tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 15:07

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bergsåkern Tidiga
InläggPostat: söndag 24 aug 2025, 18:51 
Användarvisningsbild

avd 1 CJJ
avd 2 Oskar
avd 3 Robban
avd 4 Linus idag
avd 5 Daniel
avd 6 Magnus
avd 7 Örjan

Inläggsrubrik: Re: Bergsåkern Tidiga
InläggPostat: söndag 24 aug 2025, 21:11 

Avd1 - samma
Avd2 - Järvsöodin och Ulvsåsen
Avd3 - Engine Kronos och Love to Know
Avd4 - Ellen Ripley
Avd5 - Barolo Gene, Loxahatchee och Eagle Rock
Avd6 - krävs nog några streck
Avd7 - Fransesco Zet

InläggPostat: söndag 24 aug 2025, 22:01 

Avd1 - Max Montana, Duflot, Dropthegloves och Blablablaa gör upp om spets. Max Montana håller ut de andra? Mellby Mowgli bästa hästen och räknas trots spåret? Spetshäst, bästa hästen och ett streck till räcker?

InläggPostat: söndag 24 aug 2025, 22:18 

Avd3 - Oskar spetsar med Ikaros Brick. Utmanas av Engine Kronos i spetsstriden. Love to Know är också snabb ut och Bergh kör sig till spets kosta vad det vill? Känns som ett lopp där man inte behöver så många streck.

InläggPostat: torsdag 28 aug 2025, 20:30 
Användarvisningsbild

DW kommer väl vinna ett par lopp. Jag tycker Loxahatchee är bästa spiken. Letar en till

InläggPostat: fredag 29 aug 2025, 14:05 

Spårsjukan grasserar! Tre strukna ännu så länge och samtliga från skräpspåren 8 och 12 i auto. Jackpott gör att jag kände mig tvingad att vara med. Ännu inte helt klar över hur systemet blir utformat, men klart att bägge de i nuläget största favoriterna blir garderade då jag tycker det finns motbud till dem. Just nu landar jag i spikar på Take Me Sober i fjärde efter förväntad spets. Den andra blir Fabulous Boy i sjätte avdelningen. Hoppas på spets och slut även där.

1: Öppet lopp där jag kanske ändå försöker klara mig på en handfull ekipage. 1 Max Montana får nog ett bra invändigt lopp, kanske ledarryggen och platsar på min lapp. 4 Sign Of Times är av samma kategori och duger också fint. 5 Dropthegloves har varit riktigt bra i ett par lopp på V75 och kan få sin seger här. 6 Blablabla är den förväntade ledaren och kan kanske rinna undan, även om jag anser den vara lite blöt till slut. 8 Mellby Mowgly är nog bäst i gänget, men har tufft läge. Licence To Lead och Charlys Mine är bubblarna.

2: 1 Järvsöodin är kanske just nu landets bästa kallblod och är ett självklart streck. 2 Ulvåsen tar förmodligen spets och kan den hålla Järvsöodin instängd hela vägen så är chansen god. Lämnar dock inte in utan att ta med 9 Månlykke A.M. Risk för ringrost naturligtvis, men en Månlykke i normal författning räcker långt här.

3: Kubbning om tät här mellan 2 Ikaros Brick, 5 Engine Kronos och 6 Love To Know öppnar kanske upp loppet för någon annan. Har svårt att bestämma mig för vem som tar spets, men gissar på Engine. Blir det för tuff körning så blir 1 Gulangyu Island, 4 What A Magic och 12 Joker Ima aktuella.

5: 10 Ready Star kan tyckas missgynnad av läget då han inte får ledning, men den kusen går bra bakifrån också. 4 Loxahotche sitter förmodligen i spets och är naturligtvis högaktuell därifrån, men några galopper i raden skrämmer. 5 Eagle Rock har kanonform och bra läge, men så fort jag spikar Örjan så bränner han. 1 Imperator Godiva, 3 Barolo Gene och 6 Make Or Breake Zaz får agera skrällbud..

7: Duellen mellan 2 Borup Victory och 3 Francesco Zet är duellen som verkligen lockar. Kollar man travfakta så pekar det entydigt åt den senares fördel, men det är historia och det här är ett nytt lopp, som jag spekulerar i kan sluta med en riktig skräll. För i vinnarhålet kan mycket väl Jerka Sting sitta och får den lucka i tid så avslutar Jerka supersnabbt ibland.

InläggPostat: fredag 29 aug 2025, 21:37 
Användarvisningsbild

Jag har ändrat mig. Spiken borde vara Robban i avd 6 . Nu när han startar från spår sex. MR K tar väl spets och släpper till Robban

InläggPostat: fredag 29 aug 2025, 22:58 
Site Admin
Användarvisningsbild

Du kan ha rätt spaps. Med 6 struken bombar nog Bergh till spets.
Det som möjligen talar emot är helfransk stam på båda sidor. En start över kort i ett billigt lopp.
Dock inte världens svettigaste lopp men kanske det fattas speed. Vi får se.

Ska 5 gå med skor denna gång så är det ett klart minus och bör få svårare att svara ut Bergh.
2 med Mats är väl den enda som kan försöka svara.

Troligt scenario. Bergh till spets med Mats i rygg. Hård körning kan öppna upp loppet.
Jag streckar 4-9-10-11 box2

V75-6 behöver man väl egentligen inte läsa på. Bör vara ett tvåhästars lopp men...
Jag gillar hur 6 Staro Mack Crowe sett ut på slutet.
Senaste lopp. 5-utv, på 1050 kv, rygg, utan rygg 400 kv, höll mkt bra, 08,4 si 1000.

För den som vill läsa statistikanalys finns den här: https://justpaste.it/hh0kf

InläggPostat: lördag 30 aug 2025, 09:40 

Tompe skrev:
Du kan ha rätt spaps. Med 6 struken bombar nog Bergh till spets.
Det som möjligen talar emot är helfransk stam på båda sidor. En start över kort i ett billigt lopp.
Dock inte världens svettigaste lopp men kanske det fattas speed. Vi får se.

Ska 5 gå med skor denna gång så är det ett klart minus och bör få svårare att svara ut Bergh.
2 med Mats är väl den enda som kan försöka svara.

Troligt scenario. Bergh till spets med Mats i rygg. Hård körning kan öppna upp loppet.
Jag streckar 4-9-10-11 box2

V75-6 behöver man väl egentligen inte läsa på. Bör vara ett tvåhästars lopp men...
Jag gillar hur 6 Staro Mack Crowe sett ut på slutet.
Senaste lopp. 5-utv, på 1050 kv, rygg, utan rygg 400 kv, höll mkt bra, 08,4 si 1000.

För den som vill läsa statistikanalys finns den här: https://justpaste.it/hh0kf

Visst är det fullt möjligt med Bergh till tät, men jag är inte alls säker på det. Tror att Mats svarar ut Berghs ekipage då han nog över den här distansen ändå har den bättre kusen. Trots allt så är det det enda ekipaget som segrat på V75 över den här distansen. Den gången från utvändigt läge, men spets är nog bättre.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ]