tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 15:07

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: HD tidiga
InläggPostat: söndag 1 mar 2026, 22:01 
Användarvisningsbild

På skiten igen. Ramlade in lite pengar. Vi rankade bort oss
avd 1 vilket skitlopp. CJJ blir väl storis. Men stallformen är kass
avd 2 Här gissar jag på Uffe
avd 3 Här vinner Oscar
avd 4 Hopplöst lopp. Chansar på Peter. Körde prep sist
avd5 Här tror jag på Örjan
avd 6 Kanonlopp. Vinner Uffe igen?
avd 7 Killgissar på Stefan
avd 8 Idag Johan. Måste kolla stallformen även där

Inläggsrubrik: Re: HD tidiga
InläggPostat: tisdag 3 mar 2026, 13:59 

Tisdagstankar:
Avd1 - Betting Pacer borde vinna. Garderar dock idag med Staro Raili och Nova Mahiron. Tycker inte det finns någon på start som kan utmana men den av Carmita Silvio (hemmahäst och barfota runt om, dock sist på gamla turordningen) och Riverdale Z som tar spets kanske är ett fjärde streck.
Avd2 - tänkbart med sos på Wannabee Zaz. Emon Face (kommer inte förbi WZ och är därmed sårbar?), Maharadonna (går hela vägen), Star Brigadoon (tre raka från spets, upp till bevis nu) är garderingshästar. Tror man på fart i loppet så är SGs Shy Poet och Mondavi tänkbara.
Avd3 - A Fair Day
Avd4 - inget vidare startfält detta. Tycker det är upplagt för Satsuma och skulle kunna tänka mig spika henne. Lättare emot jämfört med förra starten. Dock voltstart, ska gå i ryggar och väldigt öppet bakom henne. Mellica kommer från seger och streckas på det även om spåret inte är bra. Sandsjöns Indiana kan vara ett streck om det blir spets. Woo Doo Doo Art hade ett liknande startläge på v85 för tre starter sedan. Fick en invändig resa och gick med fart över mållinjen. Något hårdare emot denna gång och två raka galopper är inga plus, får se vad som framkommer under veckan. Global Express är ett tänkbart streck men formen är väl inge vidare? Tveksam om den går runt alla även om det är barfota runt om denna gång. Canola går hela vägen men något trög och på en snabb vårbana borde det inte vara en fördel.
Avd5 - Clean Table kanske bara är bäst? Motbudet är Home Safe. Den av dem som tar spets vinner nog. Googo Sensation har vilat, behöver lopp i kroppen?
Avd6 - Golden Crescent kanske håller ut Makalu Doc? Båda streckas. Karat CN såg fin ut senast i första starten i ny regi. Dock avvaktande upplägg och inget tempo att prata om. Skrällstreck? Maroon Day är uppe i silver nu, streckas men förhoppningsvis kommer han inte till spets som i de två senaste loppen efter vilan och då får vi se hur formen är. Vinci Nice är ett icke streck på insatsen senast. Kipketer Mearas har ett lopp i kroppen efter vila, då var det kort distans nu medel. Troligen behövs fler lopp i kroppen men barfota runt om nu och har bättre statistik med någon typ av barfota balans jämfört med skor. Behöver han tempo för att komma in i matchen?
Avd7 - Run Champ Run är ett streck, fastnar nog initialt men det kan lösa sig ändå nu när det är lång distans. River Tooma har 0/7 på lång distans, nja. Gibraltar behöver säkert lopp i kroppen. Churchill Face har framspår nu, kanske är ett streck? Lövdala Kenji är inte snabb ut så vingelrisk. Segerstrider om man kan hamna bra på det och får ryggar att följa. Arnie Silvio är en fin häst, bortlottad men hemmaplan. Blir överstreckad?
Avd8 - Ideal Stone tänkbar spik, sos? Xanthis JR har form men fastnar invändigt? Tomas spetsar med Miyagi och släpper till Johan? Devs Donator är snabb ut men kommer inte förbi Ideal Stone och är därmed ett icke streck? No Talking You kanske är ett streck om man garderar favoriten. Apollo Prophet Cal satt fast med krafter kvar senast, behöver tur men vem vet? Jeriko Brick behöver fler lopp i kroppen? Mister Kabuki är bortlottad.

InläggPostat: tisdag 3 mar 2026, 18:56 
Användarvisningsbild

Jag har klara svårigheter med att hitta en andra tredje spik
avd 1 Stallformen hos BG är en katastrof
avd 2 Kan Örjan vara tänkbar
avd 4 Spikar man här gör man det för att komma bort från loppet. Väldigt låg klass
avd 5 Här luktar det Connie. Connie är svår att hålla i handen
avd 6 Ska E ta en dubbel. Möter tuffare motstånd
avd 7 Detta lopp är svårt att hitta en spik
avd 8 Johan är tänkbar. Ogillar dock att spika favoriter i sista

Många dar kvar till Lördag

InläggPostat: fredag 6 mar 2026, 13:47 

Kom hem inatt efter en dryg vecka på Spanska solkusten. Inte så väldans mycket sol, men skönt att möta lite vår i alla fall. Gubbträff imorgon så då lär man väl försöka göra en egen liten bong. Har inte hunnit mer än en snabbtitt på omgången, men lämna väl mina första tankar om den.

1: Håller med Björne, Betting Pacer är definitivt ingen mordvinnare men skull kunna vara en vinnare på hårdheten. Staro Raili och Nova Mahiron värst emot. Riverdale Z. fjärde streck.

2: Wannabe Zaz lär vara ytterligare förbättrad efter starten efter ett års uppehåll. Förmodligen spikar jag då det blir dyrt att gardera loppet.

3: Enkelstreck på A Fair Day!

4: Borde stå mellan tilläggskusarna i första hand, men eftersom det är ston kan någon på start rinna undan. 1 6 7 därframme kanske?

5: Clean Table eller Boenasera i tät. Helöppet bakom.

6: Makaly Doc, Maroon Day och Kipketer Mearas låser loppet.

7: Garderingslopp då favoriten Arne Silvio fick spår 12. River Tooma och Gibraltar är tidiga.

8: Tar Ideal Stone spets så är det väl risk att han håller undan. Får se om jag hittar några roliga motbud, för precis som Spaps så vill jag inte gärna spika i sista.

InläggPostat: fredag 6 mar 2026, 21:51 
Användarvisningsbild

Conny vila på solkusten är aldrig fel avd 8 har jag just nu 1-2-3-4-10. Spets tar TU. Och Johan i dödens. Klarar han det

InläggPostat: fredag 6 mar 2026, 22:43 

Jo, jag tror också att Uhrberg kan hitta täten. Däremot är jag mer tveksam till Örjans styrning som ska tävla barfota och aldrig vunnit med den balansen?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ]