spaps1 skrev:
Många frågor
ska försöka svara på alla
Om BB gör ett bra lopp då TROR jag att BB får en biljett. För att Timo har dominerat valla och är hemmatränare
Jag skulle vilja vända på din fråga. Varför är han inte lämplig. Samma upplägg som förra året. Och starten i Ume blir avgörande.
Timo är en jävel på att ställa i ordning. Vi får se.
Sedan svamlar du iväg och det tänker jag inte svara på. Du verkar inte förstå hur Timo matchar hästar.
Sedan lägger du själv in personliga värdering. Det får du självklart ha. Men är det relevant i en fråga som vi har olika åsikter
Mitt förslag. Hetsa inte upp dig . Vänta till lördag och se
Hetsar inte upp mig men du måste nog kunna att ta att man ifrågasätter det du skriver om du är på ett forum och sen på det uttrycker dig så pass kategoriskt som du gör.
Och grundifrågasättandet gällde också just huruvida Timo verkligen vill till elitloppet eller om det är något som du tror främst utifrån dina personliga värderingar just. Och som jag misstänkte var det också det senare som gällde.
Skrev i mitt första inlägg varför hästen inte var lämpad och det är inte en personlig värdering utan ett vedertaget säg kring hästen som du alltjämt verkar ha missat.
Och jo är rätt medveten om hur Timo matchar sina hästar. I regel stenhårt som 3- och 4-åringar mot de största årgångsloppen. Välkänt faktum det också. Och att det sen inte brukar vara så mycket till karriär på travovalerna kvar för dem. Brother Bill något av undantaget där även om han ju som sagt började hissa vit flagg förra året. Tror så han är slut också tyvärr.
Men vi får såklart se ja och roligast vore ju om han vann här nu ändå vilket han såklart kan, är med på/om 4-5 häst men utgår ifrån att du spikar, men att sen då varken Malmrot eller Nurmos himself kommer vara intresserad av någon BB i årets elitlopp.