V85-8 känns onekligen lurigt. Kan mycket väl skrälla rejält här.
12 Isla Vailla är säkerligen inte chanslös som nollprocentare. Långsökt ja men inte chanslös. Helfransk stam och trivs på distansen.
9 Sahara Silvio är streckad på 1%och den tror jag inte så mycket på men Robert Skoglund verkar väldigt optimistisk.
Citera:
fick ett bra läge och det blir intressant med barfota runt om nu och amerikansk vagn.
Blir det tempo ska hon passas, säger Robert Skoglund.
Typisk häst som kommer loss från tredje-fjärde inner vilket är optimalt över lång distans.
7 Nikki B.R är en Bold Eagle avkomma som rycker skorna för första gången. Troligen inte chanslös som enprocentare.
14 Joelynn skrällde senast. Har rätt stam och trivs på distansen.
5 Jealous Rain är väl den logiska skrällen.
Statistik-Jens på Travronden skriver följande.
Citera:
V85-8: Stolopp, spårtrappa, lång distans
Bara två sådana här lopp har avgjorts på Bjerke. Första gången blev det storskräll, andra gången vann favoriten.
Stall Ebbinge visar galen form – 9: 5-0-1 senaste månaden. Inom STL 6: 3-1-0 sedan 24 januari. Denna viktiga faktor talar starkt för favoritduon 4 Olympia Schermer och 2 Fontasia Schermer.
Samtidigt, det har varit enklare uppgifter för storfavoriten 4 Olympia Schermer på slutet. Först två spetssegrar på spetsbanan Jägersro, den senaste på målfoto, och senast ett ännu enklare lopp på Kalmar. Det är inte säkert hon räcker nu när konkurrensen är ett par klasser tuffare.
Andrahandsfavoriten 2 Fontasia Schermer är inte startsnabb utan får en resa i andraspår. Att hon då ska slåss om segern i ett lopp över 2640 meter är inte sannolikt.
I Sverige har spårtrappor för ston varit vanliga, men nästan alla har avgjorts över medeldistans. Över lång finns endast fem observationer. Två gånger har det storskrällt och två gånger har favoriten vunnit. Inget lopp har vunnits från de lägsta startspåren, 1-4.
Just låga startspår har visat sig missgynnade i spårtrappor, speciellt i 15-hästars sådana. Det är tufft att möta 11-14 bättre meriterade motståndare och besegra allihop.
Jag försökte att vända på det för att plocka bort de chanslösa, men hittade bara en: 3 GR Tintin. Egentligen är det slöseri att betala för hästen på en enkupongare då det innebär att han får 6,7 procent av insatserna på sig – så stor är sannerligen inte chansen, utan då ligger spelets 0,44 procent närmare sanningen.
Jag har dock bränt mig på ”alla-utom-en” flera gånger, och det lär göra rejält ont i magen om man sitter med en sådan kupong och högt värde inför V85-8 på lördag… så för hälsans skull får det bli ALLA redan på den minsta kupongen!