tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: lördag 21 sep 2024, 04:47

Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Travbolag
InläggPostat: tisdag 18 mar 2008, 10:28 
Site Admin
Användarvisningsbild

Som många redan vet så har vi ett litet Travbolag här på forumet.
Då det tillkommit en del nya medlemmar och det säkerligen dyker upp nya läsare då och då vill jag påminna om att vi har platser kvar för nästa omgång.

Att ha ett bolag tillsammans med andra medlemmar på ett forum som detta är en liten extra krydda och förhöjer stämningen.
Sen går det inte att bortse från det faktum att man ökar vinstchanserna ju större system man tippar.
Upplägget för detta bolag är såvitt jag vet även det unikt.
Ingen kan hängas för dom missar vi gör eftersom alla som är med bidrar till det slutliga systemet.
Det i sig gör ju även tippandet betydligt roligare och jag tror faktiskt det ökar chanserna.

Med fler som är med och bidrar till systemet med sina tankar får man ett betydligt bredare spektrum av tankar och idéer.
Kollar man runt på detta forum efter en avslutad omgång så är det ovanligt att någon häst vunnit som inte finns med på någons system.
Kan man då bara kombinera tankarna rätt så sätter man en fin sjua.

Kolla bara helgen som var.
Hade vi tippat tillsammans ett gäng så måste vi haft en bra chans att sätta sjuan.
På ett större system så är jag rätt säker på att Victoria Girl kommit med på kupongen.
Det var ju den stora skrällen streckad på endast 4%.
Sen kom Glee Face på 12% och Strong Boy D.E på 15%.

Detta forum kryllar av kompetenta tippare så det vore kul om ännu fler ville ansluta.
Sen tidigare finns bland annat givetvis Berlinaren med som är känd för briljanta analyser. Det var även han som drog igång bolaget.
Andra deltagare är t ex miklan och Horand som båda är erkänt duktiga tippare.
Sjömannen är ett nytt namn på forumet men som på kort tid visat att han knäpper dom flesta på näsan när det gäller systemkonstruktion. Detsamma gäller ruhler.
Sen jag själv då som utan att ägna mig åt alltför mycket självhävdelse kan glänsa till ibland.
Min styrka som jag ser det själv är att försöka hitta spikar som inte är favoriter och skrällar som ingen annan hittar.
Just att hitta dom där streckad under 15% tycker jag är särskilt roligt.
Min största hjälp där är lopparkivet.
Tack vare det hittade jag bl a Paula Logoj streckad på 1% förra året.
Samtidigt så är jag helt emot tanken att man måste tro att man är något proffs på att tippa för att vara med i ett bolag.
Den formen av elittänkande spyr jag på.
Styrkan i ett bolag som detta är att få många olika infallsvinklar som bidrar till det slutliga systemet.

Kan även vara värt att påminna om att ha tålamod när man spelar.
Jag citerar lite från ATG:s hemsida.

Citera:
Följde sina egna råd - vann fyra miljoner på V75

Han följde sina egna jackpot-råd.
Och andra mångmiljonvinsten på en månad var ett faktum.
- Rena ketchup-effekten, säger miljonvinnaren och skrattar.
För en månad sedan komponerade han ett V75-system som gav 10,7 miljoner kronor i vinst. Själv hade han en andel i systemet.

Inför lördagens jackpot på V75 fick vi en pratstund med spelaren som befinner sig på semester i Thailand.
Han bjöd på råd och berättade hur han tycker man ska tänka när det är jackpot och stora pengar på V75.

"Spela för mer än en vanlig lördag. Våga gå emot strömmen och tro på egna idéer. Spela gärna tillsammans".
Det var några av miljonvinnarens viktigaste råd inför helgens V75-jackpot.

Han följde sina egna råd och via ett system bestående av 160 kuponger blev det en ny storvinst, nästan 4,2 miljoner netto.
Det var samma gäng som vann som vid förra storvinsten.
- Vi har spelat i ett och ett halvt år tillsammans utan några större framgångar - men det är aldrig något gnäll och nu har vi fått utdelning.

Anmälningsstopp för nästkommande period i bolaget är 22:00 ikväll.
200 kr för en andel.
Intresseanmälningar ska sändas till eulaliabolaget@hotmail.de

För vidare detaljer kring bolaget se forumdelen för bolaget.

Jag åtar mig kassörsrollen tills vidare.
Ni kan vara helt lugn. Jag kan multiplikationstabellen till 12 :wink:

Själv ska jag ägna minst två timmar idag åt att titta i lopparkivet med start från och med nu 8)

Inläggsrubrik: Tompe ang travbolag
InläggPostat: tisdag 18 mar 2008, 16:45 

Hej

Är dödstrött på mina idiottips. Jaha, den här inledningen var ju inte precis någon reklam för eulalia, nu får jag väl inte vara med.

Tänkte nämligen fråga om travbolaget, hur många veckor räcker omgången den här gången?

Täcker 200 kr upp för hela omgången eller hur mkt kostar det?

Hur mkt pengar får mitt system kosta?

Måste jag ta ut visst antal hästar i varje lopp?

Ursäkta mina urdumma frågor, men har inte läst så noga om bolaget, stupar på alla S och A och a och b och c.... Och poängsättningen. Blir bara jaså när försöker förstå.

Är som sagt utled på mina V75-tips och tänkte fråga om kunde vara med den här omgången.

Om det kostar 200 kr för varje vecka kan inte eulalia vara med

:smt100 :smt051

Inläggsrubrik: Tillägg
InläggPostat: tisdag 18 mar 2008, 16:55 

Om det blir så att jag kommer med kommer jag att känna mitt ansvar, tänker inte larva mig då utan gå in för tippandet stenhårt!

eulalia

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tisdag 18 mar 2008, 18:08 

200 kr är för en andel under hela perioden.
Hur lång perioden är beror lite på hur många som är med, men hittills har en period varit 4 veckor. Förhoppningen är att det skall vara 25 andelar och då blir det 5 veckor...

Det är inga egna system man gör med olika spikar, skrällar och så. Så du behöver inte bekymra dig om systemstorlek och andra regler, utan man sätter poäng på favoriterna och sedan de hästar man själv tror på.

Om jag till exempel skulle göra en poängsättning denna vecka så skulle den kunna se ut så här (vi får låtsas att det är fredag eftermiddag och de som är favoriter i varje lopp just nu också kommer att vara det då. Om det är väldigt jämt streckat mellan två hästar så får man helt enkelt själv bestämma vilken man tror kommer att vara favorit vid spelstopp.):

I första avd. är t.ex 6 Simb Sneaker favorit. Då skall jag poängsätta den hästen med en poäng mellen 0 och 3, beroende på vilken vinschans jag tror att den har.
Eftersom jag tror att Simb Sneaker har en god chans att vinna detta lopp, men kanske inte helt enkelt eftersom jag tror han hamnar i dödens, så sätter jag 2p
Sedan fortsätter man så med alla favoriter och poängsätter dem utifrån vad man själv tycker.

V75-1: 6 Simb Sneaker - 2P
V75-2: 7 Trade A. West - 1P
V75-3: 1 Jaded - 0P
V75-4: 12 Lundås Emelie - 1P
V75-5: 3 Lea - 1P
V75-6: 6 Gordonia Dag - 0P
V75-7: 3 Verdi Sund - 3P

När man gjort detta så kommer det roliga. Nu har man 5 poäng per lopp att fördela på de hästar man själv verkligen tror på(förutom favoriterna som man redan poängsatt). Man får ge max 3 poäng till en häst, och man får även ge minuspoäng, dock max -1 per häst. Minuspoängen räknas som ett vanligt poäng i "max 5 poängs-kravet", alltså kan man till exempel ge en häst 3P, en häst 1P och en häst -1P = 5 poäng.

Till exempel:
Jag tror till exempel på 4 Nightrider On i första avdelningen. Jag tror faktiskt att han vinner, men jag vågar inte spika (och därför gav jag också favoriten 2P då jag ser honom som en stark utmanare), men däremot vill jag att han ska ha fler poäng än favoriten, så han få 3P.
Jag ser dock inte dessa två som heltäckt, utan jag vill utnyttja fler poäng i detta lopp(man har ju 5 poäng/lopp som man får använda). Om det skulle skrälla i denna avdelning så tror jag att 8 Coktail Zon har en bra chans att lifta med och få luckan på upploppet, så han får 1P.
Jag tror även att 12 Victory Hill står sig bra i klassen och han trivs ypperligt över distansen. Han är inte sämre än överskattade Ozzy Osbourne, så han får också 1P. Sedan var mina poäng till detta lopp slut, så jag går vidare till nästa...
Som du ser så tror jag att 4 Conmore Töll blir kraftigt överskattad i andra avdelningen, och jag tror inte alls på hästen, så jag sätter ett minuspoäng.
i sista avd. kan jag inte se någon utmanare till 3 Verdi Sund, så jag väljer att inte sätta något poäng till i den avdelningen.

V75-1: 4 Nightrider On - 3P / 8 Coktail Zon - 1P / 12 Victory Hill - 1P
V75-2: 2 Sprite Ås - 3P / 6 Spick´n Span - 1P / 4 Conmore Töll - -1P
V75-3: 2 GS - 3P / 6 CN - 2P
V75-4: 2 BA - 3P / 1 Vimseld - 1P / 5 AE - -1P
V75-5: 4 FF - 3P / 6 NdM - 2P
V75-6: 11 CP - 2P / 12 BK - 2P / 8 LB - 1P
V75-7: -

Hoppas att du förstod, annars är det bara att fråga igen.
För mig tog det ungefär hela första perioden innan jag fick riktig häng på det hela.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tisdag 18 mar 2008, 19:15 
Site Admin
Användarvisningsbild

eulalia. Jag var lika förvirrad som du när det gäller poängsättningen.
Börjar dock få kläm på det nu.
Det är faktiskt rätt enkelt och det är bara fråga om du inte förstår.
Jag är helt säker på att du är smartare än mig så om min tröga hjärna fattade det så fixar du det också.
miklan visade på ett enkelt och bra sätt hur det fungerar med poängsättningen.

Inläggsrubrik: Vill gärna vara med den här omgången
InläggPostat: tisdag 18 mar 2008, 21:53 

Som sagt, vill gärna vara med den här omgången. 50 kr/vecka är ju vad eulalia brukar satsa.

Hur betalar man?

Tompe, försökte skicka meddelande över uppgiven adress men sedan kom Outlook Express in och stoppade det hela med följande meddelande;

Outlook Express: "Some error occured while processed the requested task. Please review the list of errors below for more details."

Errorlistan var tom.

Miklan, tror eulalia börjar förstå nu...

Inläggsrubrik: Skickat över min ordinarie e-post
InläggPostat: tisdag 18 mar 2008, 22:17 

Tompe, skickat några ord över min ordinarie e-post. Gick tydligen fram.

MÅSTE undersöka Outlook Express och vad de har emot mig!

Skriver här, hoppas du läser och miklan, vill vara med, hur betalar jag?

eulalia

Inläggsrubrik:
InläggPostat: onsdag 19 mar 2008, 08:59 

Allt är lite oklart just nu....antar att det har att göra med vår käre berlinares tillökning. :D

I alla fall så är jag inte längre kassör, Tompe har tagit över den rollen tillsvidare, och jag vet heller inte vilka som har anmält sig.
Jag har tyvärr inte hunnit fundera på något av detta i veckan...
Jag blir dock inte förvånad om vi står över denna vecka så att vi hinner få lite rätsida på vilka som skall vara med och till vilket konto pengarna skall föras över till.

Jag har haft fullt upp i skolan och, i synnerhet, med hyresgästföreningen denna vecka(sitter som ordförande och resterande styrelse är i stort sett utbytt så just nu får man göra det mesta själv...), så jag har känt att det skulle gå alldeles för mycket tid om jag skulle börja kika på vilka som anmält sig och börja reda ut frågetecknen...

Glad Påsk!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: onsdag 19 mar 2008, 14:37 
Site Admin
Användarvisningsbild

miklan har rätt i det han säger.
Då Berlinaren har ett stort ansvar för bolaget vill jag inte börja göra en massa utan att rådgöra med honom.
Som alla vet har han precis blivit far till en liten tös.
Att han just nu har allt annat än trav i huvudet är då inte så konstigt.

Läget i bolaget är just nu följande.
16 andelar är hittills reserverade för nästkommande period i bolaget.
Målet för bolaget är 25 andelar.
Det är bara ett mål och var inget vi nådde upp till dom två första bolagsperioderna heller.
Jag ser helst att vi får ut minst 19 andelar.
Det är vad som krävs för en 4-veckors period så som systemet är utformat idag.
Jag är helt säker på att vi kan få fler intresserade.
Med dagens 16 andelar kan vi förmodligen bara köra en 3-veckors period.

Finns ingen anledning att stressa fram någonting bara för att vara med på Lördag. Det kommer fler omgångar.

Som tidigare nämnt så övertar jag kassörsrollen från miklan.
Jag kommer att skicka ut ett mail med vart pengar skall sättas in osv när allt är klart.

Berlinaren är den som sätter ihop systemet och jag är rätt säker på att han behöver tid att smälta allt denna vecka.

Jag föreslår därför att vi hoppar över även omgången nu till helgen och förlänger anmälningsstoppet för
bolaget till Måndag 24 Mars 23:59.
Vi siktar istället in oss på att vara med 29 Mars.
Den omgången går på Jägersro och då är även andra kvalet till olympiatravet med bl a Going Kronos.
Ni som redan anmält er behöver inte anmäla er igen.

Inläggsrubrik: Jättebra Tompe och miklan
InläggPostat: onsdag 19 mar 2008, 16:19 

Jättebra Tompe och miklan!

Tycker att det blir bra så.

eulalia :)

Inläggsrubrik: andelar
InläggPostat: lördag 22 mar 2008, 02:31 

Jag vill gärna vara med i andelsspelet om jag får? Hur betalar man? När förväntas man ha poängsatt hästarna och vad händer om jag inte skulle hinna det till någon lördag?
P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lördag 22 mar 2008, 06:28 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej paulas.
Du får mer än gärna vara med
Det finns platser kvar.
Jag kommer att vara kassör framöver så information om var pengar skall sättas in kommer gå ut till alla när anmälningstiden är slut.
Det är ingen katastrof om du inte skulle hinna poängsätta hästarna.
Det finns folk som är med som inte poängsätter alls.
Det är inget tvång att poängsätta.
Dock är det givetvis bara roligt ju fler som är med och bidrar till det slutliga systemet.
Vi har hittills haft 23:00 varje Fredag som deadline när alla hästarna skall vara poängsatta.

Du är varmt välkommen :smt006

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lördag 22 mar 2008, 11:28 

Tack för det.
Ska jag skicka intresseanm till eulaliabolaget´s hotmail?
Det ska bli roligt,
Förresten något helt annat, hur får du in smilesarna, kopierar du den eller sparar du först ner? :)
P

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]