tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 10:40

Ny tråd Svara på tråd  [ 57 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Milibanan
InläggPostat: söndag 10 maj 2026, 20:23 
Användarvisningsbild

Dags igen. Kommer inte ihåg om det är åtta eller tio i första ledet. Det ger sig under veckan
avd 1 Victor
avd 2 Connie
avd 3 Robban
avd 4 Örjan
avd 5 BG
avd 6 Adrian
avd 7 Oscar
avd 8 Johan

Nu siktar vi på potten igen bash1 bash1

Inläggsrubrik: Re: Milibanan
InläggPostat: måndag 11 maj 2026, 17:37 
Användarvisningsbild

Mina tidiga vinnare kommer från... "You guessed it, Frank Stallone!". Nä, snarare tvärtom, men lätt att gissa.

1 Sven the Forestman
6 Staro Thunder Road (men Raphael skall med!)
8 Global Education (uzz, spik!)
7 Nikki Lane whistle1
10 Brionne
4 Jackpot Mearas (favoritspiken sannolikt)
4 Jobspost
Avd8: ????

InläggPostat: måndag 11 maj 2026, 20:22 
Site Admin
Användarvisningsbild

Jag gillar det långa upploppet på 285 m box2

A Fair Day blir nog favorit och bör bli svårslagen. Double Deceiver och Jobspost emot förstås.
Jobspost har bara startat över distansen en gång. Vann då på 10,0.
Är inte helt övertygad om hästens storhet än. Bra är han men hur bra?
Inbillar mig att distansen inte är hans bästa.

Lär bli rejäl körning i V85-6 mellan 2 Maroon Day, 4 Jackpot Mearas och 5 Ready Star.
Inbillar mig att det kan bli tufft för Maroon Day att hålla spets.
Körning mellan dessa lär gynna 10 Savastano. Är dock inte säker på att han presterar 100% redan nu. Tycker även han presterar ojämnt.

InläggPostat: måndag 11 maj 2026, 23:09 
Användarvisningsbild

Har kollat in Jobspost lite. Startsnabb, tempostark. Två övertygande segrar på Vincennes utan att gå i botten trots tuffa lopp. Ena gången mestadels i spets från innerspåret. Andra gången från så småningom utvändigt ledaren från bakspår. Lär krävas att BG ser till att köra och hålla farten uppe hela vägen. Och jag blir då inte förvånad om han kan under 1.08 på Milebanan från utvändigt ledaren. Men det kanske inte räcker.

Förresten kan jag berätta något de inte vet på Atg-live åtminstone. Att ordet "Jobspost" inte finns i engelska språket. Det är ett Svenskt ord/namn på en svenskfödd och svenskägd häst. Kan ju hända att de som namngav hästen inte heller känner till det. Men det har jag svårt att tro.

InläggPostat: tisdag 12 maj 2026, 12:38 
Användarvisningsbild

Lite mera kunskap om Lördag
avd 1 Lite lurigt lopp. Hittat tre hästar hittills. Får forska vidare 2-5-9
avd 2 Fungerar Tylers häst . Då är det pott. Är tveksam
avd 3 Luktar Robban lång väg
avd 4 Luktar Örjan lång väg
avd 5 Kul och ovisst lopp. Men Örjan först
avd 6 Här kommer det att gasas från början. Tar Mats spets. Det är frågan
avd 7 Den enda toppade hästen är DD.
avd 8 Lurigt lopp men Johan är klar första häst

InläggPostat: tisdag 12 maj 2026, 17:57 
Användarvisningsbild

Har kollat in avd1. Många startsnabba, 1,2,3,4,6. Även 7,8 kan lägga iväg. 1 Sven the Forestman tas nog lite försiktigt ändå då Jepson körde startbrasa senast han satt upp. 2 Chribo Hill som ser ut som en riktig häst kanske inte heller laddas max då Conrad antagligen är ganska nöjd att bara sitta med långt fram i andraspår. Intrigante får hållas som spetsfavorit (och räknas tidigt), utmanas av Stamsite. Mycket bra rygg för 10 Digital Brodde således i Intrigante och kan nog följa och kommer igenom fint. Digital Last gjorde det bra i Umeå. Hamnar bra till, kan nog under 1.10 i Tingsryd och får ej glömmas. 7 Legligin var smått osannolikt bra vid segern i underpejsade loppet. Vinner man på det viset från den positionen på 1.11,8, när täten gått 13,5 på varvet, ja då är man helt enkelt riktigt bra. Märkt av den prestationen senast vad det verkade. Måste med. Svårt att ranka de som räknas inbördes, men med 2,3,4,7,10 lär man ha vinnaren. Sätter 10 Digital Brodde först på ren feeling utifrån hur han såg ut i årsdebuten. Lillvarning på 8 J.H. Oliver som var ute i pokalkval senast där Olle Sting vann. Där gick det undan till slut och Oliver klev med dem obekymrat. Kan ha gått fram med en sjumilastövel. Fem lax har slängts in på 9 Phantom le Soleil. Har svårt att se varför. Inget höjdarläge, beskedlig näst senast, inte fritt senast men hölls igång. Kanske tränar som en demon?

InläggPostat: tisdag 12 maj 2026, 19:22 
Användarvisningsbild

Ganska skön lunk i 2 Västerbo Henry, men inte blixtrar det om honom. Spetsar gör 3 Mix the Booze, frågetecken för distansförmågan på den. 8 Florenzo är den enda startsnabba bland övriga, kan tänkas få ta över. Kriterietkvalade och gick bra där. Bättre än favoriten 9 Due Due som gick tom i ett annat kval. Den reducerar jag för nu. Florenzo har sett rapp ut vid årets bägge starter/segrar. Den som visat mest är 7 Raphael som gjorde det rejält bra när han avvisade allt på Ax efter tufft upplägg till spets och hård fart hela vägen. Tycker 7,8 är A-hästar. Just nu sätter jag Henry, 3Mix the Booze, 5 Gretzky Brodde (söker dödens?) 10 Devs Despacito som b-hästar. 1 Zipora CD gjorde det bra i Visby, smyger med och gynnas sannolikt ifall det blir fart på loppet. 6 Staro Thunder Road tycker jag borde kunnat bättre senast. Har ej kollat 12 Pato Boko. Vissnade när jag kom till 12.
Just nu: 7,8 2,10,5,3,6,1
Kanske provar jag att lösa loppet med 7,8 och 10 som enda spurtkandidaten. Blir dyrt att ta med alla som ses med chans.

InläggPostat: tisdag 12 maj 2026, 22:50 
Användarvisningsbild

10 Rendezvous Zon är en högst rimlig favorit i avd3. Det går att läsa i programmet att Skoglund kommer att få order att elda på allt som finns i starten med 4 Västerbo Vodoo.som förvisso inte är någon raket, men är en av endast två som kan öppna. Och Rendezvous kommer definitivt att kunna följa den ryggen. Men spetsen tar 5 Express Love lika säkert som... nånting annat som e jättesäkert. Express Love är ingen bluff, men risken är överhängande att Bergh är på sitt allra girigaste humör och bara bombar framåt. Rygg ledaren behöver dock inte vara fel då där finns några som kan trycka upp farten sista varvet i 11 Louis Vuitton och 6 Orosei Boko, men även 8 Global Education. Den hoppas jag dock slunkit ned utvändigt långt fram och sparas till sista 500. Global Education lade faktiskt iväg hyggligt från 8 i Finland ifjol. Borde kunna ta sig förbi 3, 6 och 7 åtminstone. Kan bli en fin resa. Har fått två finfina prep och lär göra riktigt bra ifrån sig på lördag. Senast kan ingen säga att han var sämre än Rendezvous i Örebro då han aldrig kördes på och obekymrat lunkade i mål.

Lika rimligt som att 11 är favorit är det orimligt att 3 Opening Night är nästan lika mycket streckad. Inte dålig, men är extremt starttrög, och därtill småtrög mest hela vägen sedan också. Det går åt att de kör benhårt hela vägen för att han skall komma in i matchen. Och det är inget som talar för att det skall bli så. Mer klipp i Christoffers andra häst Orosei. Inte startsnabb, men Jepson skickade iväg honom bra från innern när han satt upp. Goop kanske kan få iväg honom hyggligt? Louis Vuitton kommer inte kunna följa Express Love och får ta sats från långt bak. Slutar långt fram men borde inte kunna räcka hela vägen. 2 Quattro Håleryd är inte helt otänkbart. Svårt att tro på den ändå.
10,5,8,6 för mig. De som spikar 10 är inte idioter för det.

InläggPostat: onsdag 13 maj 2026, 19:51 
Användarvisningsbild

:sleeping:

Senast redigerad av plugghästen onsdag 13 maj 2026, 21:11, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: onsdag 13 maj 2026, 19:51 
Användarvisningsbild

Lite konstigt är det att inte 3 M.T. Tomorrows Hope är mer påpassad i avd4 så förbättrad som hon varit de två senaste starterna. Först till plankan borde hon vara, och om det inte var för 8 Urbina Southwind hade hon mycket väl kunnat tänkas hålla upp. Rygg på den behöver inte vara fel ändå. 7 Nikki Lane var rent overkligt bra senast. Ytterst sällan ser man någon gå den vägen och vinna så lätt på Jägers. Jag fick 1.07,5 sista 400 via fjärde utan rygg. Tror hon dimper ned i 3:e in. Om inte Goopen vill ha den platsen. 6 J.H. Ellen får rejäl fart efter 50m och är ungdomen i gänget (5). Min känsla är att hon gått fram oerhört över vintern, hade verkligen rubbet sparat i en årsdebut som knappast kunde varit mer passande inför lördag. Ärligt talat har jag jättefeeling för henne. Definitivt blir hon chansspiken som i bra chans för mig. 12 Meghan B.R. lär försöka hänga på Urbina så mycket det bara går. Men nä, blir för drygt och tufft mot de formtoppade som har fått bättre spår. Urbina var en liten besvikelse i Örebro för mig även om hon gick medelrekord. Den hysteriska vårvinterformen anas till slut vara i vikande. Tror inte någon annan har spelbar chans.

InläggPostat: onsdag 13 maj 2026, 20:32 
Användarvisningsbild

Börjar känna av lite ordtrötthet. Plitar i korta drag ned vad jag kom fram till efter att ha kollat igenom 5-7 igår innan jag glömmer det viktigaste.

Inte lätt att lista ut med säkerhet hur det blir kört i avd5. Men att 7 Tvingens Calippo blåser till spets tror jag på. Och sen tror jag han körs där utifrån hur han agerat på slutet. 6 Carros First King har övertygat så smått vid raka segrarna från spets först och senast dödens. Är fullt acceptabel favorit på det. Tror inte han försöker röva spetsen utan nöjer sig med dödens. Kan bli 2a ut även. 4 Just Joking såg ut att ha hittat stilen på riktigt senast. Lägger iväg hyggligt och borde hamna bra till. Räknas tidigt. 10 Brionne får försöka haka på 4 vilket jag tror lyckas henne väl. Troligast tredjetagg en bit i första böj och sedan dödens eller 2a ut. Visade tillräckligt i Lindes senast för att duga. Kanske visar sig "bara bäst"?

1 Montanaro lägger iväg bra, men var rakt inte märklig senast. Jag tror inte han är något extra ännu. Samma med 2 Helan Går. Jag ser inget i den som övertygar ännu. 5 Moonshine Mearas gjorde det bra vid segern. Men jag ramlade inte av stolen. 9 Cuarto de B har för dåligt läge och de bästa hamnar bättre till.

Får se om jag orkar med avd8 på tre dagar. Studerade första 5 loppen med flit och energi. 6 och 7 bara med flit. Och nu är jag matt och less. bye1

Kolla bara, närmast ovanstående skulle hamnat längst ned. Ids inte utforska hur jag flyttar på det. Och ännu mindre orkar jag sudda och skriva om. Det får stå kvar och vittna om mjölksyran ådragen. laughter

Om avd6 tänker jag inte orda så mycket. 4 Jackpot Mearas kommer hamna tillräckligt bra till att han lär vinna oavsett hur det blir kört. Gäller dock att han lyfts ut i tid om det blir 2a, 3e ut. Det är på bästa maxkapaciteten han skall vinna. Bästa favoritspiken tycker jag.

Westholm spikar sin egen 4 Jobspost i sjunde. Och av det drar jag slutsatsen att hästen kommer att köras hela vägen. Jag tror han vinner, och rent av överlägset. Som han sett ut i mål vid båda senaste tänker jag att det kan vara fråga om en överjävlig häst.

InläggPostat: onsdag 13 maj 2026, 20:55 
Användarvisningsbild

Avd1: 2,3,4,7,10
Avd2: 7,8,10
Avd3: 5,6,8,10
Avd4: 6 J.H. Ellen
Avd5: 4,6,7,10
Avd6: 4 Jackpot Mearas
Avd7: 4 Jobspost
Avd8: x?x?x?x? Blev 1,4,6,9

toocool

Senast redigerad av plugghästen onsdag 13 maj 2026, 23:27, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: onsdag 13 maj 2026, 21:22 
Användarvisningsbild

Avslutningen förefaller lätt att spå. 4 Love Express W.F. frontar lätt som en plätt. 6 Call Me Ottilia ansluter småningom utanpå. Och allt talar för att upploppet kommer att se likadant ut som senast de möttes med nästintill samma utgångslägen. Men att 4 mycket väl kan dra längsta strået istället. 1 Parma di Quattro lär hitta vh nästan lika säkert som att 4 tar ledningen. 9 Fröken Crawly lär hänga på henne så gott det går i sin tur. Dessa fyra skall räcka även om det finns några goda. Tänker rejäla 7 Rania Zon i första hand. Men inte ens Jepson lär lyckas skicka iväg henne, och då blir det för drygt.
A: 4,6 B: 1,9.

Nu får ni säga vad ni tror! biggrin

InläggPostat: torsdag 14 maj 2026, 09:58 
Site Admin
Användarvisningsbild

Nu har plugghästen sannerligen pluggat biggrin

Ska läsa det du skrivit innan lördag. Försöker dock undvika att läsa vad andra säger innan jag själv läst på. Är rädd att mitt svaga sinne påverkas laughter

Först när jag läst på själv läser jag andras funderingar. Då känner jag att jag kan ta in information utan att det förstör mitt förvirrade travsinne skamsen1

InläggPostat: torsdag 14 maj 2026, 11:26 
Användarvisningsbild

Helt rätt Tompe!
Man måste ju dessutom vara lite inläst först för att överhuvudtaget haja vad andra har att säga.

Till folket: passa 8 Coloneltomparker i V64-3 på Jägers idag, 1% ! Varför det då? Peter U var lyrisk angående hästen efter förra starten. Tycka vad man vill om PU, men en sjutusan till hästkarl är han. En riktig hästviskare rent utav. Och om han hävdar att en pålle är något alldeles extra så drar åtminstone jag öronen åt mig.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 57 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa