tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 15:07

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Åby
InläggPostat: söndag 15 mar 2026, 21:44 
Användarvisningsbild

Efter diskningen på BG som kostade en del pengar får vi hoppas att turen vänder
avd 1 Dwight
avd 2 Johan
avd 3 Stefan
avd 4 Tyler
avd 5 CJJ
avd 6 Roger
avd 7 Per L
avd 8 Robban

Ingen dubbelsegrare den här veckan

Inläggsrubrik: Re: Åby
InläggPostat: söndag 15 mar 2026, 23:11 
Site Admin
Användarvisningsbild

En titt på startlistorna och nej nej nej. Alldeles för svår omgång.
Stolopp där hästar tjänat lite pengar. Då kan man vem som helst vinna.

Mycket okända hästar och jämna lopp. Inte värt att ödsla tid på att analysera en sån här omgång.

Gjorde en korkad tavla i helgen. Köpte en andel av denna kvinna.

https://www.atg.se/butik/icatierp/spel/253322_V85_2026-03-14_78_5

Denna andel gav 10 827 kr tillbaka på 95 kr satsade. Problemet var att jag inte köpte denna.
Köpte istället hennes andel för 179 kr. Tänkte liksom inte tanken att ens kolla på denna billigare andel.
Hade jag sett denna hade jag köpt den bash1

Köpte en annan andel som inledde med 3 spikar. Blev dock bara 7 rätt. Börtas Ankare var spik. Övriga lopp satt. Surt att vara så nära men man är van.

Gjorde en V5 själv. Magkänslan sa att chansspika Humanity Pellini och gå emot Diva Ek.
Hade läst på spetsstriden och även om Humanity kan öppna så ansåg jag att den inte normalt sett skulle kunna svara ut Diva Ek. Tänkte ändå att Humanity får rygg ledaren.

Intuition mot analys och logik. Valde det senare. Synd. 13 771 kr på V5 missade jag.
Fick bara 4 rätt bash1

Dubbeln gick in även om jag först svor högt då Goop vann. Min analys sa att den skulle sitta fast i tredje-fjärde invändigt vilket den gjorde. Tur den blev diskad.

Hur som helst så ser inte Åby lockande ut. Solvalla helgen efter blir nog roligare.

InläggPostat: tisdag 17 mar 2026, 14:02 
Användarvisningsbild

Nu har man kollat runt lite
avd 1 Väldigt jämt lopp. Svårt
avd 2 Spik på Johan eller flera
avd 3 Spik på BG eller flera
avd 4 Här klarar man sig på några på start
avd 5 Tyler har ett skitspår. Men vilken häst
avd 6 Klarar Nikki hålla spets. Det är frågan
avd 7 Dåligt lopp som kräver en hel del streck
avd 8 Avslutningen över sprint är lurigt. Undrar om inte Robban går något

InläggPostat: tisdag 17 mar 2026, 20:54 

Tisdagstankar:
Avd1:
Laddar Dante laddar med Gomari eller kör för rygg ledaren? Mr Carnation vara bara bäst senast. Tänkbart att det blir så igen. Googoo Sensation är snabb ut, betrodd senast. I Choose You kommer inte förbi GS, kan det bli ryggen? Tveksam om den kan spurta tillräckligt bra så nja. Lås på Mr Carnation och Googoo Sensation? Gomari kan vara det tredje strecket. Zehir vann från spets i årsdebuten. känns som ett icke streck om det inte blir spets igen.
Avd2:
Son of Sizzling får en bra resa, tänkbar. Likaså Global Embargo. Eleven OClock nöter på bra men vinner inte på lördag? Alvena Roy går alltid hela vägen, skrällstreck? Ideal Stone givet streck men ingen spik idag. Fick en jobbig och strulig resa första 500 senast på distansen, backas och går till slut denna gång?
Avd3:
Inget vidare startfält. Epsom As har form och streckas på det. Harpy fick sitt lopp i kroppen i lördags, är säkert bättre med det i kroppen. Great Time Trot ska gå barfota runt om, streckas på det fast formen är så där.
Avd4:
MadisonSquarKiss kommer från seger på distansen, streckas. Pure Desire är tillbaka från Frankrike, streckas? Satsuma har form men får nog för långt fram igen. Colombe Blanche behöver spets för att vinna?
Avd5:
Zefyr Lane spetsar och är därmed ett streck. Nato var ganska betrodd senast, kan man hamna bättre på det nu? OM Kerlone har 5 raka i enklare motstånd, kanske inte är borta. Owen Bros ser fin ut, spåret ett aber? Sven Kuce gick en fin dryga 500 senast och vann enkelt, tänkbar. Ezekiel Face gör årsdebut, får se vad som framkommer i veckan. Kan Staro Thunder Road gå runt alla?
Avd6:
Nikki Lane är snabb ut, barfota fram är ett plus. Jane Hall fastnade på upploppet senast, vinner denna gång? Tangerina fick gå i dödens i årsdebuten senast, risk att hamna där igen i och med att både NL och JH är snabb ut? Är Neptys Boko bortlottad? Kan Parfait AF få rygg eller tredje inner? Inte borta då
Avd7:
Fly You Fools, My Lady Emma och Sainz Zon är alla snabba ut. Tveksam om någon av dem vinner, kanske Sainz Zon för han går hela vägen. My Precious One vara bara bäst för två startar sedan, samma på lördag? Global Go Bajen Go ser fin ut, men vinna, nja. Är Sobel Lady Caviar bortlottad? Madame Mearas behöver fler lopp i kroppen? Lär inte komma till spets nu som i årsdebuten. Zoocie Primus går väl inte runt dem och vinner?
Avd8:
Var hamnar Arne Silvio? Tänkbart streck. As Always Marke och Nasha gör upp om spets eller kan BlaBlaBlaa blanda sig i striden? Är Dream Burgheide ett streck spåret till trots? Ingmar Banker behöver fler lopp i kroppen eller kan den bli en os vinst?

InläggPostat: tisdag 17 mar 2026, 22:01 
Användarvisningsbild

Björne en synpunkt angående Ideal s. Tävlingar går på Åby där man gärna släpper när OS finns. Har jag helt fel när jag tror IS kör rak fram och släpps till spets. Sedan om det räcker får man fundera på. Även % spelar roll

InläggPostat: onsdag 18 mar 2026, 17:14 

Det troliga är att det blir som du säger Spaps, Johan kör sig till spets för alla vill ha hans rygg. Det var bara en fundering från min sida för de gånger han har haft spår 6 varav en gång på 2640 så har landat i dödens efter ca 700m. Nu är han säkerligen en bättre häst än i dessa starter och kanske inte ett jättetufft bronslopp. Kanske inte så många startsnabba hästar heller?

InläggPostat: fredag 20 mar 2026, 18:19 
Användarvisningsbild

Fan man tror man hittat lite roliga hästar. Men icke. Alla skriker . Men loppen är svåra ändå i morgon
sissy1 sissy1

InläggPostat: fredag 20 mar 2026, 19:26 

Svårt är ordet biggrin

Johan kommer köra framåt med Ideal Stone (Guiden).

InläggPostat: fredag 20 mar 2026, 22:25 
Användarvisningsbild

Yes men jag garderar ändå just nu. Vill ha Golden S. Den skulle vinna på Axevalla på nyår. Nu helt bortglömd. Missade den under veckan.

InläggPostat: fredag 20 mar 2026, 22:25 
Site Admin
Användarvisningsbild

Statistikanalys https://justpaste.it/m6d7t

Mera tips här https://justpaste.it/m6m12

Och här https://justpaste.it/mqgob

Stefan Persson ger sin syn på saken. https://justpaste.it/dxv4h

InläggPostat: lördag 21 mar 2026, 08:43 
Användarvisningsbild

Tack Tompe Jag läste Jens och såg vad han skrev om Let me in. Hans resonemang var helt rätt så den åker med med CJJ

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]