Det är inte kul att vara budbärare sa han som rapporterade om slaget vid Marathon, och då var det ändå gällande seger. Värre ändå att bli skjuten för dåliga nyheter?
Nåja, här hos hos i dåtiden (kolla gränssnittet!) är det ju inte som att kurdiska räven har infiltrerat ännu, och jag vågar mig på att hävda att endast en dålig favorit står att finna. Därmed bankar jag såklart Brighton. OBS att jag uteslöt att skriva in "på" på det att jag inte må häxa till det för mig. Man e ju inte dumskalle, gu'bevars!
Man har ingen input nästan alls att delge angående specifika matcher således, men tänker ändå utse de bästa och mest värdebetingade i favoritparaden. Och sedan endast delge metataktik för omgångar slikt denna.
Låt oss kalla de vi går på för bästisarna. Och de som vi enligt metataktiska trebensvarianten målar över för... ingenting alls? Ståpånäsanpotentiella lär de räknas som i alla fall.
Bästisar: Tottenham, Brentford, Leeds, Norwich. Vill inte orda i överflöd om dessa, men helt kort att Burnley inte gör som bäst ifrån sig hemma då övermod straffas. Brentford luktar inte bränt alls nu, seriöst. Onsdag uppenbart inte är lillelördag i England i år. Norwich patrol, dem are muh-deres, muh-deres! Även om Linton Kwesi huserade i Brixton så tyckte jag att han här kunde travesteras meningsfullt.
Metataktik: heldra där fyra lågprocentare figurerar (minst) när omgången serverar idel motiverade favoriter. Mina utstakade ställen för guldvaskning blir i dekadenta Chelsea, (framgångsrikt ) gnetiga Ipswich, övermodiga (hoppas!) Leicester, och i överskattade West Bromwich. Guldklimparna att vaskas vore således realistiska Nottingham, väl så goda Cardiff, välgödda och med gott (de är bra!) Hull och parkerade bussen Huddersfield.
En annan tar sedan ställning för Coventry på känsla. Nu blir det väl ändå att de kör upp den i röven på Elton F.C. med spapshjälm på och hela faderullan!?
Återstå så i förstone tre verkligt svårtippade matcher som reduceras till två efter att Balthazarkrysset på Plymouth- Blackburn uppenbarat sig likt en droppe från en psykedelisk maskin à la Deus ex Machina.
Hur göra med Middlesbrough-QPR och Stoke-Preston??? I sådana relativt jämnmarkerade uppgörelser vill man ju inte trippla ens en gång egentligen och två gånger inte alls...
Tar ställning för Middlesbrough och heldrar impotenta glassarna Stoke. Man tillåter sig att vara kognitivt lat med denna sista hela...
I
_________________ San Pellegrino e bästa mineralvattnet. Å de ä sant de!
|