tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 14 okt 2024, 03:27

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: När det är svårt är det som lättast
InläggPostat: fredag 25 aug 2023, 21:00 
Användarvisningsbild

För då är det ju bar' å åk! D.v.s gå efter värdet rakt ut.Om det sedan visar sig vara ofruktbar stenmark efter sådden. Ja då... blir det som det blir eller något annat. Det får någon annan förklara.
Sålunda borde det svåraste vara att utnämna de lättaste, och därmed börjar vi med det.

Favoriter som håller är Arsenal och Brentford. Puh, det var fanimej inte lätt!

Coventry är tokfeelingen, favorit förvisso. "Follow your instincts", eller sätt in valfri kliché. När det gäller klichéer är alla lika bra som selleri. Eller inte. För inte kan man säga att selleri är överskattat!?

Därmed eller tvärtom passar det sålunda att delge min tokfeeling åt andra hållet och mycket roligare därmed och sålunda - choke on Stoke. Bankas borta bestämt bock beklöst!

Brighton kan ju tyckas klart på friskt mod visat dubbelt, och måhända är det också så. Men efterpå att West Ham sålt iväg Uncle Ben verkar det att man i East End blivit bättre på att ekonomisera med det lilla man har, och krysset skall dit då 8-2 i målskillnad för IQ-fiskmås fått svenska folkölen att tappa kronan, avslaget. Helgarderingen suktar. Förresten och apropå, om ni inte har läst Orwells "Down and out in Paris and London" så kan det vara dags att göra det. Även för dem som inte spelar på Ligue 1.

Match #3 och #4 utgöra veckans givna "gå emot med full rustning" X2 på bägge asså. Säger inte Robin Hood på det att ni inte skall tro att allt är trams. Säger istället att Manchester e Ute. Och att Everton är segare än smörkola i år.

Norwich verkar heta, och ifall någon hävdar att imorrn blir det kross så säger jag inte emot. Själv tar jag med krysset ändå.

Apropå kryss är veckans två alternativ för att singla slikt match #8 och #13.

Övriga matcher torde garderas på någon vänster eller höger. Och med det passar jag på att mena att 1-2 aldrig skall markeras. Ifall man på uppstuds vill skriva 1-2 ligger bergkryss närmast till hands. Därefter 1X/X2 utifrån huruvida man e vänster- eller högervriden. Därnäst väljs helgardering. Bergetta eller bergtvåa sedan om man förmår hitta extremisten i sig. 1-2 markeras bara i de undantagsfall då man på uppstuds kännt sig säker på endera 1 eller 2 + att det ena betingar sub 10% rens. Men endast då efter att X är uteslutet.

Avslutningsvis vill jag bara uttrycka aningen att BCFC måhända har hittat ett mindset som inte setts sedan Trevor Francis såldes för £1mil!?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ]