tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 15:07

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Jägersro 25 oktober - första v85
InläggPostat: söndag 19 okt 2025, 20:25 

Söndagstankar:
Avd1 - fint lopp, Francesco Zet. Behövs det något ytterligare streck?
Avd2 - skrällopp? Idag streck på hästarna med mer än 1000 poäng - Lasses Tara, Anna Mae, Tamburine Tile, Do It Dorothy och Princess Devine.
Avd3 - borde väl stå mellan Ghirardelli, Bright Star US, Kredlys Lew och Marsal? De har i alla fall tjänat mest pengar.
Avd4 - inte en susning idag
Avd5 - inte en susning idag
Avd6 - inte en susning idag
Avd7 - Imperator FI
Avd6 - Steady Express, Facetime Love, Eolo Wise L. Kanske ska spetshästen streckas vem det nu månne bli.

Hur mycket pengar kommer det finnas i potten? Risk för teknikstrul på lördag?

Inläggsrubrik: Re: Jägersro 25 oktober - första v85
InläggPostat: måndag 20 okt 2025, 17:43 
Användarvisningsbild

Jag protesterar den här veckan. Vi spelar såklart. Jag går på fotboll istället
avd 1 Örjan
avd 2 Per N
avd 3 Per N igen
avd 4 Robin
avd 5 Magnus
avd 6 Johan
avd 7 Örjan
avd 8 Johan

InläggPostat: fredag 24 okt 2025, 14:21 

Då är veckan här då man måste ge sig i kast med 8 lopp. Jag är mycket tveksam till nyordningen, men man får väl ge det en chans. För att ha råd med ytterligare en avdelning så får jag dock skära lite i marginalerna. Brukar reducera ned mina ramar med 50%, men nu får jag dra ned till 25%:s chans till full pott om allt är inom ramen. Göres enklast om jag delar hästarna i tre lopp i A och B-kusar och kör A-hästarna på en kupong och B-pållarna på den andra. Minst 7 rätt om allt inom ramen, men endast 25% chans till full pott.

Veckans tankar om omgången:

1: Stens Rubin är riktigt vass från start, men jag tror inte att han hinner förbi Affe och där vill nog Oscar köra i spets. Örjan ligger nog lugn i dödens med Francesco Zet fram till varvet kvar och skruvar sedan upp tempot. Förmodligen vinner Francesco, men jag går emot och plockar med både A Fair Day och Stens Rubin.

2: Ganska lågklassigt stolopp där jag just nu känner för att ta ställning och spika 9 Princess Of Divine. Naturligtvis en chansning då det är bakspår på Jägers, men hon har visat bra styrka och gått vasst i avslutningar på slutet. Går åt många streck om jag garderar här.

3: Örjan storfavorit igen med 9 Bright Star US. Men den har inte startat på dryga två månader och där är nog inte full form. Finns en liten risk att den fastnar invändigt också. Värst emot är nog 10 Kreadlys Lew, men jag kryddar systemet med ett antal streck och hoppas att det skräller lite grann. I nuläget, 2 Valla D´Gaagaa, 7 Ghirardelli, 8 Kosing, 9 Bright Star U.S., 10 Kreadlys Lew och 12 Marshal.

4: Svårt lopp där man kanske borde ha en helgadd. Men det har jag inte råd med och nöjer nog mig med 1 Hickovelocissimo, 2 Googoo Sensation, 5 Musse S.F., 6 Setting Sun och 7 Mister Smartface. Kanske får jag även råd med 12 Amorcino.

5: 5 Nilla Lane och 11 Celiaz låter som ett bra lås, men jag kan inte låta bli att strecka 8 Nova Mahiron när den blivit nedstruken ett spår. Får den ligga still i bra läge till spurtdags så avslutar den bra. Mindre än 1 % i nuläget!!

6: Idag är jag böjd att nöja mig med 7 streck i det här klass II-loppet. 4 Great Brodde kanske visar sig vara bäst, men det är en 3-åring och de brukar ha det lie tufft på rikstoton så det får nog bli ett gäng streck till. 1 Goddess Nike, Lion Mearas, 5 Unique Pearl och 7 Fetisov är de där framme som känns intressanta och 10 Parish Crooks V.S. och 11 Arnie Silvio fyller på bakifrån.

7: Jag tror att 9 Icebreaker Pellini behöver ytterligare något lopp i kroppen innan den är segeraktuell på rikstoton och hoppar över denne. Låser nog loppet på de två spetsaspiranterna 1 Lucifer Boko och 5 Imperator F.I. Rätt eller fel visar sig.

8: 11 Steady Express klättrar snabbt genom klasserna, men har nog möjlighet att förlänga segerraden med ytterligare en vinst här. Distansen passar bra och över den så spelar det kanske inte så stor roll att det blev bakspår. Tar chansen och enkelstreckar i sista.

InläggPostat: fredag 24 okt 2025, 20:28 
Site Admin
Användarvisningsbild

Fin analys Conny give_rose

Jag ligger lågt. Köper nog en andel och gör en dubbel.
Kompletterar med länkar till fler analyser.

Jens Sjödens statistikanalys https://justpaste.it/cwwwg

Daniel Berglund Travronden https://justpaste.it/aws33

Johan Sjöstrand och Stefan Perssons tankar och tips
https://justpaste.it/379rn

InläggPostat: lördag 25 okt 2025, 14:26 
Användarvisningsbild

Köpte Travronden för första gången på ett kvartssekel. Tänkte att jag skulle... Vet fan inte vad jag tänkte!? Aja, kommer lördag å inte fan orkar jag läsa ett smack om hästar, ridå.
Nämen lycka till då grabbar, hörs!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ]