tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:13

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Åby Tidiga
InläggPostat: söndag 8 feb 2026, 21:09 
Användarvisningsbild

Tråkiga lopp. Låg klass. Men för fan på skiten igen
avd 1 CJJ
avd 2 Magnus
avd3 Stefan
avd 4 CJJ
avd 5 Jorma
avd 6 Stefan
avd 7 Andreas
avd 8 Dwight
rockin2 rockin2

Inläggsrubrik: Re: Åby Tidiga
InläggPostat: söndag 8 feb 2026, 22:46 

Söndagstankar:
Många lopp som inte ens har fyllts.

Avd1 - Halina SH ser ut att vara startsnabb med auto, hur är det i volt? Kommer från seger på Åby. SOS Sainz Zon? Är Metarie på tillägg ett streck? Green Peeks gjorde det bra på Färjestad, lättare emot nu? Ina Minute segerstrider säkert också.
Avd2 - Dags för Neptys Boko att vinna?
Avd3 - Någon av High on Pepper, Karat River och Macahan vinner, ska alla tre streckas?
Avd4 - får kolla mer
Avd5 - Beauty Evo, Appia Express och I'm Still Standing
Avd6 - Frankie Godiva, Vinci Nice och Makalu Doc
Avd7 - Deadly Map behöver säkert lopp i kroppen. Global Futurity och Don Quijote Face streckas.
Avd8 - Follow Him bara bäst? Ska Ideal Stone, Warriors Tale och Leverage streckas?

InläggPostat: måndag 9 feb 2026, 21:21 

Måndagstankar efter ett varv i arkivet:
Avd1 - Cosmic Candy ser ut vara rask ut, får en fin resa, tänkbart skrällstreck. Halina SH är lite trevande i starten, tänkbart streck om man kommer förbi CC. Sainz Zon ser ut att kunna nyttja springspåret och räknas vid spets. Metarie ser ut att klara av att gå i spåren, kanske kan vara ett streck. Green Peaks fick gå mycket i tredje spår senast, givet streck denna gång. Ina Minute kanske kan vara värt ett streck.
Avd2 - Nepthys Boko är det givna strecket, kan man hålla ut övriga så är det en tänkbar spik. Ebba Kuce kan vara ett garderingsstreck, ok form och kan spurta. Victoria LL blandar och ger, avstår tills vidare. Flearless Flier ser ut att kunna starta snabbt, kommer man förbi NB? Ser inga fler tänkbara streck idag.
Avd3 - samma tre hästar som igår, kanske att man kan avstå Mahacan då det är första starten sedan september?
Avd4 - Bellton Mephmis är ok ut, vunnit från dödens i Norge, kanske ska streckas. Dats Milian gör säkert bra lopp men behöver nog få det serverat. Just Joking ser inte ut att vara startsnabb så ett icke streck i skrivande stund. Twelve OClock har vunnit på distansen, kanske kan slinka ut bakom VästerboRoyalFlash? VRF blandar och ger, får kolla mer. Magic Eagle är startsnabb, kanske kan hamna bra på det. Shenanigans är det givna strecket i loppet, dock avelsindex 95 så inget spikförslag. JokerdInverne vinner inte så ofta, 0/7 på distansen, avelsindex på 99 och delar sista platsen på gamla turordningen. Fast med krafter kvar senast så kanske inte är borta ändå givet ett väldigt blekt startfält.
Avd5 - Im Still Standing är ett spikförslag om inte senaste loppet sitter i kroppen. Beauty Evo är nog värst emot. Vid fler streck så är följande hästar tänkbara: Amazone OC (gick bra senast och är snabb ut),Appia Express (rätt distans nu?) och Rya Håleryd (distans och täta starter är minus?).
Avd6 - Vinci Nice och Makalu Doc streckas, kanske ett lås. Xanthis Hilton är tredje strecket. Frankie Godiva behöver nog spets för att vinna men kommer Markus dit? Tror inte att FG kan spurta till seger. Limoncello Boko är snabb ut men borde inte räcka. Släpper Andre?
Avd7 - är det här omgångens skräll kommer? Deadly Map gör första loppet sedan maj förra året och upp två klasser. Inte jättesugen på att strecka men kanske kan hålla ut de andra och ska därmed streckas? Winsalot och Global Futurity är båda snabba ut. Don quijote kommer från seger och har ett bra spår. Tänkbar. Ortega Newport är den jag fastnar mest för i loppet. Förvisso vingelrisk men klarar av att gå i spåren. JH Oliver är upp två klasser, bortlottad? Intrigante är snabb ut men spår 8 inget vidare. Får svårt. Ready Creation behöver spets för att vinna så nja. Kiss My ID är startsnabb så bortlottad denna gång. Nordic In kanske inte är helt borta men behöver nog få spara speeden till det sista.
Avd8 - tror fortsatt mest på Follow Him. Ideal Stone är motbudet - frågan är om Stefan vill köra i spets eller släpper till Dwight? Mister Kabuki är snabb ut men kommer inte förbi Ideal Stone? Kanske ett skrällstreck beroende på position. Tror inte Warriors Tale segerstrider men kan Adrian och spetsa och släppa till Dwight? Leverage är en fin häst men upp två klasser, räcker inte mot Ideal Stone och Follow Him. Nash Keeper är bortlottad men gör säkert ett bra lopp.

InläggPostat: måndag 9 feb 2026, 21:29 
Användarvisningsbild

Björne hittat en galning igen. Återkommer när jag kollat mer. Borde vara stenklar till väldigt låg %

InläggPostat: tisdag 10 feb 2026, 20:08 
Användarvisningsbild

Efter lite plugg. Inget klart redan. Men några tidiga tankar
avd 1 Luktar vem som får spets av 3 eller 7
avd 2 Jag tyckte Ebba var bättre sist. Men hästen vinner sällan
avd 3 Karat r har slagit High 3 ggr. Loppet går till som följer Troligtvis spetsar Stefan som omgående släpper till Jorma.
avd 4 Här kommer min stora ide just nu. Johan S. Går den felfritt tror jag den bara vinner. Nu var det ett stort problem
avd 5 Sprint och mindre bra hästar. Skräll
avd 6 Här tror jag Stefan vinner. Hästen ser ut som en ny häst
avd 7 Idag tre som höjer sig 1-3-5
avd 8 Här borde Dwight vinna . Gillar inte att spika i sista. Vi får se

bash1 bash1 bash1

InläggPostat: fredag 13 feb 2026, 21:57 
Användarvisningsbild

Fan jag har åtta klara vinnare i morgon
7-1-3-7-8-9-5-3

Men vem ska man spika då. För jag väljer alltid fel

InläggPostat: fredag 13 feb 2026, 22:33 
Site Admin
Användarvisningsbild

Jag har travpaus denna vecka. Ibland eller rätt ofta brister motivationen roleyes

Min hemmabana Bergsåker nästa helg box2

InläggPostat: lördag 14 feb 2026, 09:24 
Användarvisningsbild

Smart av dig luktar sämre utdelning

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ]