tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 14:11

Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Finaler Solvalla 7/2
InläggPostat: söndag 1 feb 2026, 20:51 

Söndagstankar:
Avd1 - Matti Ruisma streckas men fastnar? Staro Tindra är ett tänkbart streck men kommer inte förbi MR? Whos In Charge ska vara bättre på lördag enligt intervjun i V75 inför Färjestad. Sos på Staro Seven? Handfullofdollar fick dåligt spår men prestationerna i de senaste loppen gör ändå strecket tänkbart.
Avd2 - Sos på You to Awesome?
Avd3 - spetsar Gomali, dock vilat? Gold Blaze givet streck. Mister Smartface likaså. Email Adress bortlottad.
Avd4 - sos Eminent Kronos.
Avd5 - Steady King fastnar invändigt? Kan man få rygg ledaren? Skrällopp?
Avd6 - Ackuratess spetsar? Släpper Mattias till till Urbina Southwind som också är snabb ut? Staro Rail vann enkelt senast men då var det bara 7 startande, värre nu. Glorius Rain bara bäst, spåret till trots?
Avd7 - skrällopp?
Avd8 - skrällopp?

Inläggsrubrik: Re: Finaler Solvalla 7/2
InläggPostat: söndag 1 feb 2026, 20:54 
Användarvisningsbild

På skiten valla igen. Nu jävlar
avd 1 Jocke l
avd 2 Magnus
avd 3 Riina
avd 4 Peter
avd 5 Peter igen
avd 6 Örjan
avd 7 Uffe
avd 8 CJJ

InläggPostat: tisdag 3 feb 2026, 20:35 
Site Admin
Användarvisningsbild

Håller på att kika på V85-8. Lite halvöppet.
1-2-4-5-6 kör om spets. Gissar att 4 tar spets i strid med 5 och 6.
4 Ken's Queen blir märkligt bortglömd. Mötte ju flera av dessa senast och gick klart snabbast över upploppet.

Tycker Karin.B blir överstreckad. Givetvis viss chans från läget men fick en perfekt resa senast. Viss chans men inte lätt att rada upp 2 segrar i rad på V85. Tuffare emot nu.
10 Direction Face är i nuläget mindre streckad men det är bara tisdag än.
Imponerade ju enormt senast från dödens. Är en betydligt bättre häst än Karin B.
Emilia lär inte tveka att sända fram i dödens igen om så krävs. Dock tuffare att vinna en final från dödens.

Om 4 Ken's Queen får ledningen är frågan om den körs där. Möjligt att man släpper till 6 Global Gaiety som var helt okörd i mål vid spetssegern senast på V85.
Kan nog bli svår att slå från spets om det inte blir för tuff öppning.

4 Ken's Queen blir det logiska skrälldraget gissar jag. 3 Rockflower är inte heller så tokig om man letar skrällar. Har dock inte gått igenom hela loppet än.

InläggPostat: tisdag 3 feb 2026, 21:06 
Användarvisningsbild

Tompe tycker avd 8 är lurigt. Just nu har jag alla. Idag Örjan först. Läget och valla borde passa Örjan väl. En smygare sen sesam öppna dig

InläggPostat: tisdag 3 feb 2026, 21:08 
Användarvisningsbild

Den som står bäst inne i loppet är Merlene b. En ny strykning och hästen är klart gynnad

InläggPostat: tisdag 3 feb 2026, 21:19 
Site Admin
Användarvisningsbild

Inte fel att helgardera spaps. Kan vara värt ett i detta lopp.
Jag har plitat ned 1-3-4-6-9-10-11-13-14-15

8 Merlene Boko tror jag inte mycket på. Tränare med obefintlig segerprocent.
Hästen har lägst startpoäng. Såna vinner sällan på V85.
Ska mycket flax om den ska räcka till seger. Dock knappast chanslös.
Tror man på en häst ska man alltid ta med den och skita i vad andra säger biggrin

Gissar att Unter blir den som kör i ledningen med Ken's Queen i rygg.
1 Noblesse Brodda riskerar tredje invändigt om inte Örjan hittar ut. Dock intressant som skräll då hon hade krafter sparat senast. Att Örjan kör är förstås också ett plus.

InläggPostat: onsdag 4 feb 2026, 14:49 
Användarvisningsbild

Tompe Det är en riktig kantboll. Absolut inte tidig. Men på läget så är den kul

InläggPostat: onsdag 4 feb 2026, 20:43 

Valla och Jägers är det som gäller ikväll på V86:an. Försöker mig på den lite billigare varianten istället. Som vanligt ett eget och ett "Tillsammans hopvävt till en ram:

1: 1 Björn Palema R:3

2: 4 Global Evolution R:1

3: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 R: 11

4: 2 3 4 6 R:7

5: 1 3 5 R:6

6: 6 Florenz G. R: 2

7: 5 8 R: 2

8: 1 3 4 6 7 8 9 10 11 12 R:2

Så får vi se hur det går.

InläggPostat: onsdag 4 feb 2026, 20:46 

Ser också att ni diskuterar Örjan. Han står över ikväll, men hoppas vara tillbaka på lördag. Kan vara värt att kolla.

InläggPostat: torsdag 5 feb 2026, 17:51 
Site Admin
Användarvisningsbild

Angående V85-8. Jag gillar 13 Galadriel. Mycket fin stamtavla och fin från spetssegern på V85 senast.
15 Rya Håleryd stod 20 meter bakom då och var ytterst nära att slå av Galadriel på linjen.
Trav är inte alltid logiskt men det känns som om det borde bli tufft för Galadriel att slå Rya Håleryd denna gång.

Jag gillar 11 Budets Hildur. Grym från dödens på en bra tid på V85 i december.
Sprungit nytt rekord i två senaste. Ett långskott som knappast är chanslöst med rätt resa.
Fått göra för mycket grovjobb på slutet. Med en fin rygg har hästen en bra spurt att tillgå.

12 Satsuma vinner knappast denna gång.

InläggPostat: fredag 6 feb 2026, 09:33 

Avd1 - inte fel att ta flera streck men ska försöka klara mig på tre eller fyra streck. Staro Steven ser ut att vara något mer explosiv/har en växel till och kommer till spets. Får se om jag tar ställning eller tar med Matti Ruisma. Fabrizio JH är också snabb ut men kommer nog inte förbi MR och därmed ett icke streck. Handullofdollar kan mycket väl bara vara bäst och streckas. Hade tänkt strecka Whos in Charge för den ska vara bättre denna gång men tränaren säger i V85 Guiden att den kanske är lite för ospeedig (även om formen ska vara bättre än i lördags) så vete tusan. Kanske ska Staro Tindra eller Blyger SRP streckas?
Avd2 - svårt att hitta givna spikar denna vecka så kanske att jag spikar Facetime Queen. Borde hamna bra på det och kan göra lite själv. You to Awesome givet streck annars, håller ut Parma di Quattro?. Kan någon av bakspårshästarna skrälla?
Avd3 - Gold Blaze kanske bara är bäst? Får kolla mer på spetsstriden för att se om den ger något streck. Gomari i spets leder länge, kanske hela vägen vilan till trots? Mister Smartface värst emot? GB och MS sitter bra på det och därmed minskar risken för skrällar?
Avd4 - tror fortsatt på sos för Eminent Kronos för inte blir det något tempo i detta loppet? Kan Katmandu Mearas utmana om luckan kommer på upploppet?
Avd5 - skräller det här? Steady King kan kanske hålla ut övriga med hjälp av solfjäderseffekten. Readly Winner segerstrider. Run Champ Run likaså. Många bra hästar med låga streckprocent.
Avd6 - tror mycket på Glory Rain, kanske spikar jag eller så blir det även lås med Ackuratess och Urban Southwind som gör upp om spets? Betting Pacer har tjänat mest pengar men spår 12. Tveksam om den klarar att gå runt dem. Loppet senast var det inget tempo i alls och bara 6 startande. Nja
Avd7 - Mago Launcher har spetschans och streckas därmed. Är det de mest betrodda som utmanar eller ska någon annan streckas? Får kolla vidare.
Avd8 - Direction Face vara bara bäst senast och skulle kunna vara en spik. Finns dock några hästar som jag skulle vilja ha med. Rockflower är en. Kens Queen på form och spetschansen. Budets Hildur som Tompe nämner är en till, tvåa på V85 Guidens rank. Rya Håleryd och Billie Parker är två till. Ett långskott är Heartbeat Ellie, snabbare ut än Noblessa Brodda och ser ut att vara lite speedigare än denne. Sämre kusk dock så kanske går det på ett ut? Lite för många streck i nuläget för min plånbok så får kolla lite mer.

InläggPostat: fredag 6 feb 2026, 18:23 
Site Admin
Användarvisningsbild

Tack för funderingarna Björne.
Jag siktar på att göra en V5. Analyserar därför endast 5 sista loppen.

Sitter och benar i V85-6.
2 Ackuratess försöker hålla ut 3 Ebba Kuce och 4 Urbina Southwind.
Kan bli körning mellan dessa. Visste jag att Urbina Southwind kom till spets utan att det kostade för mycket skulle jag spika.
Jag kan inte se Ackuratess slå flera av dom mer meriterande stona i fältet. Vi pratar trots allt om hästar som tävlat mot gulddivisionshästar. Möjligt att jag underskattar Ackuratess men så känner jag i alla fall.

För den som vill läsa statistikanalys klicka på länken. https://justpaste.it/kdfm5

InläggPostat: lördag 7 feb 2026, 11:30 
Användarvisningsbild

Luktar spikar idag på
eminent k
katzenjammer

Lycka till. Raden kommer senare okay wishing1

InläggPostat: söndag 8 feb 2026, 14:11 
Användarvisningsbild

Tompe
Merlene boko var bra som tvåa. Hade satt DD till 612ggr. Men spelade plats till 11 ggr. Helt fel var det inte.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]