tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 14:11

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: jägers tidiga
InläggPostat: söndag 31 aug 2025, 19:43 
Användarvisningsbild

Vi försöker igen
avd 1 Anna
avd 2 Go K GO
avd 3 Nugget Z
avd 4 Eolo
avd 5 Las vegas
avd 6 I Can Vin
avd 7 Ebba

Inläggsrubrik: Re: jägers tidiga
InläggPostat: onsdag 3 sep 2025, 11:11 

Efter första titten:
Avd1 - instämmer. Kan det bli sos?
Avd2 - Nickel Occagnes, Go Kenneth Go, San Donato
Avd3 - Eldorado Jet och Savastano. Magnus sitter i spets efter 500m?
Avd4 - Summit Diablo (spetsar?), Dark Photo Face, Jason Express och Eolo Wise L
Avd5 - skrällopp?
Avd6 - Daytona Cash men blir det spets?
Avd7 - någon på start?

InläggPostat: fredag 5 sep 2025, 21:54 
Site Admin
Användarvisningsbild

Citera:
Raket har funnits i ATG:s utbud sedan 1994. Sedan den 1 september är spelformen nedlagd.
– Det nya spelsystemet, som vi implementerar succesivt på våra olika hästspel, har inte stöd för Raket, säger Peter Ågren, affärsutvecklare för hästspelen på ATG.

Tack för det era förbannade jävla skithögar skit1 skit1 skit1 skit1 skit1 skit1 2up 2up 2up

Typ det spel jag spelar mest som även funkat bäst .

Vad som nu sker är att jag tar dom pengar jag lägger på raketspel på ATG och spelar på andra konkurrerande spelsajter.

Vart är alla kritiskt granskande travjournalister? Denna idiot ska ställas mot väggen för följande smörja till mundiarré.
Citera:
– Det nya spelsystemet som vi implementerar successivt på våra olika hästspel har inte stöd för Raket och det är anledningen att vi från 1 september tagit bort det från vårt erbjudande. Raketens format, där vinsten från förvalda vinnare-och platsspel automatiskt går vidare som insats i nästa spel, är ganska komplext att utveckla. Vi har vägt nuvarande intresse från kunder mot kostnad och resursåtgång för att utveckla Raket i det nya systemet och kommit fram till det här beslutet, säger Peter Ågren, affärsutvecklare för hästspelen på ATG.

"Har inte stöd"
Det betyder i praktiken att de har byggt sitt nya system utan att ens inkludera funktionen för Raket. Det är alltså inte att det inte går utan att de inte prioriterat att bygga in det. De kunde förstås ha lagt till stöd om de velat. Rent jävla nonsens och det är därför vi har journalister som ska ställa dessa bajspratare mot väggen !!

"Ganska komplext att utveckla"
Really now?!?!
Vad Raket egentligen är:
En kedja av spelkuponger där eventuell vinst automatiskt flyttas vidare till nästa lopp.
Det är inte mer avancerat än att systemet håller koll på saldo och placerar insatsen igen, något som redan sker på enskilda spel hela tiden.
Så ”komplexitet” låter mer som en bekväm bortförklaring för att slippa lägga resurser på en produkt de inte tycker är tillräckligt lönsam.

På ren svenska kan du ta din mundiarré och köra upp den där den hör hemma !!

InläggPostat: lördag 6 sep 2025, 00:25 

Först av allt ska jag hålla med Tompe. Naturligtvis ska man kunna vända bongen redan på förhand, så svårt kan det inte vara att anpassa för även den möjligheten!!

Sedan får jag säga att jag numera försöker hålla mig ifrån att kommentera listorna redan tidigt under veckan. Dels därför att jag känner att jag har för litet att tillföra, dels för att jag blir lite för låst av tidiga tankar. Snabbkollar startlistorna på söndag kväll gör jag fortfarande, men då jag sällan numera hittar några klaringar (om nu inte Jobspost startar) så avstår jag gärna att kommentera så tidigt i veckan. Numera ska jag försöka att avhålla mig, det är inget absolut löfte, och försöka att läsa på lite innan jag yttrar mig. Jägersro har den här veckan fått till en omgång som (nästan) är helt renons på tidiga spikförslag på söndag och som faktiskt har möjligheten att kunna leverera en skaplig utdelning till oss som sätter sju rätt. Observera ordvalet oss!!

1: Stodivisionslopp som vid första anblick inte såg ut att kräva så många streck. 1 Anna K.J. utmanas kanske av 4 Tactic Lane i tätkörning. Bakifrån har jag alltid gillat 10 Lainy K.W. och 14 Tui Sothwind är gynnad av ett springspår på tilläggsvolten. Grottar man ned sig så ser man att 9 One Lady Boko och 11 Hafa Go är outsiderdugliga. 3 Bella Bellisima och 7 Power Of Sand kan skrälla vid klaff.

2: Startvolten räknar jag gärna bort. De borde inte duga! Nickel Occagnes kommer från galopp och dessa ska man alltid vara försiktiga med. The Untersteiners säger sig tro mest på Go Kenneth Go och kanske har de rätt. Personligen tycker jag Alvena Roy är lika intressant. Springspårets San Donato kanske ändå är vinnaren på volten och i loppet. Heltäckt på 4 streck dock.

3: Ska jag absolut nämna ett tänkbart singelstreck så sent på fredagskvällen så får det väl trots allt bli 7 Eldorado Jet. Trots att kusen kommer från galopp. Stallet tror dock att han slog sig på ett ben och i övrigt travade bra. Vill man gardera så går det åt en del streck. 2 Nugget Zon spetsar och släpper gärna till favoriten och kan få loppet om gunga igen på Eldorado. 10 Savastano är kanske lika bra som favoriten, men bakspår och skor låter kanske inte optimalt. Går dock bra med dojor enligt stallet så kanske? 4 Kipketer Mearas, 5 Make It Shermer, 6 Remember Me D.E. och 9 Smile Silvio lurar i vassen.

4: Den här spårtrappan kände initialt som omgången svåraste lopp och efter ett antals grubblande så består känslan. Känns inte som att något av ekipagen är några vinnare på rikstoton. 2 Summit Diablo och 3 Dark photon Face har dock bra lägen och kan profitera på det. 7 Look At Me Sisu och 8 Vamox Flax har spår som brukar kunna nå långt i spårtrappor och särskilt den senare känns intressant. 9 Julius Cortina och 11 Patton är i grunden bra hästar och den senare visade bra form senast. 14 Jason Express och 15 Eolo Wise L. står byngligt till, även efter strykning på 13 Localiser, Men är ändå fältets rikaste hästar.

5: 8 Steady Express blir stor favorit här och visst kan den vinna. Dock tycker jag att strecken är totalt fel då den i nuläget är streckad på drygt 50% medan en sådan som 7 Ontario endast är betrodd på knappa 5 %. Dessutom är 1 Parish Crooks V.S. inte oäven och kan följa med fint i rygg på ledaren. Lite för hård öppning mellan de mer betrodd öppnar upp loppet för 10 Nikitas Buck`, 11 Don Quijote Face och 12 Format Kronos, trots att det är Jägersro. Varning för Björn Palema och B.B.Amore

6: Brons som valigt öppet. 1 Daytona Cash är mest betrodd och det kan jag förstå efter ett antal bra lopp över distansen. Frågan är dock om den kan svara ut övriga från start.4 Hugo Boss Shadow utmanar om spets. Själv är jag intresserad av vad 2 Daniel Hazelaar kan från läget? Får den sitta still i andra ut så är det min vinnare. 10 Black Fire ska väl inte kunna hinna fram? 5 Jubi Vang och 6 Head Of State är kantbollarna.

7: Diamantstolopp med tillägg för kusar som tjänat över 980000. De på tillägg är samtliga bra, men frågan är om de hinner fram till ett tätspringande sto som gör nästan samma tider som de. Tveksamt och då kanske jag ändå lämnar tätgumman ensam. Frågan är bara vem av 2 Ebba Kuce, 6 Ace Of Marke och 7 Garden Leave som tar tät? Det får ni gärna tala om för mig innan 15.00 i morgon.

InläggPostat: lördag 6 sep 2025, 09:27 
Användarvisningsbild

Spika Puffe i sista. Den hoppas jag vi spikar idag. Den är i toppform och står skitbra inne i loppet och bra spår

InläggPostat: lördag 6 sep 2025, 11:09 
Site Admin
Användarvisningsbild

Tack Conny. Jag har alltid gillat raketspel. Lägga typ 30-50 kr och få 10 till 30 ggr är inte jättesvårt.
Nu får jag lägga dessa spel på andra spelsajter.

Jag gör möjligen en dubbel idag. Satt precis och analyserade startsnabbheten i DD-1. Jag säger pass där. Kan inte riktigt klura ut vem som tar spets.
1 har man bara sett i 3 starter. Det är svårt att ta en längd på en startsnabb häst som står innanför. Tror därför inte 2 tar en längd på 1.
Nästan alla med framspår är startsnabba. 6 kan också öppna bra men tufft att ladda med flera startsnabba invändigt.
Ofta är det små saker som avgör spetsstriden. Någon öppnar inte som dom brukar exempelvis.

Här funderar jag på att ägna mig åt en hög grad av önsketänkande. Hoppas på hjärnsläpp hos någon kusk och en 05 till 06-öppning. Det öppnar upp för starka 5 Jubii Vang. Förvisso fel distans men tänkbar vid överpace. Sen har vi då rensarna i form av 7-10-12. Alla enprocentare.
5-7-10-12 mot 1 på dubbeln. 12-1 ger 2510 ggr. Den tar vi laughter

Noterbart i DD-1 är den dåliga stallformen för Veikko Haapakangas som har haft problem med stallformen efter ett höbyte.
1 seger sen 29 juli och det var i ett 12 000 kronors lopp. Formen kan dock vara på väg. Sånt är svårt att veta.

Citera:
Haapakangas: ”Har höga förväntningar på honom”
Veikko Haapakangas åker till Jägersro med segerambitioner.
– 1 Daytona Cash (V75-6/DD-1) stod inte riktigt att känna igen när han i sin senaste start tappade mark från rygg ledaren. Jag hade flera hästar som underpresterade under de dagarna. Vi gjorde ett höbyte och det gjorde att hela stallet dippade. Men nu börjar det släppa och hästarna är på väg tillbaka till samma höga nivå som före höbytet. Sedan kanske vi har lite höga krav på Daytona Cash också. Han sänkte ändå sitt medeldistansrekord med över en sekund. Hans bakhovar var lite slitna också och han kommer vara bättre med bakskor på lördag, säger hästens tränare Veikko Haapakangas.
– Hästen utvecklas hela tiden och har blivit ett snäpp bättre här i Sverige. Han springer höga 10-tider ganska lätt och jag tror att han kan börja gå ner mot låga 10-tider om allt går som det ska. Jag har ganska höga förväntningar på honom framöver, men vi får se.
– Jag vet inte hur snabba de andra är men jag tror att han kommer vara startsnabbare nu med bakskorna på och de får vara kvicka för att ta en längd på honom. Tar han inte ledningen får han ett fint lopp på innerspår. Vi får se. Det där får kusken (Per Linderoth) fixa.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ]