Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
|
Sida 1 av 1
|
[ 6 inlägg ] |
|
| Författare |
Meddelande |
|
spaps1
|
Inläggsrubrik: Åby tidiga Postat: söndag 27 apr 2025, 19:14 |
|
|
|
På skiten igen
avd 1 DW avd 2 Erlend avd 3 CJJ avd 4 Victor avd 5 DW avd 6 Den gule avd 7 DW
Verkar som DW krossar aLLT
|
|
| Top |
|
 |
|
Björnes Magasin
|
Inläggsrubrik: Re: Åby tidiga Postat: söndag 27 apr 2025, 21:23 |
|
|
|
Förhoppningsvis ger livet en mer möjligheter till trav denna vecka så här kommer söndagstankarna:
Avd1 - Vivillion och SG Empress Avd2 - inte en susning Avd3 - Lifelong Journey men hängde inte med senast även om fart och kraft såg ut att finnas kvar på upploppet Avd4 - Lövdala Kenji (kasst spår dock) och Jericko Brick (kan det bli spets?) Avd5 - fint lopp, Izod Zet om den inte är långsam ut Avd6 - East Asia Avd7 - Borups Victory via Open Stretch?
|
|
| Top |
|
 |
|
Tompe
|
Inläggsrubrik: Re: Åby tidiga Postat: tisdag 29 apr 2025, 20:42 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Noterbart är att ingen vunnit Paralympiatravet från spår 1 sen Åby införde open-stretch för 18 år sedan. Noterar också att endast 1 av 34 storlopp vunnits från spår 2.
|
|
| Top |
|
 |
|
Björnes Magasin
|
Inläggsrubrik: Re: Åby tidiga Postat: torsdag 1 maj 2025, 16:18 |
|
|
|
Avd1 - behövs det ett tredje streck eller räcker det med Vivillion och SG Empress? Avd2 - fortsatt ingen susning. Avd3 - Big Ben Pellini kör sig nog till spets, spik? Lifelong Journey upp två klasser men tänkbart garderingsstreck ihop med Ideal Stone. Max Orlando No är snabb ut men hårdare emot, kanske ett skrällstreck om man kan få rygg ledaren. Lakethesnake såg ut att ha krafter kvar senast när galoppen kom på upploppet, skrällstreck? Hugo Boss Shadow är kanske ett sundare skrällstreck - fin intryck, vunnit från dödens Avd4 - svårlöst. Strecka tänkbara spetshästar? Avd5 - spikar Free Time Jepson. Tävlar mot sig själv Avd6 - vidöppet? Avd7 - baserat på Tompes info om tidigare vinnare så kan jag tänka mig avstå Borups Victory, i alla fall om streckprocenten ligger kvar på dagens nivå. Önas Prince segerstrider om det blir spets och är inte jättestreckad. Vinnare 2 från spår 2? Jag tror inte så mycket på Kentucky River men 10% på streckprocenten och att storlopp och Örjan går bra ihop så är det ett streck.
|
|
| Top |
|
 |
|
Conny
|
Inläggsrubrik: Re: Åby tidiga Postat: fredag 2 maj 2025, 21:31 |
|
|
|
Sena tankar denna vecka då jag varit upptagen med annat. Å andra sidan har de tidiga tankar fått gro eller ratats. Så nu blir det ganska sena ideer.
1: Drottning Silvias Pokal är som oftast ganska öppen. Visst finns det två stora förhandsfavoriter i Vivillion och S.G. Empress och går man bara på bästa kusarna så räcker det låset långt. Känslan är ändå att det ligger ett par hundar (åtminstone) begravna här och att det mycket väl kan bli en överraskande vinnare. 1 Scarfo Pellini via open stretch är kanske inte någon stor chans, men varför inte? 3 Matchmadeinheaven ska gå barfota runt om för första gången och är en duglig häst.9 J.H.Ellen och 11 Elegance Silvio utmanar till slut.
2: Stolopp brukar innebära en viss fördel ledarinnan om nu inte tilläggen är för tidigt fram. Är nog inne på att 1 Lainy K.W. leder det här runt om. Vill man gardera så är de två norska 11 Maharina Sun och 12 Annabelle tidiga.
3: Här kryllar det av bra kusar som kommer att klättra långt vidare upp i divisionerna. I nuläget streckar jag 1 2 4 5 7 8 11 och 12 så får vi se hur många av dessa jag har råd med vid inlämning.
4: Dubbelklass som väl närmast är klass II mot Brons!? Känns som lite fördel tilläggen där 11 Express Cash och 12 Utah Southwind sticker ut. Även 9 That´s So Spicy och 13 Con Padre ska nämnas. Av de där framme så är springspårets 7 Jeriko Brick tidig då han mycket väl kan hitta en tidig tät. 1 Classic Brodde och 4 Ace Wibb är två tänkbara.
5: Kungapokalen är ett riktigt getingbo om nu Free Time Jepson inte pallar för favorittrycket. Men jag tror nog att kusen bara visar sig vara bäst igen och singelstreckar.
6: Heja Åby som fått till ett riktigt i Diamantstoet. East Asia kanske bara vinner det här, men Gocciadoros hästar är ibland lite upp och ner. Möter så tuffa hästar så här måste märren vara på topp. Streckar i nuläget 2 3 4 5 8 9 och 12 och hoppas att det räcker.
7: Kanonlopp igen och förhandsfavoriterna har all fått bra spår. Mitt drag är fjolårsvinnaren Önas Prince som såg hur läcker ut som helst bakom A Fair Day i årsdebuten. Startade då ett par spår utvändigt om vinnaren men är nu ett par spår innanför och som jag ser det så är chansen stor att ta ledningen. Vem ska sedan trycka upp tempo och chansen att rinna undan är stor. Spik för mig.
MVH/Conny
|
|
| Top |
|
 |
|
spaps1
|
Inläggsrubrik: Re: Åby tidiga Postat: lördag 3 maj 2025, 08:33 |
|
|
|
Hej Boys avd 1 skrällen heter O'Hara. Stallformen är grym avd 2 skrällen heter Annabel avd 3 Överlägset bästa hästen till runt 3% Ovido Base. Men spåret är en katastrof avd 4 Victor för mig tidig. Form avd 5 Örjan och rygg på den gule. Storlopp avd 6 Den gule vinner avd 7 BG vinner
|
|
| Top |
|
 |
|
Sida 1 av 1
|
[ 6 inlägg ] |
|