tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: söndag 13 okt 2024, 22:01

Ny tråd Svara på tråd  [ 47 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Bergsåker 18/2
InläggPostat: torsdag 16 feb 2023, 21:10 
Användarvisningsbild

Jag spårade säkert ut. Synd tanken var kanon.

InläggPostat: torsdag 16 feb 2023, 22:08 

Spaps skrev
Citera:
Björne har du lyssnat på Expressens travpod. Gör det så får du höra något bra

Lyssnat biggrin

Noterar att Tjomsland är mer uppåt än vad Ulf verkar vad gäller Brenne Bankers chanser.

Spetsstriden i avd6 känns öppen. Jörgen spetsar nog om han vill med Reven Devaju men kör han där? High On Pepper har chans att överta i ett senare läge och i så fall borde loppet vara över men tanke om hur han såg ut senast. Känns lite mer sårbar om det inte blir spets även om intrycket är bra från den starten. Funderar på om inte Wäjersten släppet om han kommer till spets med Chitchat, första på lång distans och upp två klasser. Kanske är ute och cyklar med den tanken?

Vad var din tanke spaps?

Senast redigerad av Björnes Magasin torsdag 16 feb 2023, 22:24, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: torsdag 16 feb 2023, 22:12 

Noterar i Guiden att Pär Ländin inte vill ha smetig bana på lördag. Verkar bli snöfall på förmiddagen och någon plusgrad framåt start. Är det minus för Axel Ruda?

InläggPostat: torsdag 16 feb 2023, 22:28 
Användarvisningsbild

Min tanke var att ful Robban var på gång igen. Robban har ställt sin älsklings häst till detta lopp. När han fick spår ett bröt han ihop. Men så hände något LLL fick spår två. Då blev hästen väldigt lyckligt sjuk . Robbans plan var att hålla upp för att sedan släppa till Jorma. Då var han garanterad hög fart och vinst. För Jorma kör undan alltid.
Kan Robban hålla spets i början för att sedan släppa till Jorma. Då är det bara att spika. 5 %. Hemmaplan härstamning Love You- Hilda Zonett. Den kombon är oslagbar. Bra inne i loppet på Pengar.

Detta måste jag fundera på. Det ser ut som Jugge är snabbare . Men sida sida. Kan gå. Sedan har vi Magnus från spår sju. Den är snabb och Magnus gör allt rätt. Där tror jag Robbans får problem. Men tanken kvarstår.
Kul tanke dock

InläggPostat: torsdag 16 feb 2023, 22:33 
Användarvisningsbild

Kombon Puffe Bäst på kalla Tjomsland etta eller tvåa i Sverige på kalla. Och BB som har hög fart. Bra spår rygg på 4 som är snabb från början. Kolla 5nov. Då deltog både BB och Alma P i samma lopp. Dom var ungefär lika bra. Just nu skiljer det 12 ggr i %.
Töm spargrisen på lördag

InläggPostat: fredag 17 feb 2023, 10:29 

Tack spaps :mrgreen:

Funderar på anledningen till varför Fabulous Pellini ska gå med amerikansk vagn för första gången när det är årsdebut? Kan ju gå fel men bra form före uppehållet, bra statistik efter längre vila och hemmabana. Bara att spika?

InläggPostat: fredag 17 feb 2023, 17:30 
Användarvisningsbild

Rankad etta hos mig. kan vara helt rätt. Det är en racer

InläggPostat: fredag 17 feb 2023, 17:44 

Avd4 - känns som det måste skrälla här om det ska bli några större pengar för 7 rätt. Funderingar just nu:

Bird Lane - tänkbar om spets men får ingen större känsla för henne och när hon är bland favoriterna så går hon bort
Miss Mighty - hemmaplan, Wäjersten, ska gå framåt för varje lopp så borde väl streckas
Honesty - streckfavorit i skrivande stund - första loppet i ny regi och efter vila - given att avstå på det
Russel Square - ska smygas och är snabb ut, tänkbart skrällstreck
Young Mistress - kommer från seger, borde få en fin resa, tänkbart skrällstreck
Shehuntyoudown - vinner nog om Emila serverar henne en resa i ryggar och inte går ut i spåren för tidigt
Cala Mayour DEB - måste ha helt rätt resa, 7 procent känns för mycket
Krakas - fattas lite till toppformen enligt Olsen i Guiden. Hade varit tänkbar annars
Breeze - svårt läge men tjänat mest, stall i form, streckad på 3 procent. Givet skrällstreck

InläggPostat: fredag 17 feb 2023, 18:05 
Användarvisningsbild

Miss M spik för mig. SoS hämta ut.

InläggPostat: fredag 17 feb 2023, 18:08 
Användarvisningsbild

Det ble litt trangt for Brenne Banker i Østersund sist og det endte i galopp. Han kjennes ordentlig bra ut i trening hjemme om dagen og jeg mener han skal være med der fremme i et åpent løp. Ingen planlagte endringer.

InläggPostat: fredag 17 feb 2023, 20:35 
Användarvisningsbild

Björne dom ligger väldigt lågt på Miss M. Skriket är Russel. Jag håller på min Miss M

InläggPostat: fredag 17 feb 2023, 21:26 
Användarvisningsbild

Hej till alla er som bara väntar på att jag skall titta in med pregnanta formuleringar om vem som vinner vad och varför! Känner av allas era önskningar och vill därför meddela att jag dessvärre inte har något att bidra med till Päråker!

Men förtvivla icke, detta kan vara året som jag kommer att delge facit till V7 dagen innan. Lutar åt att Elitloppslördan just nu betingar lägsta oddset för när det kunde inträffa. Gävle veckan innan vore ej heller otänkbart liksom omgången med SMS (pluralis) å Åbye. Eller kriteriesjuan. Men spelvärdet ligger nog ändå på Calmare Solstitio, prrrrt!
Jag är i alla fall född på midsommarafton, lite flummig får en väl lov att vara!?

Må säga att bajare Pallo lyser med sin frånvaro, sug slak!

InläggPostat: fredag 17 feb 2023, 21:56 
Användarvisningsbild

Träffade Pallo i lördags. Vill att han skriver här. Hittills har jag inte lyckats

InläggPostat: fredag 17 feb 2023, 22:02 

Spaps skrev
Citera:
Björne dom ligger väldigt lågt på Miss M. Skriket är Russel. Jag håller på min Miss M

okay

InläggPostat: fredag 17 feb 2023, 23:29 
Användarvisningsbild

i lördags? Så vitt jag vet har Bajen inget hockeylag och Dygårn inget bandylag. E pallo i färd med att komma ut som what-for eller nåt? Nämen nu tätnar nyfikenheten, vaffan snacka' ni om ijenntliänn? Oavsett, bra jobbat spaps1! Häng i där, Fruängen får inte dö!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 47 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa