillika bästa hästarna, 1 BBSB och 7 FOLS. Själv ställer jag mig bakom horand och drar gärna ett streck på 2 SR.
Mina miljondrag blir dock 4 MN och, framförallt, 10 Jos Cortina! Stallet låter så negativ man kan, men jag tror hästen är preppad för detta. Blir det bara tempo på loppet - vilket jag hoppas ska ske genom att Goop inte släpps till spets - fäller han många till slut.
Än bättre chans kanske 12 Bull Trap har, men han lär bli betydligt mer streckad.
A: 1, 7 B: 2, 4, 12, 10, 11 C: 3, 6, 8, 5, 9