Börjar känna av lite ordtrötthet. Plitar i korta drag ned vad jag kom fram till efter att ha kollat igenom 5-7 igår innan jag glömmer det viktigaste.
Inte lätt att lista ut med säkerhet hur det blir kört i avd5. Men att 7 Tvingens Calippo blåser till spets tror jag på. Och sen tror jag han körs där utifrån hur han agerat på slutet. 6 Carros First King har övertygat så smått vid raka segrarna från spets först och senast dödens. Är fullt acceptabel favorit på det. Tror inte han försöker röva spetsen utan nöjer sig med dödens. Kan bli 2a ut även. 4 Just Joking såg ut att ha hittat stilen på riktigt senast. Lägger iväg hyggligt och borde hamna bra till. Räknas tidigt. 10 Brionne får försöka haka på 4 vilket jag tror lyckas henne väl. Troligast tredjetagg en bit i första böj och sedan dödens eller 2a ut. Visade tillräckligt i Lindes senast för att duga. Kanske visar sig "bara bäst"?
1 Montanaro lägger iväg bra, men var rakt inte märklig senast. Jag tror inte han är något extra ännu. Samma med 2 Helan Går. Jag ser inget i den som övertygar ännu. 5 Moonshine Mearas gjorde det bra vid segern. Men jag ramlade inte av stolen. 9 Cuarto de B har för dåligt läge och de bästa hamnar bättre till.
Får se om jag orkar med avd8 på tre dagar. Studerade första 5 loppen med flit och energi. 6 och 7 bara med flit. Och nu är jag matt och less.
Kolla bara, närmast ovanstående skulle hamnat längst ned. Ids inte utforska hur jag flyttar på det. Och ännu mindre orkar jag sudda och skriva om. Det får stå kvar och vittna om mjölksyran ådragen.
Om avd6 tänker jag inte orda så mycket. 4 Jackpot Mearas kommer hamna tillräckligt bra till att han lär vinna oavsett hur det blir kört. Gäller dock att han lyfts ut i tid om det blir 2a, 3e ut. Det är på bästa maxkapaciteten han skall vinna. Bästa favoritspiken tycker jag.
Westholm spikar sin egen 4 Jobspost i sjunde. Och av det drar jag slutsatsen att hästen kommer att köras hela vägen. Jag tror han vinner, och rent av överlägset. Som han sett ut i mål vid båda senaste tänker jag att det kan vara fråga om en överjävlig häst.