tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: lördag 21 sep 2024, 04:37

Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Forumsystem 13 oktober?
InläggPostat: fredag 28 sep 2012, 23:40 
Site Admin
Användarvisningsbild

Det tar sig jippi

InläggPostat: lördag 29 sep 2012, 09:19 
Användarvisningsbild

Honnörsställning, givakt och yes please! Min styvfar fyller år den trettonde, så det betyder säkert säker vinst.. jippi
Således önskar jag två andelar om möjligt.
/Pepps

InläggPostat: lördag 29 sep 2012, 10:03 
Användarvisningsbild

Tompe??? Hagmyren.....ointressant???? nu har du varit å tullat i skåpet! meskalin?? *L*
Ruskigt bra sport, god mat, Oktober Fest i PUB:en.........bara stora öl serveras inklusive uppträdande under hela dagen
Nä....Välkommen ALLA "Tompare" till en kanon lördag! hör av Er till mig ordnar jag med entré och plats

InläggPostat: lördag 29 sep 2012, 10:13 
Site Admin
Användarvisningsbild

Attans. Glömmer hur lätt det är att trampa folk på tårna ibland. Jag ber marknadschefen det ödmjukaste om ursäkt give_rose

Jag gillar absolut Hagmyren och som spelobjekt är den banan betydligt mer intressant än många andra banor norröver.
Funderade ett tag över om den helgen kunde vara lämplig också men kan tyvärr inte blunda för det faktum att Åby förmodligen kommer att bjuda på intressantare startlistor. Inbillar jag mig i alla fall. Tror att det är lättare att få med sig fler till Åby. Sen infaller Åby mer lämpligt för min egen del då jag är ledig den helgen.
Vi får göra vad vi kan för att pusha för Hagmyren ändå biggrin

InläggPostat: lördag 29 sep 2012, 10:22 
Användarvisningsbild

Ingen fara! tog det inte som ett "tåtramp" *L*
Anmälningar söndag, några kanoner har förvarnat inför EJ:s Guldsko... b.la. Francais Du Gull.....hoppas alla som gjort så kommer

InläggPostat: lördag 29 sep 2012, 11:22 
Användarvisningsbild

Hagmyren är som oftast en superb bana både sportsligt, traditionsmässigt och spelmässigt. Det enda jag saknar där är ett par openstretchfiler och kanske lite bättre musik ur högtalarna.

Senast redigerad av horand lördag 29 sep 2012, 11:47, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: lördag 29 sep 2012, 12:21 

Låter kul - klart man är med.

Albert Einstein

InläggPostat: söndag 30 sep 2012, 09:28 

Vad kul! Jag vill vara med biggrin

Inläggsrubrik: Re: Forumsystem 13 oktober 2012?
InläggPostat: måndag 1 okt 2012, 21:50 
Site Admin
Användarvisningsbild

Gjorde ett anslag av tråden högst upp så den syns bättre. Ju fler vi blir ju roligare har vi. Ingen panik att anmäla sig än dock.

Om inte minnet sviker blev vi 35 andelar senast i juni. Vet inte om vi kan slå det men oavsett vilket ska vi ha kul ändå biggrin

Typ onsdag-torsdag nästa vecka ska jag börja sammanställa hur många vi blir. Vore bra om alla som vill vara med har anmält sitt intresse senast torsdag 11 oktober 18:00.
Skulle någon komma på lite väl sent att dom vill vara med så ska väl det också gå att lösa i nödfall. Med ett så stort system som vi gör så behöver vi tid på oss.

miklan och horand. Ska vi köra samma upplägg som senast? Vi tre slår våra kloka skallar ihop? cool2

InläggPostat: tisdag 2 okt 2012, 18:20 

Tompe skrev:
miklan och horand. Ska vi köra samma upplägg som senast? Vi tre slår våra kloka skallar ihop? cool2

Det tycker jag! Självklart då utifrån de förslag som kommer fram på forumet. Ju bättre motivering som skrivs här, desto mer genomslag lär idén få på systemet.
Initiativtagaren ges självklart vetorätt vid olika idéer. Det gäller allt från vem/vilka som ska spikas till ranking av hästarna.
Och den som gnäller över slutliga systemet i efterhand kan själv administrera detta nästa gång.

P.S.
Med gnäll menas inte konstruktiv kritik för att förbättra ett systemupplägg eller administration. Påpekanden som "jag skrev ju att vi skulle... skit1 " är däremot inte ett dugg konstruktiva.

InläggPostat: tisdag 2 okt 2012, 20:05 
Användarvisningsbild

Som en sann kapetalist så satsa på rubbet direkt. Våga vinn.
Jag firar innan för jag tror på er . KÖR HÅRT .
ps ska se om jag kan fixa några fler andelar

InläggPostat: onsdag 3 okt 2012, 02:08 

Jag vill vara med, om det rör sig om 200 kronor och om man får komma med egna förslag. nojd1

InläggPostat: onsdag 3 okt 2012, 16:55 
Användarvisningsbild

Såklart vill man vara med på ett hörn när det vankas forumsystem. Dock bör jag avsätta mig själv som systemskrivare och inlämnare då mina datorer lider av utmattningssymptom och förnärvarande klarar dom inte mer än kommandots ganska väloljade maskineri. Att göra ytterligare ett samt ändra upplägg, idéer och byta ut hästar i sista stund håller dom helt enkelt inte för just nu vilket riskerar att det blir pannkaka. Gärna att Miklan eller någon annan som äger och kan hantera ett HPT eller annat eminent reduceringsprogram gör det (fjärde?). Jag är gärna med och bidrar med spelmässiga idéer men inte med systemskrivande. Om jag fick drömma, skulle jag gärna se spaps eller MatsÖ som spikgeneral. Berlinaren, Miklan, stender eller dansken som systemkonstruktör (upplägget) - Penny, Tompe eller noviskis som rackarleverantör och alla vi andra som i bästa förmåga bidrager med ett smörgåsbord av loppteorier och möjliga/omöjliga vinnare. Jag är övertygad om att vi och systemet tjänar på att renodla vissa roller och funktioner så att man slipper käbbel. Dessa roller måste få ha mandat att ta beslut över sin del.
Åby är ju också en fantastisk bana som gjord för invecklade loppteorier då dubbla openstretch finns.

InläggPostat: onsdag 3 okt 2012, 17:33 
Site Admin
Användarvisningsbild

Håller med i allt du säger horand. Inlämnandet kan jag sköta om någon annan knåpar ihop systemet. Sist funkade det bra då miklan mailade systemfilen som skulle lämnas in till mig.

Mats som spikgeneral funkar ypperligt om han nu är med på ett hörn.

Analysera är min styrka. Resten är jag kass på biggrin

eulalia. Jag vill absolut att du är med. Givetvis får du komma med förslag och dom kommer att beaktas.
Dock ska det väl sägas att med säkerligen minst 20 personer som deltar blir det vissa svårigheter att tillfredställa allas önskemål.

Innan starten går så har vi nog alla tillsammans räknat upp varje häst i varje lopp som tänkbar vinnare biggrin
Vi skulle bli tvungna att helgardera alla 7 lopp om alla skulle få med sitt drag. Jag försöker dock beakta det övriga kommer fram till och balansera det med helheten.

InläggPostat: onsdag 3 okt 2012, 19:43 
Användarvisningsbild

Tompe helt rätt analys Mats är grym på spikar. Jag kan nog endast bidra med några kantbollar. Ni fixar det så bra.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa