tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:13

Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kexet laddas det för
InläggPostat: söndag 19 apr 2026, 20:03 
Användarvisningsbild

Vilka jävla lopp. Helt underbara lopp
avd 1 Jag kommer spela Örjan. Ingen spik
avd 2 Vilket lopp Maroonen mot Fine M Häftigt
avd 3 Ingen aning idag, Men klämmer till med Örjan
avd 4 Vad kan Get A W
avd 5 Gissar på Rick
avd 6 Luktar Magnus lång väg
avd 7 BG spikförslag
avd 8 Oscar
okay okay

Inläggsrubrik: Re: Kexet laddas det för
InläggPostat: söndag 19 apr 2026, 20:17 

Söndagstankar:
Avd1 - spetsar Victor med Cuerto de B? Virtual Reality vann från dödens senast, streckas även om spåret är dåligt? Hold on Tight tänkbar om den är snabb ut, dock näst sist på gamla turordningen. Masters DunderBeda var betrodd senast, vinner på lördag? Appia Express barfota runt om, bara bäst trots tillägg? Axlejes Gourmand gjorde ett bra lopp igen och gick med fart över mållinjen, plus med Örjan och AG är snabb ut, givet streck. Digital Last känns bortlottad.
Avd2 - Fine Manners sätter stopp på Maroon Days segersvit? Fine Manners håller ut Maroon Day i spetsstriden?
Avd3 - räcker det med Helan Går och Exress Jab? Om spetshästen inte är någon av dessa så får den kanske tas med.
Avd4 - hur är formen på Biggs Tobee? Är väl hästen att slå.
Avd5 - Denaro Diabolik fastnar inte invändigt denna gång och segerstrider. Amorcino och Star Brigadoon är båda snabba ut och streckas. Får se om det krävs ett fjärde streck.
Avd6 - Clarissa är bara bäst? Spik eller lås ihop med SG Empress.
Avd7 - Run Riddle och Marseille streckas. Marseille hade vunnit senast senast enligt Mats om han inte hade valt att sitta kvar invändigt. Kenneth upp denna gång är nog inte en plus. Fler streck behövs säkerligen.
Avd8 - A Fair Day tänkbar spik. Veckan får utvisa om han ska garderas med några av hästarna på start

InläggPostat: måndag 20 apr 2026, 17:21 
Site Admin
Användarvisningsbild

Fine Manners mot Maroon Day jippi

Båda är snabba ut. Har inte analyserat spetsstriden och tror inte det skulle hjälpa.
Ginman lär ladda vad som går så det gäller för Magnus att få rejäl fart på hästen.
Fine Manners är ju kvick ut och får väl ses som spetsfavorit.

Hur är det med stallformen för Mattias Djuse? 2 stycken ströks på Bollnäs för feber och förkylning.
Övriga hästar på V85 0-0-5-0-d ser ju inte så bra ut. Vann med en häst utanför V85.

InläggPostat: tisdag 21 apr 2026, 17:23 
Site Admin
Användarvisningsbild

V85-7 spetsstriden står mellan 1-3-6.
Berghs kan öppna hyggligt men är lite tveksam till att han lyckas hålla spets från spår 1.
Ser inte ut att ha den snabbheten. Viss fördel Adrian med 3 Dark Photon Face.
Peter G Norman kör 6 Brilliant Kid som spetsat från både spår 7 och 8 bakom bilen.
Får nog ses som den som tar spets i detta lopp.

Hästen har dock vikit ned sig i enklare lopp så jag gissar att han släpper och väljer rygg ledaren.

InläggPostat: tisdag 21 apr 2026, 18:44 
Användarvisningsbild

Dark Foton face är tänkbar spik. okay

InläggPostat: onsdag 22 apr 2026, 00:19 
Användarvisningsbild

Gissar att en ovanligt stor jackpot vankas, var det inte jack även förra lördagen? Nåja, tänker nog vara med oavsett. 8-rättsjack är nog ursäkt för att delta för V85-dissarn som jag fortsatt helt inbilskt identifierar mig som. Synd bara att det var lågbudgetbanan Örebro som står för... värdskrapet?

Har börjat kika lite och tycker jag hittat några intressanta.
Avd1: 4 Virtual Reality verkar stigande i pocenten, trist. Klarar volten utan problem vad det verkar, dock helt klart understundom vinglig undervägs. Känslan är att det beror på energi och kapacitet i övermått. Fick spikfeeling när hon stod i 14%. Har dock stor respekt för Digital Last, och som hon ser ut att bli understreckare istället blir det nog lås. Vet att jag för inte länge sedan fick för mig att Kyhlins på springen kan en del. Kommer dock inte ihåg varför no1

Avd3: Gillar 4 Magic Hell. Har inte mycket till utstrålning, men ser ruskigt effektiv ut när han går på. Sannolikt optimala balansen ffg i år efter två värmningsheat i raden. Ingen raket bakom vingen hittills men klart förbättrad Därvidlag från bricka 8 häromnyligt. Sitter i främre träffen tidigt. Kan bli rövarspiken för mig.

Avd6: Här blir det högst sannolikt motspikning för mig. Urbana Southwind är löjligt underskattad trots brakfina prestationer varje gång. Går lika bra oavsett position känns per nu bekräftat av henne själv. Skorna av. Tja, kanske måste man ha med Clarissa på det att inte vårdintyg skall behöva skrivas ut unsure

Avd7: Global Fighter är bra. Men det kanske övriga är också. Ville bara nämna det ifall någon fått för sig annat.

För övrigt är det inte så väldans jättekul vad det ser ut.

Fine Manners är ju tvärgivna dunderspiken oavsett om han går över 98%. Den där är ju en värsting. Spelar ingen roll var han hamnar. Blir det kön så gör han en Sugercane Hanover. Tvillingen med Makalu Doc är ju ändå himla kul!

Bicc's Tobee runt om känns hur troligt som helst.

Amorcino som vinnare (från vardå? Inte vet jag) känns troligt lite mer än sannolikt.

Kommer ha med Global Education i sista blott och bart på Wallin. A-jo, en annan gillar den trejnern!

Ämen vi kanske hörs lite senare då!

InläggPostat: onsdag 22 apr 2026, 00:32 
Användarvisningsbild

Äh, glömde sticka ut hakan ju!

Den där Maroon Day kan ni bara fetglömma. Så klart han kan vinna. Alla övriga kan ju hoppa bort sig t.ex. Men bör fetglömmas enl. "Trust me bruh!" . Äsch, skämt åsido nu när jag sett hästen ett par-tre gånger kommer jag omedelbart att tänka på Junkerns genomblöta som nästan aldrig blev synad och sålunda bluffade hem...10 mille!? Cyber Lane. Hette den lusen. Maroon Day ser minst lika lusig ut i mina ögon. Schaaaas i alla resten av de lopp som den kommer ut i nånsin från lördag och tills ATG stänger för gott om fem år.

Jomen det var väl utstucket så det räckte om inte annat.

InläggPostat: onsdag 22 apr 2026, 17:24 
Användarvisningsbild

Avd 1: Bra smygläge för Billie Parker men spets brukar ju vinna, Tobias Modig leder volten = omstarter.

Avd2: Världens bästa startkusk bakom bilen sitter upp bakom Fantastic Gio, skoryck, kanske leder runt om.

Avd3: Mycket snack om Helan Går brukar det vara när det är V85, Goops hästar brukar trivas på Örebro.

Avd 4: Örjans vinner väl från dödens.

Avd5: Örjan upp på en Christoffer Erikssonhäst brukar sluta på ett sätt = vinst.

Avd6: Clarissa bara vinner.

Avd7: Goop upp på laintnoquitter, den kanske kommer längst ut till slut.

Avd8: Golden Sunrise måste jag ha med.

God tur på er.

InläggPostat: onsdag 22 apr 2026, 19:10 
Site Admin
Användarvisningsbild

Mycket intressanta tankar här.

Pluggisen. Vet inte om du kommer ihåg det men när Commander Crowe torskade nåt lopp så gav du honom ett smeknamn. Har helt glömt vad det var. Är ju typ 15 år sen eller nåt laughter

Tyvärr sparar inte forumet så gamla inlägg. Det som fick mig att tänka på det var ditt inlägg om Maroon Day. Fine Manners ska förstås vinna detta. Finns en liten chans att Maroon faktiskt blåser förbi till spets. Dock max 18% chans att han lyckas.

Kan ha varit dunderlus på honom också. Minns vi tjafsade om det då eftersom jag var svag för Commander Crowe biggrin

Att han sen vann elitloppet och gjorde några grymma lopp är en annan sak. Går inte heller utesluta att hans langare i Frankrike Fabrice Souloy hade ett finger med i det hela roleyes

InläggPostat: onsdag 22 apr 2026, 20:04 
Användarvisningsbild

Kul Tompe!
Nä minns inte vad jag kan ha häcklat Commandern med för öknamn. Minns dock att jag tyckte han var överskattad efter att han radat 20 raka eller vad det kan ha varit. Men tror ävenså att jag över tiden fick medge att jag misstagit mig. Har för mig att jag tyckte han var för grov och påminde om en kallis.

InläggPostat: onsdag 22 apr 2026, 20:06 
Användarvisningsbild

Och morsning till Varenne, förresten! shake1

InläggPostat: onsdag 22 apr 2026, 21:50 
Site Admin
Användarvisningsbild

plugghästen skrev:
Kul Tompe!
Nä minns inte vad jag kan ha häcklat Commandern med för öknamn. Minns dock att jag tyckte han var överskattad efter att han radat 20 raka eller vad det kan ha varit. Men tror även så att jag över tiden fick medge att jag misstagit mig. Har för mig att jag tyckte han var för grov och påminde om en kallis.

Nu minns jag. Du kallade honom Klumpeduns laughter

Jo han såg ut som en sån då faktiskt biggrin

InläggPostat: torsdag 23 apr 2026, 19:46 
Site Admin
Användarvisningsbild

spaps1 skrev:
Dark Foton face är tänkbar spik. okay

Håller med. Bör ha hygglig chans och är klar förstahäst. Mötte faktiskt 13 Fly Express förra året och slog då Fly.

Letar man skrällar i V85-7 känns 15 Marseille som den logiska skrällen.

Bland dom helt bortglömda hittar vi 14 Twigs Khaleesi som blir streckad på endast 1%.
Vid överpace och rätt ryggar knappast chanslös.
Har även siffror som talar för hästen. Näst högst startpoäng, tredje högsta segerprocent, näst mest pengar på sig.

I övrigt känns många i fältet helt chanslösa.

Dan Ottoson tror att Too Cool Toulouse rår på motståndet. Dock vingelläge.

InläggPostat: torsdag 23 apr 2026, 20:17 
Användarvisningsbild

Bergh blir över i avd7 vad jag kan se, och då streckat jag inte den. Peter G lär väl spetsa om han vill med 6, och vh får i sådant fall Oskar KB vilket inte behöver vara fel.
Tycker Kolgjinis inte ser jätteskrämmande ut. Tror det kan tokskrälla i sjunde. Men om så lär inte jag hitta den som skräller.

InläggPostat: torsdag 23 apr 2026, 20:18 
Användarvisningsbild

Klumpeduns ja, kommer faktiskt ihåg det nu när du säger det! roleyes

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa