tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: lördag 21 sep 2024, 04:53

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Jag kollade in...
InläggPostat: fredag 30 sep 2022, 23:17 
Användarvisningsbild

...när lillePuttin firade annekterandet av delar av Ukr. Snubben har ju alltid befunnit sig på en nivå som undandrar sig beskrivningar i ord. Men nu är det ju rena rama operetten vetja! Skönt att åter förmå att beskriva den rysskiga självhärskaren i en liknelse! Känslan är att nu är slutet nära.

Inläggsrubrik: Re: Jag kollade in...
InläggPostat: fredag 4 nov 2022, 08:20 
Site Admin
Användarvisningsbild

Härligt pluggisen. Denna del av forumet har varit död länge. Så du hoppas inte på en rysk invasion av Sverige alltså?
Jag tycker vi ska diskutera för och nackdelar med en sån invasion. Eller..
Det jag egentligen vill veta är. Hur kommer travsporten påverkas om Putin blir statsminister i Sverige? innocent
Får vi utökade spriträttigheter överallt? Mer prispengar till travsporten? Detta är stora frågor som måste diskuteras.
Det negativa är väl att vi riskerar få se lite mer spännande ryska piller i hästarna.

Som ung värnpliktig på I21 Sollefteå i slutet av 80-talet låg vi efter norrlandskusten och spejade efter ryska ubåtar med dyra mörkerkikare. Det var tider det. Ett sånt pass var kul i ungefär 10 minuter.
Att kolla på mörka vatten efter midnatt tenderar att bli tråkigt. Roligare att käka mackor och dricka varm choklad.
Vill minnas att jag och en kompis somnade till och fick ett ilsket samtal från korpralen. En stor båt passerade och vi sov.
Ehhh? Ska vi rapportera stora båtar också? GIVETVIS skrek han. Det visste jag förstås men svårt att rapportera när man sover på sitt pass laughter

Såg för övrigt filmen All Quiet on the Western Front häromdagen. Ännu en film som påminner oss om varför krig är en mycket dålig idé. Om något krig varit idiotiskt på en egen nivå så är det första världskriget. Mer än nio miljoner soldater dödades till ingen nytta. Att kriget la grunden för Adolf och andra världskriget var också en utgång ingen såg komma just då tyvärr.

Tycker även det är för tyst i media om diskussioner om ett tredje världskrig. Jag undviker helst såna diskussioner för vi har nu hamnat i en situation där allt prat om fred gör att man stämplas som Putinanhängare vilket är tragiskt.
Det enda jag vet och egentligen bryr mig om är att just nu lider en jävla massa civila i Ukraina på ohyggliga sätt.
En kall vinter väntar som gör lidandet än värrre. Så jo. Jag vill ha mer diskussioner om fred och lite mer konsekvenstänk.
Jag är även så cynisk så jag tror att vapenindustrin bryr sig väldigt lite om civilbefolkningen i Ukraina men desto mer om att sälja vapen. Situationen där kommer givetvis öka inkomsten rejält då allt fler länder vill köpa vapen för framtiden.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ]