Dagens Dubbel igår var nog en av dom enklaste sett till statistiken. Hade man bara spelat på statistik utan att ha läst på hade man satt dubbeln. Jag skippade spel eftersom jag var tvungen att promenera en hund mellan 18-19
Statistik-Jens skrev på fredagen.
Citera:
1 Kyrie Eleison har haft spår 1 i volten bara en gång, då från tillägg. Hästen gick felfritt. I övrigt har Kyrie galopp i 4/4 starter med framspår i voltstart.
Det är galopprisken som talar mot andrahandaren, som felfri är ”klar”. Spelets 28 procent är för lite då hästen egentligen borde vara favorit.
Brons och Silver har mötts 22 gånger förut, varje gång över lång distans som här. Brons leder med 16-6. Det skiljer normalt inte så mycket som 20 meter mellan hästarna i dessa klasser.
V75-7: Klass II-försök, autostart, medeldistans
Bara 13 sådana här lopp har avgjorts på Halmstad, men statistiken är anmärkningsvärd.
• Det har skrällt de flesta gånger, 7/13.
• 2/13 har vinnaren varit rankad allra sist.
• 5/13 spelad inom endast 0-2 procent!
Jag ser det som en god idé att sitta med ALLA inför den sista avdelningen.
Nu är inte spel så enkelt att man bara kan spela på statistik. I detta fall hade det dock varit rätt enkelt att sätta dubbeln till över 170 ggr. 1 var given i DD-1 och vi visste att det troligen skulle skrälla i DD-2. Minst 50% chans till skräll enligt statistiken.