tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:10

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Lajvtråd Solvalla 28/3, oh, le...?
InläggPostat: lördag 28 mar 2026, 17:28 
Användarvisningsbild

Habil tyckte jag att någon sade. Jag vet vem/vilka som inte är habil(a). Jag och Conrad behöver uppsöka habiliteringsnämnden, så det så! Allvarligt skämtat så är jag helt enkelt för lat. Det orkar inte tusan tröskas igenom åta lopp. Aja, nu har vi ju det roligaste kvar, tvillingar, å trio med rumba. Å V5 kanske!
Stoloppet blir det tvilling å trio på 4,8,10 runt om, tycker loppet är tunt ut, å mina e bra! Vinnare på Makalu Doc såklart ,och gjuten tvilling med Maroon Day.

Inläggsrubrik: Re: Lajvtråd Solvalla 28/3, oh, le...?
InläggPostat: lördag 28 mar 2026, 17:31 
Användarvisningsbild

Förresten så kör jagtvilling Leeandro Wibb mot Örjans brakare som jag inte ens vet vad den heter. Helt i linje med första inlägget och något om boxning som Tompe var inne på ! box2

InläggPostat: lördag 28 mar 2026, 18:00 
Användarvisningsbild

Men Helvetet vad Uffe lallade. Har man sådan torskkfrossa skall man stanna i bingen. Å Maroonn Day, vilken bluff! Såg lika slak ut i målgången i Hd, ändå får han lov att bluff hem även finalen. Var ju helt tom i mål. Nämen Uffe...

InläggPostat: lördag 28 mar 2026, 18:23 
Användarvisningsbild

Man måste ju bara gilla Jorma högt och rent. Vet när han har bra framför sig, och kör därefter. I Jormas värld finns inte att söra som en särring när han har att åka med!

InläggPostat: lördag 28 mar 2026, 19:16 
Användarvisningsbild

Åh vad jag inte gillar när någon ur Djuseklanen vinner. Särskilt grundligt överskattade Mats. Hur han räknas som "toppkusk" och "honom ska vi ha!" kan ju bara hända i trav-Sverige, och/men går ju helt på tvärs med jantelagen. Aja, nu DD, å där har man klart för sig. Kan ju förvisso bli 5-6, men jag går rakt ut på värdet och lastar in återstoden av vad gränsen tillåter på Jinx/Xanthis. Åh leee-åh le-åhle! Sedan blir det rumba i Engelska parken!

InläggPostat: lördag 28 mar 2026, 19:31 
Användarvisningsbild

Trav är ju bra lätt ibland. Men sedan så visar det sig svårt ändå. Diva Ek var bättre än jag trodde, och Gocciadoro körde klanderfritt. Bara att lyfta på mössan!
Som tur är har jag stenklar tvillingen 6/11 i avslutningen!

InläggPostat: lördag 28 mar 2026, 19:59 
Användarvisningsbild

Nähä, en får konstatera att en inte hade tänkt mycket rätt, om ens något. Men att inte var det otrevligt ändå, när en hade hoppet uppe hela vägen att en skulle ha tänkt rätt till slut. Å när man ändå inte gjorde det så var det redan för sent att bli besviken ändå!

Å alla tjocka gubbarna hade var sin tråd att bre ut sig i enligt "this thread ain't big enough for all of us!".
Summa summarum: hittade inte ens en nästagångare, men förundras trots det hur trevligt vi har det här hos oss i framtiden!
En paus på halvannat år från travet och jag har ju en helt ny och positiv approach enligt tidens melodi att allting är jättebra hela tiden även när det är dåligt som mest! laughter

InläggPostat: söndag 29 mar 2026, 11:27 
Site Admin
Användarvisningsbild

Ja du plugghästen. Det är tur att vi travspelare är som en usel boxare som alltid blir knockad men reser sig på 9 box2

Raden i sig var inte hopplöst svår. Ingen skräll som var omöjlig. Sanningen är den att det var knappt en skräll överhuvudtaget. Den femte mest betrodda är en skräll vilket 7 Jula Redmile Champ var. Det finns individer som kallar sig experter på trav och jobbar för ATG som ännu inte förstått innebörden av skräll. Jula stod i 5,85 så utifrån det ingen skräll på vinnarspelet.
Dock tycks dom inte förstå att streckprocent och oddsindikator är olika saker.

Här kommer då det intressanta. 7 Jula Redmile Champ var streckad på 5% till oddset 5,85.

9 Halina S.H var streckad på 8% och vann till oddset 11,08. Var den tredje mest betrodda i loppet. Sällan en sån står i 11 gånger. Halina var alltså inte en skräll på V85 även om vissa tror det.

Det intressanta var att omgången bjöd på en enda skräll och 3 favoritsegrar men ändå en utdelning på 1 152 562 kr. Förvisso jackpotförstärkt men ändå noterbart.

Lätt efteråt som alltid. Spikvalet var ju det svåra. Man behöver nog 3 spikar på V85. Jag köpte 2 olika andelar där spikvalen blev fel. Det var en jäkla tur för mig att A Fair Day torskade annars hade jag nog svurit rätt bra. Har vissa spelbutiker på nätet där jag väljer andelar. Ratade nedanstående andel för 200 kr då jag var tveksam till spik på 8 Indy Boy från det läget. Bästa hästen och favorit men spår 8 är spår 8.
Hade ändå gett en skaplig slant tillbaka även om A Fair Day vunnit.

Vi fick i alla fall rätt om spetsstriden A Fair Day mot Mellby Jinx där många uppenbarligen hade fel. En stor del av spelarkollektivet trodde A Fair Day skulle hålla upp ledningen.
Vi var nog alla eniga här om att det var viss fördel Mellby Jinx.
Mellby borde vunnit det loppet. Dock knappast 100% på topp än. Ska kunna gå en 10-tid i spets.

Citera:
En paus på halvannat år från travet och jag har ju en helt ny och positiv approach enligt tidens melodi att allting är jättebra hela tiden även när det är dåligt som mest

En paus från att ständigt få en käftsmäll är definitivt hälsosamt laughter

Jag är norrlänning så jag lever efter Ronny Erikssons devis. En norrlänning mår aldrig riktigt bra förrän han mår riktigt jävligt winky5

Apropå Ronny så bör ni lyssna på denna klassiker https://www.youtube.com/watch?v=nZuF7AKga4I

Pepps kul att se att du tinat fram jippi
Jo nog tycker jag att vi ska få ett infall någon helg och göra ett system tillsammans.
V5 eller V85. Kan vara skönt att mjukstarta med V5 om man tror att det finns utrymme för en rejäl rensare i något lopp. på 5-6 personer kan man göra ett slagkraftigt system.

V85 någon intressant omgång vore också kul att prova. Vi får fundera på saken ooja

Manage Attachments:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ]