Ja du plugghästen. Det är tur att vi travspelare är som en usel boxare som alltid blir knockad men reser sig på 9
Raden i sig var inte hopplöst svår. Ingen skräll som var omöjlig. Sanningen är den att det var knappt en skräll överhuvudtaget. Den femte mest betrodda är en skräll vilket 7 Jula Redmile Champ var. Det finns individer som kallar sig experter på trav och jobbar för ATG som ännu inte förstått innebörden av skräll. Jula stod i 5,85 så utifrån det ingen skräll på vinnarspelet.
Dock tycks dom inte förstå att streckprocent och oddsindikator är olika saker.
Här kommer då det intressanta. 7 Jula Redmile Champ var streckad på 5% till oddset 5,85.
9 Halina S.H var streckad på 8% och vann till oddset 11,08. Var den tredje mest betrodda i loppet. Sällan en sån står i 11 gånger. Halina var alltså inte en skräll på V85 även om vissa tror det.
Det intressanta var att omgången bjöd på en enda skräll och 3 favoritsegrar men ändå en utdelning på 1 152 562 kr. Förvisso jackpotförstärkt men ändå noterbart.
Lätt efteråt som alltid. Spikvalet var ju det svåra. Man behöver nog 3 spikar på V85. Jag köpte 2 olika andelar där spikvalen blev fel. Det var en jäkla tur för mig att A Fair Day torskade annars hade jag nog svurit rätt bra. Har vissa spelbutiker på nätet där jag väljer andelar. Ratade nedanstående andel för 200 kr då jag var tveksam till spik på 8 Indy Boy från det läget. Bästa hästen och favorit men spår 8 är spår 8.
Hade ändå gett en skaplig slant tillbaka även om A Fair Day vunnit.
Vi fick i alla fall rätt om spetsstriden A Fair Day mot Mellby Jinx där många uppenbarligen hade fel. En stor del av spelarkollektivet trodde A Fair Day skulle hålla upp ledningen.
Vi var nog alla eniga här om att det var viss fördel Mellby Jinx.
Mellby borde vunnit det loppet. Dock knappast 100% på topp än. Ska kunna gå en 10-tid i spets.
Citera:
En paus på halvannat år från travet och jag har ju en helt ny och positiv approach enligt tidens melodi att allting är jättebra hela tiden även när det är dåligt som mest
En paus från att ständigt få en käftsmäll är definitivt hälsosamt
Jag är norrlänning så jag lever efter Ronny Erikssons devis. En norrlänning mår aldrig riktigt bra förrän han mår riktigt jävligt
Apropå Ronny så bör ni lyssna på denna klassiker
https://www.youtube.com/watch?v=nZuF7AKga4IPepps kul att se att du tinat fram
Jo nog tycker jag att vi ska få ett infall någon helg och göra ett system tillsammans.
V5 eller V85. Kan vara skönt att mjukstarta med V5 om man tror att det finns utrymme för en rejäl rensare i något lopp. på 5-6 personer kan man göra ett slagkraftigt system.
V85 någon intressant omgång vore också kul att prova. Vi får fundera på saken