tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:13

Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Åby tidiga
InläggPostat: söndag 30 nov 2025, 20:07 
Användarvisningsbild

avd 1 CJJ
avd 2 Gustav
avd 3 Johan
avd 4 Johan
avd 5 Mats
avd 6 Robban
avd 7 CJJ
avd 8 CE
På skiten igen

Inläggsrubrik: Re: Åby tidiga
InläggPostat: tisdag 2 dec 2025, 16:11 
Användarvisningsbild

avd 1 lurig inledning. RR är inte snabb från start. CJJ laddar väl och tar spets. Kan gå men just nu åtta hästar
avd2 Fangio med skor tror jag mindre på. Alvena Roy är första häst. Även detta lopp kräver några stycken. Just nu 6st
avd 3 Hemskt skitlopp. När även Beartime kan vinna. Först för mig är Extreme AF. Några även här
avd 4 Spik Johan
avd 5 Här tar man 4-5 och går vidare
avd 6 Här tar man tre och går vidare
avd 7 Här tar man 1och 12 går vidare
avd 8 spik på Andre E

Just nu är det så. Men många dagar att ändra sig bash1 bash1 bash1

InläggPostat: onsdag 3 dec 2025, 17:33 
Användarvisningsbild

Nu är det onsdag . Och nya tankar när man pluggat mer. Inget är skrivet i sten

avd 1 spik DP
avd2 alla
avd 3 alla
avd 4 spik Johan
avd 5 3-4-5-6
avd6 1-2-5
avd7 1-3-12
avd 8 Spik AE

InläggPostat: onsdag 3 dec 2025, 18:29 

Inte så mycket jobb denna vecka och därmed gott om tid att läsa på om veckans trubbel. Skotvång anbefalles och då får man kolla upp vilka av storisarna i avdelningarna 4-7 som kan tänkas behärska det bäst.

3 Stens Rubin i 4:e vann ju 3 raka segrar i guld med skor på från december till februari så det facitet kan man inte klaga på.

4 Nilla Lane i femte har inte alls tävlat under de två senaste vintrarna, men debuterade med skor på i sina tre första lopp, vilket resulterade i två segrar mot lättare motstånd än detta. Mycket möjligt att hon inte har problem alls med dojor på, men jag får nog fundera ett tag till innan jag eventuellt använder mig av Nilla som enkelstreck.

I sjätte avdelning så talar mycket för att Betting Pacer leder från start till mål. Hotet kan möjligtvis vara Bosha Diablo från ledarryggen. Bägge dessa går vanligtvis med dojor så där finns inga problem.

Stenkrossen Steady Express har sedan han började gå barfota bak, verkligen hittat stilen med fem raka vinster. Men man ska komma ihåg att redan före dessa starter hade han tre raka vinster så kanske ligger inte hela sanning där. Har kanske mer handlat om att få kusen att gå felfritt. Får fundera lite mer på den saken.

1: Dubbelklasslopp där jag i nuläget streckar 1 2 6 7 8 11 och 12. Kanske kan 10 Freeday också komma ifråga.

2: Uppmärksammar att Bergh inte vet hur 2 Fangio fungerar med skor, men ser att han på 10 försök vunnit endast ett lopp. Men det var i.o.f.s. tidigt i karriären. 4 Alvena Roy känns som hästen att slå här. 1 Mayhem Mary får ett fint lopp. 3 The Bank Account känns tidig. 5 Muscle Will duger i klassen. 6 Klinton och 7 Koogoo Gaagaa kan räck om de kommer till. 9 Lakethesnake och 11 Orosei Boko om det går lite fort därframme. Men man ska komma ihåg att bakspåren sällan kommer till på Åby.

3: Ytterligare ett öppet lopp där jag inte kan se någon av startkusarna som chanslösa. 6 Solkattens Star, 9 That´s So Spicy och 11 Gunvald duger bra på mellanvolten. 40 meter känns mycket att ta in för 14 Beartime även om det kapacitetsmässigt är klar.

8: Avslutningen känns inte lättare. Nödvändiga streck i nuläget är 1 Chocolatmere som får ett bra lopp då det är open stretch. 4 Run Like Brodda, 5 Pure Desire och 6 Official Sox gör upp om täten. 9 Youcantaffordme, 12 Bella Yankee, 14 Smiiley Brodda och 15 Princess Of Divine kan bjudas om om det går för fort därframme.

InläggPostat: onsdag 3 dec 2025, 21:21 
Användarvisningsbild

Conny bästa spiken är nummer tre i avd 8 för mig

InläggPostat: onsdag 3 dec 2025, 22:50 

spaps1 skrev:
Conny bästa spiken är nummer tre i avd 8 för mig

Från rygg ledaren då? Inte omöjligt.

InläggPostat: torsdag 4 dec 2025, 19:37 
Användarvisningsbild

Fan bli bara svårare och svårare så längre veckan går

InläggPostat: fredag 5 dec 2025, 11:10 

Det stämmer bra det. Gick faktiskt igår och funderade på om jag skulle hoppa över den här omgången. Helt enkelt erkänna mig besegrad. okay

InläggPostat: fredag 5 dec 2025, 14:51 
Användarvisningsbild

Aldrig
Jag har en grym tanke hur jag ska bygga systemet i morgon. Förra veckan raserade mina kamrater allt. Men nu har jag grymma tankar gällande hur jag ska bygga systemet. Bara hoppas att dom lyssnar och att jag har rätt tankar

InläggPostat: fredag 5 dec 2025, 21:39 
Site Admin
Användarvisningsbild

Försökte bena ut spetsstriden i V86-8.

1 – Har inte startat så mycket bakom bilen men är snabb ut i volten. Hästen är dock stressad och nervös och har mentala bekymmer enligt tränaren. Har ändå överkapacitet för klassen enligt tränaren. Gynnad av skotvång.

2 – Vann på V75 i juli. Rätt snabb ut, men svårt att veta om han tar en längd på 1. Beror på hur snabbt 1 öppnar.

3 – Rätt snabb ut, men det kan bli tufft att ta en längd på Goop om Goop laddar.

4 – Kan öppna men har gått barfota runt om i tre raka. Nu blir det skor runt om. Tar sig inte förbi de invändiga.

5 – Kan tänkas vara ett spetsbud vid full laddning eller eventuellt få överta. Frågan är hur mycket skor runt om påverkar.

6 – Tio raka starter barfota runt om. Nu skor – knappast ett plus. Kan öppna, men frågan är hur skorna påverkar startsnabbheten. Har öppnat hyggligt med skor tidigare.

7 – Rätt snabb ut men bör väl inte kunna blanda sig i spetsstriden från det läget.

8 – Nej.

Slutsats: 2–3–5 och möjligen 6 gör upp om spets. Jag kan inte bestämma vem av dessa som sitter i spets eller vem som vill köra i spets.

Då jag letar skrällar så blir dom 2-5-12 och möjligen 1.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ]