tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:11

Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Romme Söndag för mig
InläggPostat: söndag 29 mar 2026, 20:39 
Användarvisningsbild

När man tippar som ett arsle då måste man på skiten omgående
avd 1 Mats
avd 2 CJJ
avd 3 Geir
avd 4 Örjan
avd 5 Rickard
avd 6 Örjan
avd 7 Magnus
avd 8 DW

Lycka till

Inläggsrubrik: Re: Romme Söndag för mig
InläggPostat: söndag 29 mar 2026, 23:23 
Site Admin
Användarvisningsbild

Har inte kollat igenom riktigt men Wäjersten tar ut Gio Cash i guld. Spik box2

Han möter ju absolut ingenting. Kan väl förstås fattas lite i årsdebuten men han är normalt sett två klasser bättre än övriga.

InläggPostat: måndag 30 mar 2026, 14:11 
Användarvisningsbild

Jag vill gardera Tompe. Vi får se

InläggPostat: måndag 30 mar 2026, 22:34 

Måndagstankar:
Avd1 - sos på Noelia? Twigs Kaleesi gjorde ett bra lopp i januari, tänkbar men vilat så får se vad som sägs i veckan. Är Global Go Bajen Go bortlottad nu när det blev bakspår?
Avd2 - Alfes hade kunnat vara en spik men är inte så snabb ut? Får se vilka som kan tänkas göra upp om spets och i så fall ska steckas.
Avd3 - Jonasis Ninja, Asakblomst och Guldhagens Oscar är de som på något sätt sticker ut idag. Får kolla mer.
Avd4 - Gio Cash är snabb ut så sos är nog ett troligt resultat även om det är årsdebut. Får se vad som framkommer i veckan.
Avd5 - krävs nog några streck. Kong Venience går hela vägen men är inte så snabb ut. Sven the Forestman streckas om det blir spets. The Little Plug avslutade bra senast. Global Fighter är snabb ut men kommer han till spets? Magnus tar det lugnare med Handfullofdollar så det inte blir galopp? Ready Vreation gick med bra fart över mållinjen senast.
Avd6 - Får se vad som sägs om Undinia och Kaffeåchampagne i veckan nu när de gör årsdebut. Nikki Lane får rätt resa och vinner denna gång? Känns spännande med Claes upp. Unforgettable AY vann i årsdebuten, barfota runt om nu. Rya Håleryd givet streck. Även Urbina Soutwind?
Avd7 - den av Miyagi och Mago Launcher som spetsar leder länge. Fine Manners slog Magol Launcher utan större bekymmer i årsdebuten senast, då medeldistans på lördag kort distans. Tänkbar spik?
Avd8 - hittar bara två streck - Denaro Diabolik och Monte Rei.

InläggPostat: tisdag 31 mar 2026, 16:34 
Användarvisningsbild

Här kommer hjälpen Björne
avd 1 Tycker Daniel har en tänkbar vinnare
avd 2 Lurigt idag1-2-3-4-7
avd 3 Tänkbar spik på Sjöli Fryd
avd 4 Går Gio barfota . Då vinner den
avd 5 Lurigt först oskar men många här
avd 6 Här hittar jag ingen vinnare än
avd 7 4-8-11 stängt
avd 8 Magnus på en Berg häst. Borde bli pott

InläggPostat: fredag 3 apr 2026, 15:42 
Användarvisningsbild

Lite nytt
avd 2 3 första häst men många
avd 5 Lurigt lopp. Ändra mig till DW som första
avd 6 Nikki
Avd 8 Måste ha med DW även här

InläggPostat: lördag 4 apr 2026, 09:09 

Dagen före tankar:
Avd1 - Noelia och Melina Havelock givna streck i och med att de gör upp om spets, kanske att det räcker med dem. Tar nog med Fralissa Ridge från tillägg, har en del fart i sig. Fortsatt tveksam på Stella Tooma och har för mig att det är svårt att vinna från bakspår så streckar inga därifrån. Qulör och Ziva Bris skulle kunna vara skrällstreck men det blir för dyrt för min plånbok.
Avd2 - Survelleince och Mezidon Leka gör upp om spets och streckas. Tar med Alfes, Jepson kommer nog ute förr eller senare, förhoppningsvis i tid i alla fall laughter
Avd3 - blir svårare ju mer jag tittar. Tycker Sjöli Frid, Jonases Ninja, Princessan Stöen, Asakblomst, Guldhagens Oscar och Friska Viljan är tänkbara streck. Kanske slutar med i att chansspikar Jonases Ninja, var den som stack ut mest på start vid första titten. Funderar vidare
Avd4 - Gio Cash fortsatt spik
Avd5 - vidöppet. Måste kolla mer
Avd6 - avstår de som gör säsongsdebut för att förenkla lite. Nikki Lane får en chans till nu när det är spetschans. Unforgettable AY skulle kunna vara ett streck om Nikki Lane inte spetsar. Nepthys Boko är bortlottad? Rya Håleryd streckas men avstår Urbina Southwind. Vem sitter i främre träffen och kan spurta ner Nikki Lane om denne inte håller hela vägen?
Avd7 - streckar Miyagi, Mago Launcher och Fine Manners.
Avd8 - tror fortsatt på Denaro Diabolik och Monte Rei men tar också med Datos Gangster som du nämner Spaps.

InläggPostat: lördag 4 apr 2026, 11:13 
Användarvisningsbild

Du måste ta med Daniel Reden i första. Det är bara spåret emot. Hästen är överlägset bäst. loveheart loveheart

InläggPostat: lördag 4 apr 2026, 15:11 
Användarvisningsbild

Spik på 7Snickup i avd 2. Sitter i tät på "kör". Godnatt.

Oskar KB har en rolig i 5 Hold On Right iavd 1. Bara vinner?

6 Asakblomster. Där sitter toppform en som en smäck.

Gio Cash is good, antar jag.

1,4,5 Klart för avgång.

Någon som vet varför KaffepChampagne blev diskad på Åby i september? Gick 10,9AM medel där.

3 Miyagi första strecket.

2,3 till att börja med. Varför sätter spelarne 1 Denaro före Markus val Champus? Denaro blir väl över? Spets och slut på 3 utgångstipset.

InläggPostat: lördag 4 apr 2026, 17:53 
Användarvisningsbild

Veterinären tog fel på på antalet karensdagar innan hästen fick starta. Vad jag förstår så har gamla tränare stämt Veterinären på förlusten på 500*

Är inte hundra att det stämmer

InläggPostat: lördag 4 apr 2026, 18:35 
Användarvisningsbild

Yup Spaps. Låter troligt. Kollade ST. Diskad för dopning. Aja, var först i mål i Sto-SM i alla fall på en mördartid.

InläggPostat: lördag 4 apr 2026, 22:35 
Site Admin
Användarvisningsbild

Har kikat på Dagens Dubbel loppen.

Spetsstriden i V85-8 går inte att bena ut. Svårt i en så låg klass.
1-2-3-9 är förstås dom givna strecken men ser man till statistiken kan det skrälla.

Statistisk-Jens skriver.
Citera:
V85-8: Klass II, autostart, medeldistans
Klass II-lopp över 2140a är (ö)kända för sin förmåga att producera riktiga dunderknallar. Flera av tidernas största skrällar har återfunnits i just sådana lopp.

Romme utgör inte något undantag. Spelarna har haft det tufft att hitta vinnarna här också!
nderlaget för 2140a-lopp är endast 19 observationer. Ändå har vi redan sett ”ospelade” hästar rankade 10, 10 och 11 segra. Dessa har segrat lika ofta som topp-2-rankade tillsammans. Ihop med ytterligare, mildare skrällar når skrällfrekvensen 42 procent.
Oddsen på vinnarna har varit så höga, att man plussat ifall man spelat på alla startande i alla lopp, över alla distanser! Det kan man utläsa av ROI-talet på den nedersta raden.
Topp-2-spelade hästar har varit dåliga spelobjekt med låga ROI-tal.

2 Monte Rei är favorit på ”bästa hästen”. Hästen är dock inte snabb ut, och startar från 2/2140a. Den kombinationen innebär i normalfallet en position i 4:e-5:e ytter. Därifrån vinns inte många STL-lopp. Hästen kan svara för loppets vassaste prestation utan att för den skull vara först i mål.

Stall Svedberg har visat toppform nu under Spring Race. Här har man två heta bud i 1 Denaro Diabolik och 3 Champus. Markus håller fram den förre som den bättre hästen men hans egen uppsittning 3 Champus är mer startsnabb.
Frågan är om 1 Denaro Diabolik kan vara tillräckligt snabb för att hålla ut så pass, att Champus kan krypa ned i rygg. I så fall väljs nog den taktiken och 1 Denaro Diabolik har i det läget en överlägsen segerchans.

Att 1 Denaro Diabolik aldrig galopperat är en viktig plusfaktor. Båda faktorerna innerspår och spetsladdning är sådana som ökar galopprisken.
Hursomhelst är det svårt att spetsa från innern, få lyckas. Det är också svårt att räkna på spetsstrider i så här låg klass. U-tipset lyder ändå att någon annan sitter i ledningen och då sjunker vinstchansen dramatiskt.

Annars är 3 Champus obesegrad i ledningen, 3/3, och sitter han där ses han med den bästa chansen. Så lyder u-tipset, tipsetta därför.

Chansmässigt sticker Svedbergs duo ut. Snål-lösningen är att låsa på 1-3, men den är riskabel.

Jag tror inte 8 Fakir Vendil har form nog att vinna loppet ens från bra spår. Från spår 8 ska det vara omöjligt. Denna kan komma att sparas bort, men till att börja med väljer jag ändå att betala för precis ALLA i detta potentiella skrällopp.
Hoppas systemet lever inför sista. Då blir det spännande och helt säkert miljonpotential, möjligen på samtliga hästar.

Sedan V75 blev V85 har Daniel Wäjersten satt dit 3/10 favoriter, varav 1/5 i år.

Första barfota runt om på 11 Don Gaagaa känns intressant. 2% på den.

4 Reddington har vunnit på 12,6 från dödens på kort. Kan avsluta bra. Streckad på 1%

Är imponerad över hur Wäjerstens häst sett ut. Ser ut som en klassig sort. Dock hoppas man ju alltid på skräll box2

InläggPostat: söndag 5 apr 2026, 16:40 
Användarvisningsbild

Nämen ojdå. Har hela veckan trott att avd 2 var voltstart. Första man kollar är ju distans och startmetod. Om man så får för sig tokigt är risken att man inte upptäcker det. Nu spelar det mindre roll. Had gått på Snickup oavsett i tron att den var bäst. Såg lite bynglig ut. Stor. Behöver tid. Tror den blir bra ändå. Såg jäkligt fin ut före loppet.

InläggPostat: söndag 5 apr 2026, 17:04 
Användarvisningsbild

Haha, den där rödtotten vad han nu heter är ju bara för ofrivilligt rolig ibland. "berätta för oss vad du känner?" (Tjejan han intervjuar står och storbölar så det skvätter värre om det än för Lille Skutt!) laugh4

InläggPostat: söndag 5 apr 2026, 17:09 
Användarvisningsbild

Skalman vinner och Lille Skutt blir intervjuad, hehe!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa