tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 15:05

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bo i Boden är inte kul
InläggPostat: onsdag 1 okt 2025, 18:20 
Användarvisningsbild

Vilken omgång. Känner till för få hästar. Men har hittat kul ide. Men måste kolla vidare
avd 1 Flera här. Just nu Månsson som första häst. Musten från Unters finns kvar
avd 2 Just nu fyra stycken 2-3-7-11
avd 3 Just nu tre DW hästar
avd 4 Detta lopp är riktigt bra och talangfulla hästar. Just nu tre hästar 2-3-8
avd 5 DW har bästa hästen men spåret är inte bra1-3-6-8
avd 6 Hemskt svårt lopp många här
avd 7 Här finns fyra som höjer sig 2-4-5-6

Inga spikar men en skitkul helt crazy ide. Återkommer såklart

Inläggsrubrik: Re: Bo i Boden är inte kul
InläggPostat: onsdag 1 okt 2025, 21:31 

Efter en första genomgång av loppen så håller jag med, till viss del, om sista avdelningen. 4 ekipage gör upp. Men mina fyra är 1 2 5 och 10. box2

InläggPostat: torsdag 2 okt 2025, 18:02 
Användarvisningsbild

Gordon från bra spår. Men verkar lite blöt. Dock tänkbar
Kevin är jag mera tveksam till
whoco whoco

InläggPostat: torsdag 2 okt 2025, 18:47 

Neymar Boko avslutar alltid bra. Sedan om han hinner fram vet man aldrig.

1: Här tycker jag det är fördel startvolten. De har inte tjänat så mycket mindre än tilläggskusarna som ska springa ifatt de framför och runda dem. I nuläget så streckar jag 1 Sonoma L.A. på spår och startsnabbhet, 2 Stens Joy på kapaciteten, 5 Day Time Trot på kapaciteten, 6 Amara Cay Inn på spår och spetschans. 13 Bilbo Ace håller kanonform och är väl den på den volten som ska blanda sig i. Får fundera lite mer kanske på 10 Sodasquare, som stallet håller för tuffare än Day Time Trot.

InläggPostat: torsdag 2 okt 2025, 19:01 
Användarvisningsbild

Låter bra tycker jag

InläggPostat: fredag 3 okt 2025, 09:40 

Avdelning 2:

Här finns omgångens i nuläget största favorit och det finns inget att säga om det. Vi som såg 3 Engine Kronos vinna på Bergsåker från utvändigt ledaren sista varvet har ju det kvar på näthinnan. Stallet rapporterar allt bra så förmodligen spikar jag om inget nytt kommer fram under morgondagen.

Skulle jag gardera så är det det i första hand med 4 Izzy Zet som är tuff och stark, 6 Ebbot Rice som nog kan utmana om tät, 11 Done Deal 6 raka, men missgynnad av läget och kanske 1 Global Dream Trip som kan få vinnarhålet. 2 Swish Soldi, 5 Jimmy Adore, 9 The Little Plug och 12 Mons Daybreak tas bara med vid stor gadd!

Avdelning 3:

Här handlar det nästan bara om Väjerstens kusar. 4 stycken selar han ut och åtminstone trion 2 Zaxton, 3 Night Art och 4 Make or Break Zaz ska räknas tidigt. Värst emot dessa tror jag 7 King Of Djazz är om ekipaget hittar ned i bra läge. Möjligtvis kan bakspåren 10 Soul Tan och 11 August Zonett blanda sig i striden om överpace.

InläggPostat: fredag 3 okt 2025, 18:00 
Site Admin
Användarvisningsbild

Vill man roa sig med att läsa statistikanalys kan man göra det här innocent
https://justpaste.it/bunfc

När jag såg startlistan var första tanken att spika 14 B.Sacamano på dubbeln.
Dock kan det bli tufft att ta 40 meter över 2640 m. Hade det varit 3140 m hade det varit en annan sak.
Slog dock Mellby Jinx över 3140 m i juni. Endast 3 tiondelar skilde dom åt tidsmässigt.
Dock fina odds på dubbeln om 14 vinner. Lär dock sjunka en del.

Just nu så får vi detta bland annat.
Gissar att 14-5 lär gå ned under 50 ggr.

Kombination 14 – 5 ger odds 63,79
Kombination 14 – 2 ger odds 94,19
Kombination 14 – 3 ger odds 200,69
Kombination 14 – 6 ger odds 247,98
Kombination 14 – 10 ger odds 272,53
Kombination 14 – 1 ger odds 360,89
Kombination 14 – 8 ger odds 878,82
Kombination 14 – 7 ger odds 927,64

InläggPostat: fredag 3 okt 2025, 20:15 
Användarvisningsbild

Conny nu är det några att spika av
Engine
Night A
Filling F

Två av dom blir nog spik om inget konstigt händer. I morgon får ni klara er. Fotboll mot Degerfors . Så det blir nog bara DD i morgon att titta på

Sedan kör jag bara smällar

InläggPostat: fredag 3 okt 2025, 20:48 

Avdelning 4:

Vandra vidare till ytterligare en klar favorit i 4 Flash Express! Den tror jag inte alls på så den vinner förmodligen klart. Senast så vann den ett riktigt skräplopp, även om det var 45.000 i förstapris och vid segern på Östersund 26/5-4 så drog Väjerstens stallkompis Miss Matters undan i spets så Flashen fick lucka och kunde spurta förbi. Hade de varit ett annat stall hade vi kallat det stallkörning. Visst ska kusen med på kupongen, men behöver garderas enligt mig. Främst då kanske med 1 Going Fine som nog stretar emot i tätkörningen och 3 Funny Guy som lever på styrkan. 7 Peek A Boo Poof har börjat karriären på bra sätt och duger på bongen. Känns dock som att det kanske inte räcker och det kan bli mer streck här.

Avdelning 5:

Roger Nilsson brukar ha laddat när det tävlas på Boden och kanske fortsätter det här i Klass I då Filling Fuel har fått ett perfekt spår 1. Även om ekipaget säkerligen blir utmanade av 4 Flory Lane från början så blir jag inte överraskad om de håller tät och sedan leder runt om. Kan kanske vinna även från rygg ledaren? Möjligt enkelstreck för den vågade. Flory Rain kan komma förbi, men då kostar det nog för mycket och den är jag beredd att släppa i vilket fall som helst. 6 Sir Alex är ny i klassen och kanske lite grön ännu. 7 Raven kan hamna bra på det här med lite tur och duger. Är beredd att släppa 8 Raven då han är missgynnad av spår och kan få backas sist. 9 Flight Sequence blir kanske värst emot min tipsetta och 12 Freeloader vet man aldrig var man har.

Avdelning 6: Väldigt öppet lopp, där jag var beredd att ta en riktigt rå och lämna 11 Coin Master ensam på bongen. Visserligen bara vunnit en gång på 15 starter över 2640 meter, men tränaren tycker att det är rätt distans för den och Rickard Skoglund går just nu från klarhet till klarhet. Ser att 8 Viking Lane är favorit och den duger naturligtvis bra då den också går bra på långt och formen är på topp. 5 Global Dandy och 6 Infinity Of Joy gör upp om tät och den positionen kan räcka långt. Sedan kom Tompe och rörde till det ordentligt med sitt drag B Sacamano!! En kuse som jag har markerat som möjlig, men Tompe har haft rätt förut. Så sent som förra lördagen.

Får se imorgon vilka besluten blir.

Senast redigerad av Conny fredag 3 okt 2025, 20:51, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: fredag 3 okt 2025, 20:49 

spaps1 skrev:
Conny nu är det några att spika av
Engine
Night A
Filling F

Två av dom blir nog spik om inget konstigt händer. I morgon får ni klara er. Fotboll mot Degerfors . Så det blir nog bara DD i morgon att titta på

Sedan kör jag bara smällar

Rätt Spaps. Tycker all tre är väldigt tidiga!!

Dessutom kan jag tala om att Degen tar tredje raka imorgon!! jippi

InläggPostat: lördag 4 okt 2025, 15:47 
Site Admin
Användarvisningsbild

Citera:
Sedan kom Tompe och rörde till det ordentligt med sitt drag B Sacamano!! En kuse som jag har markerat som möjlig, men Tompe har haft rätt förut. Så sent som förra lördagen.

Tompe har under mer än 30 års travspelande ALDRIG haft så mycket fel som i år. Helt sanslöst.
Har aldrig tippat så dåligt som i år. Smått chockerande dåligt faktiskt.
Brukar alltid sätta en del fina dubblar och annat men i år har precis allt gått åt helvete laughter

Även en blind höna hittar rätt ibland. Sacamano bör få för långt fram.

Statistiskt sett vinns detta lopp oftast från startvolten. Spår 1 i volten brukar vara grymt bra.
Förstår inte varför 6 Infinity Of Joy är så betrodd. Går inte bra för Åsebö och hästen är inte att lita på.
Spelarna är nog rätt ute som rankar 7 först och 11 bland dom betrodda i DD-1.
Flera på startvolten känns chanslösa. Ska någon skrälla som man inte tror på så är det 3 Black Bourbon.
Räcker egentligen inte men ibland är trav helt ologiskt.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]