Som många redan vet så har vi ett litet Travbolag här på forumet.
Då det tillkommit en del nya medlemmar och det säkerligen dyker upp nya läsare då och då vill jag påminna om att vi har platser kvar för nästa omgång.
Att ha ett bolag tillsammans med andra medlemmar på ett forum som detta är en liten extra krydda och förhöjer stämningen.
Sen går det inte att bortse från det faktum att man ökar vinstchanserna ju större system man tippar.
Upplägget för detta bolag är såvitt jag vet även det unikt.
Ingen kan hängas för dom missar vi gör eftersom alla som är med bidrar till det slutliga systemet.
Det i sig gör ju även tippandet betydligt roligare och jag tror faktiskt det ökar chanserna.
Med fler som är med och bidrar till systemet med sina tankar får man ett betydligt bredare spektrum av tankar och idéer.
Kollar man runt på detta forum efter en avslutad omgång så är det ovanligt att någon häst vunnit som inte finns med på någons system.
Kan man då bara kombinera tankarna rätt så sätter man en fin sjua.
Kolla bara helgen som var.
Hade vi tippat tillsammans ett gäng så måste vi haft en bra chans att sätta sjuan.
På ett större system så är jag rätt säker på att Victoria Girl kommit med på kupongen.
Det var ju den stora skrällen streckad på endast 4%.
Sen kom Glee Face på 12% och Strong Boy D.E på 15%.
Detta forum kryllar av kompetenta tippare så det vore kul om ännu fler ville ansluta.
Sen tidigare finns bland annat givetvis Berlinaren med som är känd för briljanta analyser. Det var även han som drog igång bolaget.
Andra deltagare är t ex miklan och Horand som båda är erkänt duktiga tippare.
Sjömannen är ett nytt namn på forumet men som på kort tid visat att han knäpper dom flesta på näsan när det gäller systemkonstruktion. Detsamma gäller ruhler.
Sen jag själv då som utan att ägna mig åt alltför mycket självhävdelse kan glänsa till ibland.
Min styrka som jag ser det själv är att försöka hitta spikar som inte är favoriter och skrällar som ingen annan hittar.
Just att hitta dom där streckad under 15% tycker jag är särskilt roligt.
Min största hjälp där är lopparkivet.
Tack vare det hittade jag bl a Paula Logoj streckad på 1% förra året.
Samtidigt så är jag helt emot tanken att man måste tro att man är något proffs på att tippa för att vara med i ett bolag.
Den formen av elittänkande spyr jag på.
Styrkan i ett bolag som detta är att få många olika infallsvinklar som bidrar till det slutliga systemet.
Kan även vara värt att påminna om att ha tålamod när man spelar.
Jag citerar lite från ATG:s hemsida.
Citera:
Följde sina egna råd - vann fyra miljoner på V75
Han följde sina egna jackpot-råd.
Och andra mångmiljonvinsten på en månad var ett faktum.
- Rena ketchup-effekten, säger miljonvinnaren och skrattar.
För en månad sedan komponerade han ett V75-system som gav 10,7 miljoner kronor i vinst. Själv hade han en andel i systemet.
Inför lördagens jackpot på V75 fick vi en pratstund med spelaren som befinner sig på semester i Thailand.
Han bjöd på råd och berättade hur han tycker man ska tänka när det är jackpot och stora pengar på V75.
"Spela för mer än en vanlig lördag. Våga gå emot strömmen och tro på egna idéer. Spela gärna tillsammans".
Det var några av miljonvinnarens viktigaste råd inför helgens V75-jackpot.
Han följde sina egna råd och via ett system bestående av 160 kuponger blev det en ny storvinst, nästan 4,2 miljoner netto.
Det var samma gäng som vann som vid förra storvinsten.
- Vi har spelat i ett och ett halvt år tillsammans utan några större framgångar - men det är aldrig något gnäll och nu har vi fått utdelning.
Anmälningsstopp för nästkommande period i bolaget är 22:00 ikväll.
200 kr för en andel.
Intresseanmälningar ska sändas till
eulaliabolaget@hotmail.de
För vidare detaljer kring bolaget se forumdelen för bolaget.
Jag åtar mig kassörsrollen tills vidare.
Ni kan vara helt lugn. Jag kan multiplikationstabellen till 12
Själv ska jag ägna minst två timmar idag åt att titta i lopparkivet med start från och med nu 8)