tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:11

Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Daladansen i Rättvik. Tidiga tankar
InläggPostat: måndag 27 jul 2026, 19:33 
Användarvisningsbild

Har tittat på dom fyra första loppen
avd 1 Luktar SoS på Rickard
avd 2 Två hästar höjer sig 2-4
avd 3 Här blir DW storis. Jag tror på den gule
avd 4 Här kommer stora problem . Just nu åtta hästar. Frågan är om det räcker

resten hoppas jag kommer i morgon

Inläggsrubrik: Re: Daladansen i Rättvik. Tidiga tankar
InläggPostat: tisdag 28 jul 2026, 13:14 
Användarvisningsbild

Här kommer resten
avd 5 Klarar Magnus att hålla upp spets . Det är frågan
avd 6 Här blir det full fart hela vägen. Klarar Mellby J en press från Hades hela vägen. Det är frågan
avd 7 Hemskt lopp idag matta. Ingen vinner här
avd 8 Spik den gule om den går barfota

InläggPostat: tisdag 28 jul 2026, 15:54 

Tisdagstankar:
Avd1 - på intryck så garderas Hankypanky Leonie med Kopparmärra. Visserligen en andra plats senast men fick ge sig mot Youans son som vann enkelt i lördags.
Avd2 - Licorice Sisu spetsar och leder länge? Hip to be Square segerstrider. Takter borde vara bortlottad men ser ut att kunna en hel del. Quinting och Manhattan JP på observationslistan.
Avd3 - sos på Unforgettable AY
Avd4 - Lundåsens Teknik kommer iväg bättre än Palmåsens NO och därmed en spik?
Avd5 - Keep F Rolling spetsar sedan är frågan om Olle vill köra där? Herkules Alir givet streck ihop med Mellby Mammon. Keep F Rolling kanske är tredje strecket.
Avd6 - sos på Mellby Joker. King Mearas streckas om det blir tempo.
Avd7 - hmm inget vidare lopp. Whiskey Majo är ett streck, får kolla vidare efter ytterligare med prio på tänkbara spetshästar.
Avd8 - Heavenly Zet fastnar nog, spurtar bra om luckan kommer. Leglin är ett tänkbart streck, fler krävs nog. Omgångens skrällopp?

InläggPostat: onsdag 29 jul 2026, 11:55 

kollat lite mer på avd7 - Classic Launcher, Whiskey Majo och Allant Express har alla ett avelsindex under 100 vilka statistiskt sett inte vinner under sommaren. Av dessa är Classic Launcher ett spetsbud och därmed aktuell som streck. Lion Sisu ser dock ut att vara snabbast ut och streckas på det. Svårt att hitta fler streck, möjligen Umpten som har viss fart i sig och vinner lopp samt Princess Air som borde fixa spåret och har bra gener.

Senast redigerad av Björnes Magasin onsdag 29 jul 2026, 12:24, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: onsdag 29 jul 2026, 12:08 

Avd8 - Lucky Silver är snabb ut vilket är bra för Gaudi Laksmy, borde därmed hamna ok på det. Heavenly Zet är inte helt oäven ut men tror fortsatt att Örjan får hoppas på lucka i tid för att segerstrida. Inte helt övertygad om att GL bara vinner även om det blir barfota runt om utan det skulle kunna skrälla. Likeaboss går hela vägen men riskerar vingel och vinner nog inte. Legligin går hela vägen och hamnar bra på det (?), Puncboard och Pedel to dMetal har båda form men tråkiga spår men alla tre är tänkbara streck. Bruce Baylon ser fin ut men upp en klass och dåligt spår så jag avstår.

InläggPostat: torsdag 30 jul 2026, 19:57 
Användarvisningsbild

Björne alla dissar den gule. Inte jag. Men vi får avvakta skoinfot på Eftermiddagen.

InläggPostat: torsdag 30 jul 2026, 20:03 
Användarvisningsbild

Alla spikar DW i avd 3. Hästen är väldigt bra. Men den gules häst är också bra. Den är rankade som andra eller tredje bästa sto i Italien. Stoet har tampats mot Funny Gio i ett flertal lopp. Den gick 08 i tisdags som fyra på Hugo Å. Hästen har varit ute mot Hingstar i sina lopp här och nu endast ston.

Vi får se . Vi tippar tillsammans och att mina kamrater tar reda på fakta inför detta är liten risk. Så jag får väl stå med skägget i brevlådan pray1 pray1

InläggPostat: fredag 31 jul 2026, 22:27 
Användarvisningsbild

Har nu kollat avd1 (litegrann). Och får erkänna att det gav lite mersmak. Vafför de' då?
2 Fröken Crawley och 7 Lonley Nights är bägge goda ston och de som ses med spetschans. 40/60 dem emellan angående piken. Brakfavoriten 1 Hankypany Leonie ses med god chans att bli över helt och hållet. Synd att Skoglund kör. Har tyckt mig lägga märke till en viss oaktsamhet med konkurrenternas framben hos honom. Men att...Schas! 3 Kopparmärra lägger iväg ganska beskedligt om än ej söligt i volt även hon. Två markerade här.

InläggPostat: fredag 31 jul 2026, 22:45 
Användarvisningsbild

Har en bestämd känsla att 4 Hip To Be Square kan ta en längd på 1 Licorice Sisu. Kamrern lär ladda vad han kan helt bergbombis. Om han inte tar sig förbi så börjar jag grina ifall han kryper ned bakom Skoglund. Spets och slut eller dödens och bara vinner tänker jag. Men att förr körde ju kamrern oftast bra mjäkigt med egentränat... Shit the same som de säger i Farsta, spik 4!

InläggPostat: fredag 31 jul 2026, 23:04 
Användarvisningsbild

Ungefär allt i hela världen talar för favoriten. Men det glömmer jag snabbt när jag ser att J.H. Ellen är anmäld. Har varit ute på fel distans två gånger vilket jag hoppas har gjort gott för formen. Det har gjort gott för procenten i alla fall. Tror fortsatt på att hon är himla bra efter att ha studerat henne grundligt inför komeditävlingarna i Tingsryd. När jag ändå garderar tar jag ävenså med även 1 Rya och 6 Gosa å då känns det som man har en skön matta.
Spaps torde sluta att jaga Alessandro Carbonara innan han blir het gul och får spaghettiben. Jag hävdar med bestämdhet att F. Gio (läs f you) är en råtta i pizzan, så det så!

InläggPostat: fredag 31 jul 2026, 23:15 
Användarvisningsbild

Åse Fryd var det ett himla hojtande kring senast. Sågs aldrig med chans. Hästen lägger iväg bättre än hyggligt ur volten och att imorgon blir det högst troligt spets. Jag håller då inte för otroligt att Ole Johan är Österst i mål. Men skall kolla upp dem där bak lite mer.

InläggPostat: fredag 31 jul 2026, 23:32 
Användarvisningsbild

1 Mellby Mammon blir toköver, mumma och schas. Alla som kan öppna streckas, 2,3,4,6 + 11 Mix the Booze. 2 Keep Rolling lär spetsa i förstaläget. 3 Herkules vinner troligast, men är inte att lita på. Wäjersten borde vara tillbaka i Rättvik till andra hälften av V85.

InläggPostat: fredag 31 jul 2026, 23:45 
Användarvisningsbild

Orkar inte tänka i Guld: 1,2,4,5 och då vore det väl ändå själva faen om det inte räcker.

Sjunde: jag spikar 12 Umpteen. Läget är skit, men det är motståndet också.

InläggPostat: fredag 31 jul 2026, 23:54 
Användarvisningsbild

Ifall det finnes någon som inte hajar att jag gillar Legligin: Jag gillar Legligin! Troligast spets och slut, men det spelar ingen roll! Spik 3 och låt dansen börja!

InläggPostat: lördag 1 aug 2026, 07:44 
Användarvisningsbild

Pluggis kul ideer. Men jag anser den gule är grym. Sedan är han ojämn och är svår att räkna på. När han anmäler så många hästar tror jag formen är på gång. Enligt stallet har dom haft något virus i stallet

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]