tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:16

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Åby Tidiga
InläggPostat: söndag 21 sep 2025, 20:10 
Användarvisningsbild

Bra och svåra lopp
avd 1 Örjan idag
avd 2 Carre vinner väl jämt
avd 3 Lucas
avd 4 Patrik
avd 5 Oskar
avd 6 Johan
avd 7 Örjan. Loppet blev svårare från spår 12

Inläggsrubrik: Re: Åby Tidiga
InläggPostat: tisdag 23 sep 2025, 19:12 
Användarvisningsbild

Lite mer tankar
avd 1 Hur är formen på Daim B och tar hästen spets. Det är frågan
avd 2 Global E testade M en gång. Tyckte hästen såg tråkig ut. Emilia väljer Joy A. Tar spets och siktat hit. Lurigt lopp
avd 3 Här är Hanna solklar första häst. Ingen spik på grund av spåret. Just nu2-6-7-10
avd 4 Första häst är Nevermind R men tidiga är även 2-5. Kan vara stängt på tre
avd 5 Bra lopp . Första häst Steady Roc. Men lika tidiga är såklart både XO och Eolo
avd 6 Luktar att det står emellan Gustav och Magnus. Spets och hålet
avd 7 I brist på annat spik på Örjan.

Veckan är lång så kämpa på

InläggPostat: onsdag 24 sep 2025, 19:12 

Onsdagstankar:
Avd1 - känns öppet men Olly Håleryd är väl den som har bäst form? Tänkbar spik. Guiden tror att spetsstriden står mellan Glorius Rain, Betting Pacer och Daim Brodda och att Daim Brodde kommer till spets. Är formen tillräcklig bra för att klara lite körning om spets?
Avd2 - får kolla mer
Avd3 - Monsiour Chocolat har bättre läge denna gången. Björn Palema går hela vägen vilket inte behöver vara fel i detta sällskapet. Guiden tror att Automatic Flight spetsar så då är det streck. 2% på Even Yonger just nu. Kanske inte 100% form enligt Pasi (Guiden).
Avd4 - får kolla mer
Avd5 - instämmer
Avd6 - instämmer. Spåret emot Kumla Fromentro?
Avd7 - lås på spetshästen Castor the Star och bästa hästen Francesco Zet.

InläggPostat: onsdag 24 sep 2025, 19:13 

Dags för SM-tävlingarna på Åby och det brukar alltid vara kluriga och ibland svårlösta lopp. Den här gången är det avdelningarna 5 och 6 som känns lite streckkrävande, men det kan mycket väl skrälla i andra lopp också.

1: Här kommer, för mig, lördagen mest troliga vinnare då 2 Olly Håleryd begåvats med ett perfekt andra spår och har en jättechans att spåra det här runt Åbyovalen. Framkomme inget anmärkningsvärt så spikar jag utan att tveka. För de som väljer att gardera så är naturligtvis 6 Daim Brodda, trots att kusen såg ointresserad ut senast, och bortlottade Great Skills tidiga bud. Jätteskrällen skulle kunna vara 3 Icelands Fall, men det känns väl lite tidigt att tro på. Går nog bättre på vintern.

2: Här får man fundera på om det är så enkelt att Jonathan Carre vinner som vanligt när det är monté eller om någon annan kan blanda sig i det. 1 Global Etalon känner vi som en stjärna i kommande, men montéstarterna är inte så många. 1 start på Vincennes finns bara att ta ställning till och den var ganska intetsägande. Så bästa kusken och i övriga fall bästa kusen ska ställas mot en drös ganska kompetenta ekipage och jag kommer förmodligen att syna ekipaget. Här finns några drag som jag gärna vill ha med. 6 Joy Alissa har ingen imponerande rad, men vi vet vad den här damen kan när det gäller monté och hon vann loppet ifjol. 3 Global Enjoy är riktigt kapabel och rapp från start, kan mycket väl tänkas köras i spets även om det inte är samma fördel som i sulkylopp. 5 Börtas Ankare som är stark som få är säkerligen gynnad av att gå undersadel och känns spännande. 9 Dee Godfather står tufft inne i loppet, men är kapabel i montésporten, 8 Cab Frontline höll jämna steg med Dee Godfather senast från 20 meters tillägg och står samma start nu. 12 Readly Lavec står visserligen längst ut bakom vingen, men kan allt ibland.

3: Ungdoms-SM känns som alltid väldigt öppet då man inte har full koll på kuskarna utan får inrikta sig på bara kusarna. 6 Automatic Flight försöker väl överta täten från 5 Hydra, men frågan är om Lucas Vikström släpper till Victor Sundgren? Hydra har trots allt sina bästa resultat från spets. Kör de för länge så öppnar sig loppet för övriga. 1 The Bank Account kan absolut få loppet även om han inte är jätterask från start. 2 Speed Change är tålig för vilka löpningar som helst och kan profitera på för mycket körning därframme. 10 Even Younger har vunnit nästan alla sina lopp bakifrån. 4 Rocket Queen avslutade bra i förra helgen.

4: Amatörerna gör upp i den här upplagan. Här har jag lite insider information att vänta senare i veckan då en gammal kompis deläger 7 Xander. En av dem som absolut kan vinna detta. Redan tagit en V75-vinst och en fjärdeplats i final från tråkläge. Spurtade också förbi favoriten 2 Kozmo Simoni på Örebro 7/8. Annars så är det väl nämnde K.S. och kanske 5 Fancy Free som är värst emot även om man inte ska underskatta hästar som 6 Nevermind River och 10 Silver Kornell.

5: Här börjar de riktiga klurigheterna! I nuläget så kan jag tänka mig att strecka hästarna 1-5 samt 7 och 11. Att 11 Eolo Wise L. med Dwight Pieters är bäst ekipaget är väl lätt att räkna ut, men läget är inte roligt.

6: Kan man få råd och behöva en helgardering?? Nja, kanske kan man räkna bort bakspåren ändå. De har trots allt tilläggskusarna som tjänat väldigt mycket mer tuggande på svansarna direkt så att någon av dem vinner känns inte troligt. De två innerst på start känns inte heller som V75-vinnare så kanske man kan chansa bort dem? Resten av gänget känner jag dock att man bör strecka. Om man nu inte tar en rå och tycker sig ha hittat en vinnare här. Upplys mig gärna!

7: Trots spåret så blir Francesco Zet storfavorit att vinna här. Som hästen har varit på slutet så går det inte att tro något annat. Men, om historien upprepar sig så bränner alltid minst den ena av de största favoriterna och med tanke på spåret så borde det var den här. Hade det varit någon annan av radarparet Reden/Kihlströms kusar så hade jag direkt garderat då Örjan då och då har väntat alldeles för länge. Den här tanksen kan man dock anfalla med direkt och det vet ju Örjan. Så förmodligen spik även om det lockar lite grann att prova gadd med 8 Bic´s Tobee.

InläggPostat: fredag 26 sep 2025, 17:31 
Site Admin
Användarvisningsbild

Fin analys Conny give_rose

Eftersom jag tippat som ett arsel hela året kör jag en dubbel. Letar odds och hittar då 9-13-15 i DD-1.
Spik på Francesco i DD-2.
Har noll koll på hästarna i DD-1. Kommer spela och hoppas på skräll på dubbeln biggrin

15-12 står i 148 ggr just nu. 30-50 kr på den box2

InläggPostat: fredag 26 sep 2025, 20:58 
Användarvisningsbild

Jag har rankat 13 som trea. Den är startsnabb och älskar voltstart. Bra ide Tompe

InläggPostat: lördag 27 sep 2025, 09:05 
Användarvisningsbild

Får kuskarna som blivit strukna idag. Nya hästar. Är det någon som vet???

InläggPostat: lördag 27 sep 2025, 12:24 

Fick kontakt med delägaren till Xander och allt verkar bra. Han tror på bra chans, men det får man naturligtvis ta med en nypa salt. Själv chansspikar jag nog.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ]