Citera:
En annan lär stå över. Blev lite mätt på lopparkivet.
Känner igen det plugghästen. Jag spenderar en hel del tid där. Tippar jag bättre med hjälp av lopparkivet än tiden innan det fanns? Kanske ibland men inte helt säker.
Däremot är det en fördel att studera spetsstriden. Kan man klura ut hur loppet blir kört är det mycket vunnet. Ofta blir loppet kört exakt som man räknat ut. Andra gånger inte en tanke rätt
Men det är lätt att man går bort sig i lopparkivet och inte riktigt kan tänka klart med för mycket intryck.
spaps. Poleposition är faktiskt rätt kvick från start. Jag placerar honom en bra bit över medel i startsnabbhet. Kvittar dock eftersom 6 Express Love är den som är snabbast av dom på framspår. Poleposition kommer inte förbi Express Love som i sin tur inte lär komma förbi 5 The Flying Eagle.
Tycker en del (inte på forumet) överskattar Ravens startsnabbhet. Den är faktiskt inte jättekvick men ändå hygglig chans till spets för att släppa till Jepson.
Precis som många redan nämnt så måste det vara rätt bra chans för Poleposition.
Andra gången barfota runt om. Han är ett huvud högre än övriga i fältet.
Vet dock inte ännu hur bra Ogden Boko är.
Citera:
Raven kommer förbi invändiga utmanas sedan om spets av The Flying Eagle och Express Love. Allt för utdragen körning gynnar PolePosition. Kanske blir till en spik i slutet på veckan. Ogden Boko har form och går hela vägen men något för ospeedig för att gå i spåren och vinna? Flotilla gör det bra hela tiden och är troligtvis bortlottad. inte det värsta motståndet denna gång - tänkbart skrällstreck.
Klockren analys. Exakt det jag kom fram till när jag studerade loppet.
1 Incomparable söker Ravens rygg. Jag tycker dock Ravens startsnabbhet inte är så bra som många tror. 3 King Of Cristal kan också öppna om Kontio laddar.
Ska någon skrälla rejält i detta lopp så är det
6 Express Love.
Tycker hästen sett väldigt fin ut i varenda start i år. Fina spurter.
Har mött Ogden Boko två gånger och slagit honom bägge gångerna.
10 Freako är inte heller någon bluff.
Sen måste vi också nämna
5 The Flying Eagle. Herregud vad han bröt ned senast
Även i starten före gjorde han det. Hästen må ha vunnit två lopp från spets men är en häst som tidigare inte imponerat och haft en tendens att vika ned sig från spets.
Måste vara kraftigt förbättrad om han ska öppna snabbt här och hålla hela vägen.
Jag är klart tveksam till att han klarar det.
Tillägg till det jag just skrev. Har som princip att inte läsa vad tidningar och andra säger innan jag läst på själv.
När jag nu läst på V85-8 så kollade jag vad som sägs i intervjuerna i Travronden. Sandra Eriksson säger att hon vill prova i spets med Raven.
Blir norskt huvudlag också. Jag tar alltid intervjuer med en nypa salt.
Blir öppningen för tuff kan det bli så att hon släpper ändå. Går dock inte att utesluta att hon provar.
Man ska aldrig underskatta en spetshäst. Tycker dock Raven måste höja sig rejält för att räcka i spets. Har ju startart 40 gånger men sällan lyckats tjäna över 35 000 kr i något lopp.
Nöp en andraplats en onsdag förra året men var då utklassad på kort distans i Skellefteå.
Mest vunnit billigare lopp i Boden.