tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: lördag 21 sep 2024, 04:37

Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Solvalla 23/3 med finaler och jackpot
InläggPostat: söndag 17 mar 2024, 22:19 

Söndagsfunderingar:
Avd1 - fågel eller fisk på Secret Volo? Felicia Zet spetsar och formen räcker till seger? Dea Sprint Bar streckas om veckans funderande inte mynnar ut i en spik på Felicia Zet. Barfota runt om på Aurelia Express men hur är formen? Kommer inte till spets?
Avd2 - Staro Royal Mark spetsar? Biccs Tobee håller ut The Flying Eagle och kommer förbi SRM eller får överta? Biccs Tobee är spik idag även om det inte blir spets.
Avd3 - Örjan sitter i spets vid 500m och leder länge. Barfota runt om nu. Tänkbart att spika emot High On Pepper annars två hästar och vandra vidare.
Avd4 - kommer Dante till spets med Xia Lloyd? Streckas oavsett. Känns streck krävande idag.
Avd5 - Combat Fighter leder länge, kanske hela vägen. Danao Degli Dei streckas. Många bakom dessa som kan segerstrida men behöver rätt lopp.
Avd6 - fastnar Global Dependable invändigt eller blir det spets? Får Pwojtech Vrijthout revansch på GD? Luca Di Quattro såg ut att ha krafter kvar näst senast, spurtade ok senast. Snabb ut och borde få en bra position. Lite trög men segerstrider om den amerikanska vagnen gör honom lite snabbare. Benchmark är ett streck på Örjan, finaler och spår 5. Lite tveksam till formen eller är han bara trög? Mellby Jail segerstrider säkert men riskerar vingel vilket kanske blir det som leder till en icke vinst? Cassius Clay DE känns bortlottad. Finns fler fina hästar i loppet men dessa lär ju får bra positioner och idag har svårt att se fler streck.
Avd7 - Moses Boko fastnar invändigt? Esposito och Its Peppertime givna streck. Jalapeno K verkar allround och kan säkert dyka upp på upploppet, 7 starter barfota runt men ingen seger.

Inläggsrubrik: Re: Solvalla 23/3 med finaler och jackpot
InläggPostat: måndag 18 mar 2024, 07:57 
Användarvisningsbild

En kortis
avd 1 Horine D
avd 2 Biccs
avd 3 PP med BG
avd 4 Xia
avd 5 Combat
avd 6 Mellby
avd 7 Winterburn

InläggPostat: tisdag 19 mar 2024, 22:24 

1: 8:ende känns spontant som ett spår att rata DSP från, men jag behöver läsa in mig på kusen. Årsdebut för jänkartjejen och två galopper i rad för Felicia gör att jag nog streckar vidare. Olga Utca har varit snäll mot mig i vinter och får ett streck. Långsökt javisst, men litet fält och spurtar bra.

2: Håller med om Biccs Tobee.

3: Vaddå Örjan? Han har ingen styrning här. Kanske inte fel att gardera Jormas High On Pepper denna gång. Frågan är bara vem som kan rinna undan från spets? Skulle vara roligt att se Sweetman där.

4: Känns som man kan strecka på lite här.

5: Nu släpper jag nog Hipster Am och spikar idag Danao Degli Dei.

6: Mellby Jail och Cassius Caly D.E. är spontanstrecken.

7: Esposito kan vara ett singelförslag.

/Conny

InläggPostat: onsdag 20 mar 2024, 20:05 

Conny skrev
Citera:
Vaddå Örjan? Han har ingen styrning här

laughter nej det har inte. Tittade inte så noga utan det blev Örjan för han körde Phoenix Photo senast. Skulle givetvis ha varit Björn

InläggPostat: onsdag 20 mar 2024, 21:28 

OK, då är jag med. Däremot har jag svårt att se ekipaget i spets vid 500. Men osvuret kanske är bäst. Chapuy och framför allt Click Bait är snabbast första biten, men jag tror ingen av dem vill köra i spets i en guldfinal. Som jag ser det kan mycket väl Adielsson och Sweetman vara intresserade och den kusen är snabbare ut än Phoenix. Men så var det där med Adielsson och galopper, så kanske ska man räkna även Phoenix.

/Conny

InläggPostat: torsdag 21 mar 2024, 12:19 
Användarvisningsbild

Får jag bestämma så tar jag både Edibear och High. Jag tror att Edi får en bra resa i främre träffen

InläggPostat: torsdag 21 mar 2024, 21:55 

Chapuy ute på fel distans och näst sist på gamla turordningen. Click Bait har vunnit på distansen men kort är väl bättre. Ett lopp i kroppen är plus. Sweetman ute på fel distans även om han gjorde det bra på Kalmar 13 januari. Skor bak för att minska risken för galopp (Lars I Nilsson i Guiden). Kör dem det minsta för mycket mot varandra så gynnar det bara High On Pepper. Phoenix Photo var klart snabb ut från spår 6 på Bergsåker 17 februari därav tanken att Björn kan få överta efter ett tag men tar inte spets av egen kraft. Då fick man stryk av High On Pepper från spets men på lång distans. Denna gången en distans som är bättre för PP. Barfota och amerikansk vagn känns också som plus. Edibear var sämre senast (kanske var nedsatt av något enligt Linda Persson i Guiden) men kanske är formen på retur? Finns formen där så visst kan den spurta bra om tempot blir högt i loppet men det kan ju å andra sidan PP och HOP också. Spår 6 känns ju så där. Skulle jag ta tre streck idag så hade Click Bait kommit med i hopp om att den tar spets utan att för mycket krafter går förlorade. Melander tror att formen är otroligt förbättrad men att vinna blir tufft. På det så är ju CB ett icke streck men spets är spets.

InläggPostat: fredag 22 mar 2024, 20:40 
Användarvisningsbild

jag tror man kan fälla jorma i morgon. Jag tror en hel del på Edibear. Vi får se

Ett lopp som är skitsvårt. Sex lopp som man klarar sig på få hästar

Vi får se. Man sover på saken vilken eller vilka man ska spika

InläggPostat: lördag 23 mar 2024, 17:03 
Användarvisningsbild

Vi får se idag. Tror inte utdelningen blir så hög

InläggPostat: lördag 23 mar 2024, 17:53 
Användarvisningsbild

Torsk direkt

InläggPostat: lördag 23 mar 2024, 18:36 

Du hade så rätt Björne! Phoenix Photo var riktigt vass ut.

InläggPostat: lördag 23 mar 2024, 20:10 
Användarvisningsbild

DD satt klockrent 90ggr. Kanon. Men fan att vi väljer fel spikar var enda gång

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]