tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: lördag 21 sep 2024, 04:00

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Romme tidiga tankar
InläggPostat: söndag 24 mar 2024, 20:55 
Användarvisningsbild

Vi kör endast söndag, När det är superjack

avd 1 Joint C
avd 2 Porto NO
avd 3 Xanthis
avd 4 Ard
avd 5 Global easy
avd 6 Ultra V
avd 7 Krakas

Inläggsrubrik: Re: Romme tidiga tankar
InläggPostat: måndag 25 mar 2024, 21:52 

Avd1 - sos på Joint Chief
Avd2 - Grude Trygve. Porto NO gav sig från spets men är nog bäst på start
Avd3 - sos på Xanthis Hilton. Triton utmanar till slut men det var inte samma spurt senast som tidigare? Kanske även Jerka Sting som spurtade sylvasst till seger senast men lär inte få samma resa denna gång.
Avd4 - någon på start?
Avd5 - sos Antognoni. Global Easy Rider given vid gardering men idag tror jag inte det blir något tempo så då blir det svårt även om intrycket är fint. Gliding Eagle tredje strecket.
Avd6 - någon på start?
Avd7 - tror du Mats kör i spets Spaps? Krävs nog några streck men får kolla mer.

InläggPostat: tisdag 26 mar 2024, 18:47 
Användarvisningsbild

Jag tror Mats kör i spets JA

InläggPostat: onsdag 27 mar 2024, 21:26 
Användarvisningsbild

Nu har man tittat lite mer. Kul omgång och fina spel lopp. Men det är v75 som är i fokus. Jag hävdar att den här gången måste man chansa lite. Jag tror på hög utdelning. Minst 100000kr.
avd 1 ändrat mig .Tror på Puffe nu. Spelade den förra gången. Men måste ha med en skräll också . Lillen
avd 2 Vilket underbart lopp. Skräll lopp. Har en skräll . Den väntar vi med
avd 3 Här tror jag att Magnus vinner. Jag tror på SoS
avd 4 Här måste jag checka mer. Har en ide här också
avd 5 Vinner Jorma . Sos . Det är frågan för hela omgången
avd 6 Är Örjans som förra ivanovs häst som vann 9 raka. Då bara vinner den
avd 7 Här kommer det gå fort som fan. Kan Mats hålla Krakas SoS hela vägen. Det är frågan

toocool toocool

InläggPostat: fredag 29 mar 2024, 22:09 

Avd1 - lutar fortsatt åt spik på Joint Chief annars blir det ett lås tillsammans med Great Time Trot
Avd2 - svårt. Någon på start vinner nog. Kanske är Prinsen af Sola ett streck, invändig resa väntar vilket kan räcka långt i detta lopp. Kruson är spetsbud och kan mycket väl leda hela vägen. Tallmons Viking och Vinn Tabac kanske är skrällstreck? Får kolla mer
Avd3 - öppet om vem som sitter i spets. Kommer Xanthis Hilton dit så är loppet över men segerstrider oavsett. Kompletterar med två andra som har form - Triton som antagligen inte laddas men kan blanda sig i spetsstriden om Erik skulle göra det och Jerka Sting som säkert spurtar bra igen. Får dock dra fram Triton? Ett fjärde streck skulle vara en spetshäst till men tycker inte det lyser form på tänkbara så avstår idag.
Avd4 - Månlykke AM streckas på att Magnus sitter upp men Månlykke har mycket att bevisa efter förra säsongen. Oppgårdsdrängen och Tekno Jerven givna streck. Kanske ska någon mer streckas - om inte Oppgårdsdrängen kör sig till spets vem sitter där då?
Avd5 - tror fortsatt på Antognoni, blir nog inte spets direkt men finns det någon som verkligen vill köra i spets med denne utvändigt över lång distans?
Avd6 - Elysia med Erik känns som ett givet streck i och med att hon är snabb ut. Ohh Tooma får ett streck även om Redens stall inte kommit igång än. Ultra Violett har ett lopp i kroppen och kanske levererar nu med ett lopp i kroppen. Fler behövs nog.
Avd7 - tycker Krakas gav upp lite för lätt senast så jag avstår strecka. Illfindmywayhome kan spetsa och streckas på det. Icon Mearas behöver inte spets för att segerstrida och streckas.

InläggPostat: lördag 30 mar 2024, 15:30 
Användarvisningsbild

Björne
avd 1 tar jag tre 5-6-12. Kolla loppet sist när han krigade mot Joint C. Han felade runt 40 m och var endast en tiondel efter Joint. Nu Lillen och barfota
avd2 Det ser ut som om dom på start är gynnande. Men distansen talar för tillägg. Klar första häst Prinsen av Sola
avd 3 Här förstår jag ingenting. Jag tycker parveny är en tänkbar spik. Jag tror på SoS
avd 4 Här tror jag på Ard.
avd 5 Jorma först. Kanske spik. Känns inte hundra.Gad 3-8
avd 6 Här tror jag på Ultra V. Men är Örjans lika bra som i höstas så vinner den
avd 7 Jag får inget grepp om detta lopp. Hästarna är för dåliga. Jevilla tänkbar. Men flera här

InläggPostat: söndag 31 mar 2024, 06:41 

Avd1 - kollat igen och garderar jag så kommer 12 med.
Avd3 - spetsstriden kanske är öppen, tycker spår 2 är överskattad men kanske kan sida vid sida gynna Marres Dreamboy nu när Xanthis Cooktail fortsatt ska köras med norskt huvudlag. Ändrar man sig så blir det spets för XH och loppet är över. Parveny kan vara en spetshäst men laddas den och hur är formen? Får fundera vidare men kanske chansar jag bort första tanken XH och går på intrycket på Jerka Sting senast, spåret dock ett stort aber. Triton tar jag ställning och avstår, kollat igen och tycker den borda ha spurtat bättre senast när den fick stryk av Jerka Sting.
Avd4 - tror du formen verkligen är tillräckligt bra för att Ard ska vinna Spaps? Blir det spets så kanske det kan gå även om distansen är längre nu jämfört med årsdebuten senast då det blev dubbla galopper.

InläggPostat: söndag 31 mar 2024, 07:49 
Användarvisningsbild

Ard tror jag mycket på. Jag tror att Jopen fått ordning på hästen. Den kom i dåligt skick till Jopen. Har tagit tid. Första starten efter lång vila. Hästen spelades till 4,40 från spår 12. Den var alldeles för frisk och löpsugen tror jag. Går hästen felfritt är det garantispets. Sedan ska hästen slås. Varför ska DW släppa. Hästen tappar alla poäng och vid G idag. Så det är vässat kan jag lova. Om det räcker hela vägen vet man aldrig. Men spets är kortaste vägen och Jopen kan träna kalla. Vi får troligtvis tar vi fyra idag. Det är spikarna vi har problem med som vanligt

InläggPostat: söndag 31 mar 2024, 10:08 
Användarvisningsbild

Enstruken Tekno J . Det gör att Magnus kommer närmare i ett så litet fält. Det var mindre bra. Nu får man fundera igen

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ]