tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:16

Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bergsåker
InläggPostat: tisdag 4 nov 2025, 16:54 
Användarvisningsbild

Veckans härliga trav
avd 1 Örjan eller Daniel
avd 2 Spik DW
avd 3 Spik Uffe
avd 4 spik CJJ
avd 5 omöjligt idag
avd 6 Uffe spik
avd 7 Örjan spik
avd 8 Omöjligt lopp
rockin2 rockin2 rockin2

Inläggsrubrik: Re: Bergsåker
InläggPostat: onsdag 5 nov 2025, 20:41 
Användarvisningsbild

Kul omgång
avd 1 fortfarande samma duo
avd 2 samma
avd 3 Uffe tänkbar fortfarande. Men % börjar bli gadd
avd 4 CJJ såklart
avd 5 Här tror jag PW kan leda från start till mål
avd 6 Kanonlopp som kräver ett antal. Den roliga är Overdrive S
avd 7 Ska det upprepa sig DTT kommer ut efter vila och blåser dom.
avd 8 Lurigt lopp . kräver några stycken

InläggPostat: onsdag 5 nov 2025, 21:39 

Avd2 - Guiden spikar Ready Start på att han tar spets eller kör sig till spets. Tänkbart scenario. Vid gardering är King Mearas given - ute på rätt distans och med ett spår som gör att han sitter bra på det. Zaxton utmanar om spets om Oskar laddar men det låter inte så i intervjun i Guiden. Måste ändå få det serverat för att vinna så jag avstår.
Avd3 - Guidens andra spik kommer här - Ulvsåsen på form och att han kommer till spets efter ett tag. Svårt att gå emot det resonemanget. Månlykke AM verkar inte ha någon form. Nordby Eld är värst emot - gör det bra hela tiden, inte oäven ut från spår 4 men hamnar efter Ulvsåsen? I så fall blir det nog svårt att segerstrida.
Avd6 - Guidens tredje spik - Shogun RR. Svårt att gå emot det. Kör sig till spets och sedan är loppet över. Monsiour Chocolate hade kunnat utmana men tappar från start och då blir det svårt.

InläggPostat: torsdag 6 nov 2025, 13:35 

Avd4 - gillar intrycket på Lonely Nights, givet streck. Kommer hon till spets så är nog loppet över. Dock är nog Gordon Kronos minst lika snabb så denne är då först fram för att få överta av Fantastiskofin som är snabbast ut. Griffin Kronos gjorde det bra senast men det var ju inget tempo alls så prestationen ska nog inte överskattas. Funny Guy skulle kunna vara skrällstrecket i avdelningen, hängde på en töm senast och åtgärdad. Tror du fortsatt på FG Spaps?

InläggPostat: fredag 7 nov 2025, 12:30 

Trots att åratal av travspelande har lärt mig att inte spika de två största favoriterna på V75 och V85 så är jag böjd att gå emot lärdomarna och göra precis just det. 2 Shogun R.R. är den i nuläget som är mest streckad i omgången och som den sett ut i höst så har jag svårt att se förlust mot det här motståndet. Mött tuffare hästar än så här i de två starterna och så länge Daniel håller tempot uppe så lär inte någon kunna utmana. För de som spekulerar i en galopp så är 9 Explosive Bi och 1 Andiamo tidiga. 5 Il Capitano Mearas var tidigt trött senast, men är normalt stark och rejäl. 7 Drop The Gloves och 12 Freeloader har tråkiga spår, men över lång distans så gör det inte lika mycket.

Näst mest streckad i nuläget är 11 Ulvsåsen i avd III och där talar det mesta för att den tidigt tar sig fram till tät från springspåret på tillägg. 7 Månlykke A.M. är förste utmanare, men ekipaget är inte lika vasst som tidigare och även den här vinnaren känns klar.

Avd I:

Omgångens, för mig, svåraste lopp. Hade det varit lång distans så hade man kunnat räkna bort startvolten, men även om jag tror att de får svårt så finns det på kartan att någon av 2 The Last Frontier eller 3 På Toppen kan få styra och ställa lite för länge där framme och rinna undan. På mellanvolten känns 5 Oliver Shermer, 7 Ebbot Rice, 9 Overloadém och 10 Oscetra Imperial tidiga. Wäjersten med 15 Crowe Motion är favoritspelad och kan naturligtvis runda det här gänget även om det är ett nästan fullt fält. 13 Elmer Wibb Var dålig senast i lillcomeback, men är i grunden ganska bra och kan vara farlig att plocka bort. Får fundera vidare på duon 1 Galleon och 12 Rajdon Time.

Avd II:

Här går merparten av spelarna kort på spik på 4 Ready Star eller gadd med 2 Kingen Mearas, som äntligen fått ett bra spår på rikstoton. Men jag plockar även med 1 Kinky Boots som har knallform och förmodligen sitter i vinnarhålet eller tredje in. Lucka i tid så kan det räcka.

Avd IV:

Ganska öppet lopp där man lätt hittar mer än en handfull vinnarkandidater. 1 Fantastikosåfin får ett fint invändigt lopp och kan profitera på det. 3 Gordon Kronos och 4 Lonely Nights gör upp om täten och där tror jag att Magnus Djuse är mest angelägen. Både 7 Mellby Note och 8 Griffin Kronos är starka kusar som blir gynnade om tätkörningen blir utdragen. Detsamma gäller 9 Ninepoints Star och 12 Funny Guy.

AVD V:

I ett öppet Diamantstolopp provar jag att låsa på ledarinnan 1 Bilbo Ace och järnladyn 14 Icelands Falls. Den senare har många att runda, men det här är ett gäng som hon hon nog gillar att möta då hon normalt möter mycket tuffare märrar. Men Bilbo har bra for och kan mycket väl hinna rinna undan. För den som vill gardera vidare så har både 3 Sonoma L.A. och 6 Cuelebre bra form på startvolten. 7 Full Speed Forward, 9 Ellen Ripley och 11 I Love Faux Depart är heller inte ofarliga, men jag nöjer mig med två streck.

Avd VII:

Ett bra bronsdivisionslopp kanske kan lösas lite halvbilligt. 4 Light In ströks och där försvann en tänkbar vinnare. 2 Blue Boy Face är väldigt betrodd och kan naturligtvis vinna det här, men jag litar inte helt på det ännu. 5 Vichel J.C. och 6 X.O.Kemp är väl de som i första hand gör upp om tät, men även 1 Neymar Boko kan blanda sig i den kampen i kraft av spår 1. 9 Steady Rock avslutar vasst och vad kan Domenic Jet uträtta i comeback efter 1 år?? Gått bra i kval och provlopp! 12 Domino Time Trot slänger jag nog åt vargarna. Även om det är ett kapabelt stom så möter hon bra hingstar och valacker från ett dåligt läge. Stallet är också klara med att hon ska köras passivt.

Avd VIII:

Öppet lopp över korta häcken där jag ratar ganska betrodda 9 Soulmate Pellini. Torskspåret 9 över 1640 är hela anledningen till det. Utan att lägga någon rank i dagsläget så streckar jag nog 1 Urgent Beat, 3 Lake´s Fire, 4 Youcan´taffordme, 5 Lion Silver, 6 Supercharged och 10 Don E.Star och känner mig nöjd med det.

Jag inser att jag kommer att behöva en spik till någonstans. I nuläget så står det mellan 4 Lonely Nights i fjärde avd. eller 2 Blue Boy Face i 7:e. Får fundera på den saken.

InläggPostat: fredag 7 nov 2025, 16:47 
Användarvisningsbild

Björne
Funny tycker jag är självklar spik. Om det blir så vet jag ej i nuläget. MEN

Tempotorska sist som skrik med RD. Var entömd och icke hundra körbar

NU
Varit hos veterinären och fixats till. Lättas från Järn till aluminium. Och CJJ. Måste väl vara mellan 30-50m bättre.

InläggPostat: fredag 7 nov 2025, 16:52 
Användarvisningsbild

Conny två saker just nu
Bilbo är en tänkbar spik
DTT Conny är det farligt att rata. Titta på första loppet efter vila hos Classe. Då låg han väldigt lågt. Men hur gick hästen. Troligtvis skör men första starten springer på ren glädje. Hos mig åker den med

InläggPostat: fredag 7 nov 2025, 19:34 
Användarvisningsbild

Funny Ska bara gå ALU fram.

InläggPostat: fredag 7 nov 2025, 21:00 

spaps1 skrev:
Conny två saker just nu
Bilbo är en tänkbar spik
DTT Conny är det farligt att rata. Titta på första loppet efter vila hos Classe. Då låg han väldigt lågt. Men hur gick hästen. Troligtvis skör men första starten springer på ren glädje. Hos mig åker den med

Bilbo A.E. var det första som slog mig när jag kollade startlistorna i söndags. Ston som möter ston, fördel ledaren alltid. Men då jag fortfarande har respekt för Iceland så vill jag gärna låsa på dessa. Hittar ej heller något annat säkert tvåhästars lås.

Jo, jag känner väl till kapaciteten hos Örjans styrning. Nu har ju Domenic Jet blivit struken tillsammans med Light In så kanske får jag plats för den ändå. whistle1

InläggPostat: fredag 7 nov 2025, 21:37 
Användarvisningsbild

Conny Änne en örjan från spår tolv Freeloader . Den är mycket snabbar än DWs häst och tänkbar spik nu. Med två mindre

InläggPostat: lördag 8 nov 2025, 09:02 

Angående spår 9 och Soulmate Pellini - jag har inte kvar någon av Jonas Sjödéns statistik biblar så mitt minne kan svika mig men jag har för mig att över aktuell distans och klass så har spåren mindre betydelse.

InläggPostat: lördag 8 nov 2025, 09:13 
Användarvisningsbild

Björne jag har för mig precis tvärtom. Spår nio på kort är skitdåligt. Den är rankad sexa hos mig

InläggPostat: lördag 8 nov 2025, 10:15 

Björne! Jag läser Sjöden krönika i Travronden varje vecka och där har han påtalat gång på gång hur dåligt just det spåret är över korta häcken.

Spaps! Jo Freeloader är en bra häst som jag absolut tagit med i vanliga fall. Men här tar jag ställning.

InläggPostat: lördag 8 nov 2025, 12:13 

okay

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]