tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 15:05

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Östersund tidiga
InläggPostat: söndag 7 dec 2025, 20:43 
Användarvisningsbild

avd 1 Örjan
avd2 Mats
avd 3 Magnus
avd 4 Robert
avd 5 Tomas
avd 6 Mats
avd 7 Henrik
avd 8 Örjan

Inläggsrubrik: Re: Östersund tidiga
InläggPostat: söndag 7 dec 2025, 22:54 

Söndagstankar:
Avd1 - Ebbot Rice spetsar och leder länge. Dartagnan Face är nog värst emot. Veckan får utvisa om det blir spik eller ett lås. Tulinas Eddie är startsnabb men tveksam om han kommer förbi Ebbot Rice.
Avd2 - Oppgårdsdrängen är hästen att slå? Ingen vidare statistik på distansen - 1 vinst på 14 starter. Inte mycket till motstånd dock på lördag. Frivoll Gorm är värst emot?
Avd3 - inte en susning
Avd4 - Alm Vinni på start, Nytomt Amira på första tillägg och Tekno Tana på andra tillägg.
Avd5 - You Go Maya (ingen snabbstartare?). Amara Cay Inn och Bilbao Ace är snabba ut så synd på deras spår. Streckas ändå. Behövs det ett fjärde streck?
Avd6 - Maestro MH var snabb ut från spår 4 senast. Även från spår 1? Håller ut Fabulous Boy (behöver lopp i kroppen?) och Topper? Dessa tre räcker nog långt.
Avd7 - vem spetsar av PolePosition och Zaxton? Dessa streckas ihop med Kinky Boats. Behöver man strecka någon guldhäst?
Avd8 - Steady Roc körs till spets? Måste få dämpa för att vinna men kanske sker det på lördag för vem ska sätta upp tempot? XO Kemp borde vinna men spåret ett minus. Ett tredje streck är om det finns någon annan trolig spetshäst.

InläggPostat: söndag 7 dec 2025, 23:06 

Kollade igen på avd3 - Queen Montana är snabb ut, streckas på det. Global Groovy spurtade bra senast, gör om det på lördag? Hittar inga fler streck idag.

InläggPostat: tisdag 9 dec 2025, 20:48 
Användarvisningsbild

Man är tidig den här veckan. Man har mycket tid . Veckans första tankar . Blir det brodd. Ska bli minusgrader
avd 1 Det roliga i avd 1 är Ludde mot Ludde. Finns det något bakom. Svar nej. Diego Face ägs av folk från Östersund. Kul tanke ändå
avd 2 Mats borde bara vinna. Men några saker. Distansen och ÖS. Båda mindre bra. Tål att fundera på
avd 3 Hemsk låg klass. Allt kan hända. Jag är klart tveksam till MLB. Så gadda
avd 4 Idag luktar det spik på Ole Johan. Vi får se
avd 5 Ännu ett skitlopp. Där jag tror mig ha en tanke. Långben. Kommer väl från Maria T. Borde finnas must kvar
avd 6 En samling löss. Med ett undantag. Capricon trot. Hästen har inte startat i år. Men kapacitetsmässigt helt överlägsen
avd 7 Detta lopp är bra och många bra hästar. Jag tror det är dags för August Z- Äntligen bra spår.
avd 8 Är BBF så bra att han vinner på V85. Det är frågan. Spikar aldrig en favorit i sista. Finns några roliga kantbollar. Som höjer värdet

jippi jippi shake1 shake1

InläggPostat: onsdag 10 dec 2025, 15:56 
Site Admin
Användarvisningsbild

Tänkte läsa på men när det ser ut att bli snö eller snöblandat tappade jag intresset.
Såna banor intresserar mig inte. Hann kolla lite på V86-7.

6 Kinky Boots kan vara en spik. Satt fast med allt sparat senast. 2-6-7-12 bör räcka.
Dock ska man tänka på att det är väldigt ovanligt att 4-åringar vinner i silverdivisionen.

InläggPostat: onsdag 10 dec 2025, 21:43 
Användarvisningsbild

4 åringar blir fem snart.

Men saken jag vill tala om idag är Fabulous Boy . Stallformen är skitdålig. Men stallet har haft nytt hö en vecka räcker det . Enligt Sonen Oliver P så är man mycket tveksam på lördag. 47 % idag. Vad göra . Tål att fundera på.

InläggPostat: torsdag 11 dec 2025, 14:44 
Användarvisningsbild

Hur fan spelar kollektivet. Nu fäller vi några favisar
avd 1 Klarar Musketören brodd. DR hästar tränar på finmattor. Det är frågan
avd 3 MLB är en riktig skithäst. Den kommer sjunka som en sten när eliten lämnar in
avd 5 You go maya var ute i ett 12000kr lopp för två starter sedan . Nu storis. Tillåt mig tvivla.
avd 6 Boy stallformen är urusel. Dom fått nytt hö i veckan. Hjälper det?
avd 7 PP har varit ute mot sämre motstånd sedan juni 24 och brodd. Bra spår. Men får hästen spets från Z. Jag tror dom laddar med LM som tar över
avd 8 XO från bricka åtta. Kan bli vingel.

LUKTAR BRA PENGAR . NORRLANDS HÄSTAR TROR JAG ÄR GYNNADE. SNÖ OCH MINUSGRADER. NI BÖR KOLLA HUR BANAN BLIR

rockin2 innocent loveheart loveheart guitar5 banandans

InläggPostat: fredag 12 dec 2025, 15:27 

Jag skulle ha följt min känsla och hoppat över förra helgen. Men inte för att det blev för svårt som jag var rädd för utan för att det blev för lätt. Med en sådan favoritrad så räcker det inte med tre ynka sjuor, med den utdelningen så täcker det ändå inte insatsen.

Den här veckan så lär det ändå bli en bättre utdelning. Visserligen finns det även nu några som är betrodda, men förhoppningsvis vinner de inte hela flocken utan jag räknar med att en del ekipage bränner av. Tankar på fredag eftermiddag:

1: Har kollat in loppen 9 Dártagnan Face gjort i Redens regi och vad jag kan se så är det en klart kapabel kuse med en egendomlig stil i travet. Gungan ligger på lur lite här och var, men går den bara felfritt så krossar den förmodligen det här gänget. Finns dock några motbud om den hoppar bort sig. Främst kanske den trolige ledaren 1 Ebbot Rice och jag tror idag att jag nöjer mig med det låset. För den som vill strecka vidare så duger nog 2 Overloadém bra liksom 10 Urgent Beat. 3 Stock Trader och 5 Tulinas Eddie kanske kan överaska oss och 6 Dats Pepino kan ta tät om 1 Ebbot Rice gör bort sig.

2: Har hela veckan gått och tänkt spika 12 Oppgårdsdrängen, men börjar idag fundera på om den verkligen klarar av att plocka ned 4 Hibbovalle med formen på topp. Just nu är den senare spelad till 7,48 %, men den procentsatsen lär stiga ordentligt till start tror jag. Annars känns inte loppet så streckkrävande då jag tror att förutom de redan nämnda så räcker det säkert med 6 Svarte Petter och 7 Frivoll Gorm.I en c-grupp skulle jag sätta 3 Blomsterprinsen och 11 Solhöjden Drake. Att 1 Kruson skall skrälla igen från innerspåret tror jag mindre på.

3: I ett ganska öppet Klass III-lopp så provar jag nog att spika mig loss med 7 Global Groovy. Hästen visar bra form och går alltid med skor, vilket i.o.f.s. favoriten 1 Queen Montana också alltid gör. Men ledningen är inte lika viktig här på Östersund som på andra banar. Ett upplopp på 218 meter gör att hästar som sitter lite längre bak har möjlighet att hinna fram. Loppet känns också ganska streckkrävande att gardera.

4: Det här känns som det öppnaste loppet för mig. Naturligtvis finns det på kartan att 4 Alm Vinni tar sig tidigt fram till tät, men det är ingen självklarhet. En felfri(?) 1 Langlandsballerina kan öppna snabbt ibland och 6 Batotösen är också rapp iväg. 3 Läckra Lizzie och 5 Järvsö Karin är två skrällbud från bra lägen. 8 Åse Fryd och 9 Nytomt Amira från nästa volt utmanar och 12 Ethel är en bra häst i grunden. 15 Tekno Tana kanske hinner fram trots 60 meters tillägg.

5: 15 hästar i stodivisionen och spetsläge för 6 You Go Maya. Visserligen lite för mycket spelad kanske som omgångs näst största favorit, men jag bankar in en tredje spik här. Till stor del för att bästa hästen 9 Bilbao Ace trivs bäst i främre träffen. Det saknas dock inte motbud på startvolten. Händer något med favoriten så kan 7 Global Fine Dining roffa åt sig tät och kanske rinna undan. 2 Glory Forever, 3 Magnetize Me och 4 Sweet Celebration är andra som kan profitera på favoritfall.

6: Ytterligare ett ganska öppet tlopp. 1 Maestro M.M. får ett bra lopp från sitt läge och kan komma loss i tid. 2 Fabulous Boy kanske är bättre med ett lopp i kroppen och kommer den lätt till spets så kanske det är spets och slut. 3 Topper kan var värst emot i spetskampen. 6 Capricorn Trot var bra som unghäst, men det var för två år sedan. Förmodligen behöver den några lopp, men stallet är hoppfulla. Bakspåren 10 Ytowns Dragon och 12 Önas Tindra om det går för fort i spetskörningen.

7: Efter strykningen av Pole Position så räcker det nog långt med 6 Kinky Boots, 7 Lando Mearas, 8 Iznogoud Am och 12 Castor The Star. Möjligtvis 3 Frank S.H. men det är långsökt.

8: Inte heller här ödslar jag alltför mycket med streck. 1 Elvis T.C.B. på läget, 3 Blue Boy Face, 6 Steady Roc och 8 X.O.Kemp känns som ett stabilt lås. Vill man streck vidare så kan kanske 4 Neymar Boko, 5 Bowling De Luxe och 11 Global Easy Rider kunna skrälla.

InläggPostat: fredag 12 dec 2025, 22:02 
Användarvisningsbild

Verkar bli besvärliga förhållanden. Snö och lite kallt och det blir kallare på EM.
Klarar Daniels hästar brodd

Svårt men mycket kul i morgon. Lycka till loveheart

InläggPostat: lördag 13 dec 2025, 01:26 

spaps1 skrev:
Verkar bli besvärliga förhållanden. Snö och lite kallt och det blir kallare på EM.

Jag vet inte......men inte känns det som riktig vinterbana. Några minusgrader klarar de säkert av med bra harvande av banan så jag tror inte att brodden är livsnödvändig. Men det är ju bara min tanke om det hela.

InläggPostat: lördag 13 dec 2025, 14:29 

Conny skrev:
spaps1 skrev:

Jag vet inte......men inte känns det som riktig vinterbana. Några minusgrader klarar de säkert av med bra harvande av banan så jag tror inte att brodden är livsnödvändig. Men det är ju bara min tanke om det hela.

Ser att Mats E. Djuse räknar med brodd så då är det nog så.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]