tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:10

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Åby tidiga
InläggPostat: söndag 9 aug 2026, 19:54 
Användarvisningsbild

På skiten. Ingen rast eller ro.
avd 1 Magnus luktar matchning
avd 2 Idag Örjan
avd 3 Mats Hästen är grym och Jugge har haft hästen i två veckor. Borde räcka
avd 4 Chansar på Mika här
avd 5 CJJ
avd 6 Johan
avd 7 CJJ
avd 8 BG

Inläggsrubrik: Re: Åby tidiga
InläggPostat: måndag 10 aug 2026, 14:36 

Måndagstankar:
Avd1 - intressant med Goop på Ziva Bris- Elin Avant tänkbar även formen inte är 100 efter säsongsdebuten senast - ser ut att vara lättare emot på lördag.
Avd2 - första strecket till Jonte Godiva. Carros First King och Chat Room också tänkbara streck.
Avd3 - spik på Mr Carnation.
Avd4 - Digital Brodde men sedan behöver jag kolla mer.
Avd5 - Steady Express men fler behövs.
Avd6 - Boscha Diablo
Avd7 - Official Sox är bara bäst?
Avd8 - High On Peppar, Ibiki de Houelle (den ska streckas?), Epic Kronos och Fransesco Zet

InläggPostat: onsdag 12 aug 2026, 12:49 
Användarvisningsbild

Heja Björne
avd 1 lurigt fortfarande. Elin men många
avd 2 Håller med om Jonte
avd 3 Jag rankar Mr C långt ner spår och snabba pengar. En annan kul ide som måste leverera är Johnny Sox. Kolla raden och hästen maxas nu. Körs framåt
avd 4 Dags för Nyras.
avd 5 Steady är tänkbar
avd 6 samma
avd 7 Är en av flera. lurigt lopp
avd 8 Epic kvarstår.

InläggPostat: torsdag 13 aug 2026, 13:03 

Avd1 - skrällopp
Avd2 - inget nytt här
Avd3 - förvisso går Mr Carnation upp en klass vilket borde innebära gardering men det bleka motståndet kanske gör att jag spikar ändå. Får kolla lite mer på tänkbara lopp scenarion. Heres Johnny Sox galopperade som slagen i sista starten förra året, gjort ett kvallopp och galopperade senast. Stilen var så där, avstår tills vidare.
Avd4 - Nyras Daenker kan vara ett streck. Funderar på om Idle Seabrock kan vara ett annat. Lite piggare senast och nu täta starter vilket gått bra tidigare.
Avd5 - silverlopp så kanske ska Steady Express garderas? Frågan är bara med vilka. Marseille har gjort det bra i sina starter i Brons och Silver men inte räckt hela vägen. Kan det bli ett annat resultat denna gång? Freyer di Venere har dåliga startryggar om nu inte fransosen är snabb ut, spurtar bra men räcker inte hela vägen fram?
Avd6 - inget nytt, spik på Boscha Diablo
Avd7 - Official Sox och Gosa Gosing. Ska Panthere dInverne och Fantastic Cio streckas? FC dock näst sist på gamla turordningen.
Avd8 - inget nytt här

InläggPostat: fredag 14 aug 2026, 09:52 
Användarvisningsbild

Nu maxas Johnny. Tappar allt vid G. Måste leverera i morgon. Kul 0 %

InläggPostat: fredag 14 aug 2026, 09:55 
Användarvisningsbild

PS Johnny har problem i svängarna framförallt i sista sväng när hästen börjar bli trött. Han fick nästan ett helt lopp sist. Borde gå framåt väldigt mycket och Adrian brukar köra hästen bra

InläggPostat: fredag 14 aug 2026, 23:37 
Site Admin
Användarvisningsbild

Den som vill läsa tips kan klicka på denna länk. https://justpaste.me/v7Q2

InläggPostat: lördag 15 aug 2026, 07:18 
Användarvisningsbild

Tompe det är spam

InläggPostat: lördag 15 aug 2026, 07:58 
Site Admin
Användarvisningsbild

Spam? Sånt kan inte accepteras. Om forumansvarige spammar forumet bör han stängas av eller åtminstone få en varning biggrin

Min syster ville ha lite info inför omgången så allt det där var till henne.
Tänkte i mina lilla hjärna att någon kunde vara intresserad av exempelvis statistikanalys.

InläggPostat: fredag 21 aug 2026, 21:08 
Användarvisningsbild

Ifall Johnny har problem när hästen är trött i sista sväng så tycker jag att Johnny borde gå i pension nu. Ifall man får problem när hästen är trött, lär en vara jättetrött själv och hemskt gammal bliven. Jag föreslår att Johnny drar sig till baka till ett man-torp, varför inte i Mantorp? Förefaller mig vara en manlig nog sorti!?

Apropå gammal så är ju Spaps en ungdomlig boomer och har sålunda gått över till att göra allt via luren. Tänker att Tompe som old school gen-x tröskar vidare med pc, och "not that there's anything wrong with that", men att här krävs medling mellan de unga gamla och de gammeldags lite mindre gamla, men fortsatt för evigt unga i själen. Och vem kunde passa bättre för det om inte en annan som hänger på gärsgårn mittemellan! Har inte haft datamaskin sedan 2021 när den nygamla kraschade. Lång historia kort: när vi, telefåntrattar tappar på länkar, företrädesvis innehållande "myspace", så slängs vi än hit än dit till diverse krängarsidor innan vi på vid pass femtonde tappningen (ju fler tappningar desto bättre tänker jag som Con et Sir) hamnar på rätta sidan (av tillvaron)! För mig själv som problem solver by nature är det ju niemas problemas uvek hoću. Men att jag alltså vågar mig på den djärva gissningen att Spaps som hederlig och oskyddad tappat vidare på pop-ups och därvidlag hamnat i bekymmer!?

Blygsammast, som alltid, p-hästän.

Angående kreaturen ber jag att få återkomma, har upptäckt charmen med flaggsamlande. När alla hästarna har en flagga en given omgång borde det vara min tur "tänker jag"!?

InläggPostat: fredag 21 aug 2026, 21:23 
Användarvisningsbild

MySpace??? Nä, "justepaste" menade jag ju. Förresten tycker jag som helt objektiv betraktare av tillvaron att forumansvarige torde vänta med självavstängning, även om tanken är god och vittnar om osedvanlig livserfarenhet och därtill medföljande självkritik om än ej i detta fallet konstruktiv, utan snarare, för oss andra åtminstone, rent ut sagt destruktiv. Samtidigt vill jag ändå förhålla mig försiktigt positiv till detta nya oprövade och innovativa "destruktiv självkritik" som rent spontant förefaller mig möjligen som själva framtiden här hos oss!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]