tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:18

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Mantorp, var ligger det ens!
InläggPostat: fredag 30 maj 2025, 15:58 
Användarvisningsbild

Ursäkta svengelskan, men det enda jag vet om Mantorp är att banan är överjävligt lös (men att de åtminstone vattnar till skillnad från Daghyran) och att de nästan hade Formel 1 på det goda 70-talet. Men visar sig att det trots dåligt minne egentligen var Anderstorp. Och en kommer slutligen ihåg att Kalle Sändare huserade där, eller om det möjligen var Helen Keller eller nåt sto som gillade dödens högt och rent (tänk att hästar e rent förståndigare än männschor!). Tänk bara på Sugarcane Hangover nu i dessa sockerfria tider!
Aja (uttrycket lånat från baserade tompe, som man lånar vadhelst som e bra i bistra tider), ville egentligen bara visa lojalitet med sajten trots overkligt fungerande travavgiftning initierad av Hasse Skraplott (är han månne inplanterad av socialstyrelsen?). Ha det bra så länge, lovar att återkomma med ett återfall à 200 bagis (desp) småningom. Hälsningar till hjälten spaps så klart och även till Conny man (no offense, bara kul nick ju)! Och även till Dat Spajder som jag alldeles glömde bort vid senaste genomgången av legendarer (ursäkta, Darten!). Men b'linarn kan fortsatt dra åt skogen med fejkskägg å allt det där signalerandet à la rödvinsvänstern! Usch, får tillkännage att blotta ihågkomsten ju är en ofrivillig shout-out och därmed erkännelse. Det var då fan att en var så lätt triggad till skaplynnet. Apropå det så hoppas jag att Miklan sedermera har gjort upp med sitt höjakvinnanpåpiedestalsyndrom å diverse annat förlåtligt wokenessdeklarerande. Att jag minns Miklan skäms jag inte ens för då han trots viss rödvinsvänsterinklination trots allt ju var och säkerligen fortsatt är en hygglig pöjk å sedermera man! Sådärja, nu har en även bidragit till att hålla sajtens historik vid liv. Passar ävenså på att uttrycka förhoppning om genomförträfflinge Horands fortsatta välstånd. Samt att fjärde inner må återkomma med obetalbar komik allt emellanåt! Kompanjonen hanses har jag dessvärre glömt namnet på, men jag minns själva entiteten i sig, å det är ju ändå vad som räknas? Kan du vara så vänlig och friska upp minnet med vadhelst trams!?
Förhoppningsfullast och vänligen, plugghästen.
P.s. Hej till Eulalia åsså, å kom ihåg att penny är ojämförligt den bästa av oss alla, och bättre än alla dem i verkliga världen därute utanför åsså. Största av hjärtan till penny!
Klart slut för nu och hej å kram så länge!
P.p.s. Bajen e kärlek på riktigt,tänk på det!

Inläggsrubrik: Re: Mantorp, var ligger det ens!
InläggPostat: fredag 30 maj 2025, 16:36 
Användarvisningsbild

Förresten kom jag på att allt politiskt är tabu nuförtiden och torde jag därmed be om ursäkt för viss politiserad å därmed daterad lingua. Vare en senil naturenligt ursäktad. För övrigt kunde jag därmed tillägga att jag högst och snart modernt hatar allt vad ideologi och religion liknar. Om så ändå efterfrågas etikett är jag antagligen sålunda ett slags gråsosse med konservativa böjelser över tiden bliven utan att för den skull bekänna någon som helst specifik politisk partilojalitet, helt klassiskt svenskt så klart. Låt oss kalla mig klassiker? Eller, jag vet ju att ni andra helt logiskt lär kalla mig stolle om ens något. Men i brist på självkännedom gillar jag att inbilskt att tänka på mig som det, i alla fall just idag när jag är stark.
Äh lugnt, jag lägger ned nu.

InläggPostat: fredag 27 jun 2025, 19:38 
Användarvisningsbild

Äsch, var ju inte så hemskt ändå. Har inte vågat kolla ev. svar på en månad. Ibland har jag enligt min egen mening skrivit så nedrigt att jag blitt tvungen att ta bort det alldeles själv. Men att jag inte vill någon här något ont kan jag lova. Kan bara inte hålla mig ifrån att retas lite ibland. Samt att man ju är jävligt grinig rent allmänt pga sakernas tillstånd. Tack Tompe för att du låter mig hållas! Gissar att du liksom jag tycker att det behöver saltas lite i tider då det sockras något överjävligt för att det underliggande inte skall synas.
Återkommer med mer travrelaterat. Kanske redan mañana. Gissar att det vankas finaler och E-3 på Grusåker, ifall allt är som förr. Å SM för kallsupar. Ja, tamejtusan, passar ju för en annan som and i badsjö! Syns imörrn!

P.s. känner att jag gått lite hårt åt dig, Spapsarn ibland. Men att det bara e för att du e gårdare.Som person gillar jag dig rent av på något vis, helt sjukt! Egentligen är du också beundransvärd, då du uthärdar allt. Och jag får stilla mitt dåliga samvete med att du därmed bara har gått i vinst jordskredsvis anseendemässigt big time oss emellan!
Simma lugnt alla och helst med flytväst!

InläggPostat: lördag 28 jun 2025, 21:12 
Användarvisningsbild

Vart har björnland alias Varenne blivit av? Kom igen nu, kom hit och spill!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ]