tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: fredag 14 mar 2025, 18:04

Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Sverige -Norge Lördag
InläggPostat: söndag 17 sep 2023, 20:55 
Användarvisningsbild

Tråkigt med så få baggar . Men va fan på skiten igen
avd 1 Jag lirade Magnus J sist. När den felade i sista kurvan som klar. Då var jag inte glad
avd 2 Idag BG. den var bra sist
avd 3 Loppet är lurigt. men gissar på Lillen
avd 4 Här tror jag på Mats E
avd 5 Den gule borde vara stenklar
avd 6 Spik Tom-Erik
avd 7 Spik Tobias
Verkar bli jackpott

Inläggsrubrik: Re: Sverige -Norge Lördag
InläggPostat: söndag 17 sep 2023, 22:13 

Avd1 - Always A Pleasure, sos?
Avd2 - spetsar Joint Chef? Going Cash är startsnabb, sos? Slog Joint Chef över aktuell distans för två starter sedan efter en övertygande sos seger. Räcker med streck idag.
Avd3 - Missle Hill
Avd4 - Notice EM, Global Collection, Infinity Sisu (borde vinna?)
Avd5 - Laredo Boko kan inte hålla ut Ture LA? Någon av dem leder längre. Blackflash Bar spurtar till seger?
Avd6 - instämmer
Avd7 - Illfindmywayhome, Lozano Di Quattro, Thai M Square, Excusez Moi (får revansch nu?)

InläggPostat: tisdag 19 sep 2023, 20:15 
Användarvisningsbild

Eftersom man nästan alltid väljer fel spikar så är allt fokus den här veckan på att göra rätt
avd 1 Magnus J . Hästen är kanon. Men spåret ?
avd2 Ingen spik idag
avd 3 Tycker guld är för ojämt
avd 4 Örjan tycker att Magnus A SoS tänkbar men inte tidig
avd 5 Här har jag svängt till den gule från skitspår
avd 6 Tangen Bork vinner ju allt. Men möter JOPens hela armada
avd 7 Lozeano ser helt underbar ut. Min känsla är att man kör i ryggar den här gången. Den borde vinna.

InläggPostat: onsdag 20 sep 2023, 20:39 

Mina spikfunderingar:
Avd1 - tänkbar spik på Always A Pleasure
Avd2 - mycket som kommer att avgöras i starten men jag tror att Going Cash är huvudet högre än de andra så det kan bli seger även om det inte blir spets. Får se vad Goop säger i Björkollen.
Avd3 - instämmer i att det inte är något spiklopp
Avd4 - inget spiklopp
Avd5 - inget spiklopp idag
Avd6 - Tangen Bork känns huvudet högre och startsnabb så loppscenario spelar nog ingen roll, fortsatt spik
Avd7 - Lozano är ett spikförslag, övertygade senast men lite tvivel finns där nu när det 2140

InläggPostat: onsdag 20 sep 2023, 21:17 
Användarvisningsbild

Härligt Björne
avd 1 Enligt Connie tar han spets och vinner. Men får han verkligen spets . Får inte Magnus spets och bara vinner
avd 2 väntar jag på vad TU säger
avd 3 skitlopp. Form har Night Brodde men spåret är skit. Missel vinner inte på beställning. Hur är formen på den gule. Mellby. Var den verkligen så bra sist. Var det inte dom andra som var urusla
avd 4 Får Magnus spets och får köra lite lagom. Då blåser han på sista tusen och vinner. Jag tror på Tom-Erik. Den är bra
avd 5 Här måste bästa spiken komma i Den gules häst. Har den form vilket den gule tror . Vinner han hur han än kör. Den har varit ute mot världseliten . Men var dålig sist
avd 6 Tangen mot Jopen tre mot fyra. Men Jopens tre är bättre än Ö andra två. Men TB är en grym häst och tänkbar
avd 7 LDQ var kanon sist. Kan hästen vinna från utvändigt igen. Jag tror Pure tar spets och kör där

InläggPostat: torsdag 21 sep 2023, 18:03 
Användarvisningsbild

Bergh sätter på en jänkarvagn på Laredo Boko, han verkar nästan vara anti mot jänkarvagnar & norskt huvudlag, kanske spikar den, tror inte Jepson kör som italienaren gjorde senast så det kanske blir en enkel S&S? Men kör Jepson offensivt så får väl Örjan loppet i andra ut.

Missle Hill får väl bluffa bort loppet i spets, han kan göra jobbet själv också när han har form, vann från dödens på Visby förra året om jag minns rätt.

InläggPostat: torsdag 21 sep 2023, 21:06 

Tangen Bork är ingen raket från start i auto. Får de övriga för sig att svara kan det bli en jobbig resa för honom. När han vann det norska derbyt från samma läge så blev han utsvarad och hängande i tredjespår innan han backade ned invändig i 4-3 par. Hade sedan tur som kom ut och kunde spurta förbi till slut. Helt rätt favorit, men inte oslagbar. Håller nog med om Magnus i första. Har spetsat f5rån det spåret tidigare även om det var i början av karriären.

InläggPostat: fredag 22 sep 2023, 19:22 
Användarvisningsbild

Nu börjar allt falla på plats. Som alltid spikarna. Jag väljer oftast fel. Vi får se
avd 1 Manus J tänkbar . Nu skriker alla om Connie. Rysaren heter Valla
avd 2 Alla skriker spik på Magnus A, Den här gången. Tar hästen verkligen spets. Rysaren heter Lipton
avd 3 Skitlopp alla skriker 2 och 7 rysare Night B
avd 4 Borde Magnus A vinna . Men tilläggshästarna kommer fort fram. Rysaren Tom-Erik
avd 5 Den gule borde vinna. Rysaren Y
avd 6 Borde Tjomsland vinna ............................................. Men sin styrning
avd 7 Tobias har bästa hästen. Orkar hästen ett tufft lopp till rysaren Finn P

innocent innocent innocent

InläggPostat: fredag 22 sep 2023, 19:42 
Site Admin
Användarvisningsbild

För den som vill läsa statistikanalys klicka på länken roleyes
https://justpaste.it/cfc6s

InläggPostat: fredag 22 sep 2023, 20:52 

Vad du ställer till Tompe! Jag läser gärna Jens Sjödins tankar och tar även till mig av dem. Dock så går de lite grann tvärs emot mina egna ideer, så jag får se var jag landar. I början på veckan så var nog tanken att spika Tangen Bork, men då jag kollat lopparkivet så inser jag att den inte är så himla rask ut i auto. Jag gillar Solöns Skrammel i första och Rickard kör gärna så länge lampan lyser, men jag känner ändå att Magnus Jakobsson och A.A.P är veckans bank.

Spaps!

2: Mycket möjligt att Magnus bara vinner, men då spetskampen är något öppen så blir det streck för 1 4 5 10

3: Missle Hill från start till mål.

4: Strecka på.

5: Kanske har du rätt, men 12 är trots allt 12:e.

6: Tjomsland och Grisle Odin har varit manglade av Tangen Bork hela året. Varför ska han vinna detta??

7: Rätt årstid för L.D.Q. enligt Jens, men jag går gärna emot och hoppas på någon annan. Varför inte Finn!?

MVH/Conny

InläggPostat: fredag 22 sep 2023, 21:01 

En annan sak att tänka på i 7:e är att L.D.Q redan är klar för finalerna på Valla 14.10. Kanske matchas han för dem?

/Conny

InläggPostat: fredag 22 sep 2023, 21:09 
Användarvisningsbild

Härligt Conny. Det gör mig glad att du frågar. Har du lyssnat på Tjomsland på Mixen. Han tycker Tangen är lite bättre. MEN stort MEN

GO förlorade mot TB för två starter sedan från dödens. Sist vann efter en jävla avslutning. Kolla formen på hösten när avelsarbetet är avslutat. Kolla förra året på Färjestad och formen då. Felade ca 100m men var ändå femma. Den stora anledningen är dock att det blir tempo i loppet om Jopens kusar lyckas svara från början så TB får dödens. För blir det tempo då går GO väldigt fort till slut. Och baggar brukar vinna
PÅ Färjestad sprang han 19,7 - 1900 m efter fel förra året utan att köra på hästen.

party5 toocool whistle1

InläggPostat: fredag 22 sep 2023, 21:11 
Användarvisningsbild

Körningen på Lorenzo blir säkert annorlunda den här gången. Det är ändå 110000 i första. Hästen ligger i bra spår och kommer inte köras i spåren men kan vinna ändå. Som du säger ingen spik

InläggPostat: fredag 22 sep 2023, 22:56 

Nej Spaps! 7:a var kusen och om han kördes hårt eller ej kan vi inte se då han inte var i bild förrän på upploppet. Han slog i alla fall Järvsöodin, men den kusen har höjt sig betydligt sedan dess. Jag garderar loppet, men betalar ej för Grisle Odin G.L. Rätt eller fel visar sig i morgon.

InläggPostat: lördag 23 sep 2023, 08:02 
Användarvisningsbild

Rätt Conny sjua var han . Men tappade ca 100m. Du ser han i andra kurvan. Enligt mig är han då ca 80m efter. Kolla en gång till så får du se.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa