tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 13:17

Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Valla supertrav
InläggPostat: söndag 5 okt 2025, 20:19 
Användarvisningsbild

Tidiga ideer
avd 1 Frank Gio
avd 2 Ideal de R
avd 3 Don F
avd 4 Slipstream
avd 5 Clarissa
avd 6 Knoxville
avd 7 Icebreaker
Kanonlopp jippi jippi

Inläggsrubrik: Re: Valla supertrav
InläggPostat: söndag 5 okt 2025, 21:36 

Söndagstankar:
Avd1 - fint lopp, ingen aning idag.
Avd2 - Bourbon Brodde och Ideal du Rocher
Avd3 - Don Fanucci Zet
Avd4 - sos på Gifted Kronos?
Avd5 - Caradja har form, streckas. Spetsar Nilla Lane? Kaffeåchampagne spurtar bra igen? Olly Håleryd bättre bakifrån eller ska man avstå? Synd att Magnus inte sitter upp bakom Clarissa, känns som ett minus.
Avd6 - sos Perfect Chess?
Avd7 - sos Icebreaker Pellini?

InläggPostat: måndag 6 okt 2025, 20:37 
Site Admin
Användarvisningsbild

Dagens grattis till min vän sen barnsben Andreas Randemo.

Vinner V64-3 till 91 ggr pengarna som nollprocentare med 1 Yolo Memphis !! toocool toocool jippi jippi

Få förtjänar en seger som honom. Världens vänligaste, omtänksammaste kille med ett stort hjärta.
En otroligt cool och lugn kille som inte stressar upp sig.
Finns inget roligare än när en kille som är van att se dom kända kuskarna på TV själv får köra och slå dom.
Han kämpar på med sina hästar som så många andra amatörer. Sjukt kul !! laughter

Ångrar bara att jag inte kastade in mer på vinnarspelet än 10 kr. Tvivlade på att hästen skulle gå felfritt.
När en vän startar ska man spela oavsett men det kvittar. Huvudsaken att han vann.

loveheart give_rose

InläggPostat: tisdag 7 okt 2025, 18:41 
Användarvisningsbild

Loppen är grymma . Men ganska lätta att analysera
avd 1 Bästa hästen är Frank Gio. Men spåret gör hästen mera spelvärd
avd 2 Ideal DR är väldigt bra tänkbar. Clement kör ofta hästen i ryggar. Kan någon lura dom???
avd3 Monstret kommer ut spik
avd 4 Nu börjar svårigheterna. Ta många
avd 5 Olly första häst. Hur är formen???
avd 6 Jag tror på någon av valla kungarna vinner
avd 7 Lurigt lopp CJJ först

rockin2 shake1 shake1 happy065

InläggPostat: onsdag 8 okt 2025, 20:52 
Site Admin
Användarvisningsbild

Idao De Tillard är världens bästa häst. Därmed inte sagt att han vinner. Bästa hästen vinner ju inte alltid.
Franska floppar ser vi då och då i Sverige men även enorma insatser.
Omöjligt att bedöma hur det går på lördag. Skulle dock inte bli förvånad om han krossar dom och inte heller förvånad om det går åt helvete.
Minns hur Horsy Dream utklassade våra bästa hästar i elitoppet. Vi blev pinsamt förödmjukade då.

Läste detta i Travronden. Samtidigt så åker man knappast till Sverige om man inte tror på hygglig segerchans.
Sist han var i Sverige blev det galopp men insatsen efter galoppen var ju helt sjuk.
Han måste ha tappat närmare 40 meter. Springer ikapp fältet och har krafter kvar men får inte fritt att spurta sista biten.

Citera:
Näst senast han startade var det bara ett träningsjobb för honom.
Thierry körde själv och hästen gick med fast bomull, öppet huvudlag och lät han bara springa på över upploppet.
Sedan gick han ut i ett lopp i Belgien senast, men var inte i närheten av form för att man skulle säga att han hade vinstchans den gången fast en häst av hans kaliber räknar man alltid med.
Det främsta målet var att han skulle se bra ut och gå bra in i mål och det gjorde han.
Vi var nöjda med honom på den tunga banan. Han hade rycktussar då, men brukar gå utan bomull i jobben då han är så flegmatisk, så det är ingen direkt växel.
Nu får han på sig det norska huvudlaget i stället för öppet som han hade senast, sedan får vi se hur vi gör med balansen.
Han är anmäld barfota runt om, men beroende på hur banan får vi avvakta och se, men det är väl troligt att det kan bli nåt hov-beslag fram som han alltid haft utom i årets Prix d’Amérique.
Han ska ha gått framåt en hel del med förra loppet och jobben efter det, men kommer inte vara i hundraprocentig form samtidigt som han möter hästar som har det, det ska man tänka på.
Formen kommer inte vara densamma som när han kom till Elitloppet. Han flyger till Sverige på fredag, säger Susanne Ohme hos Thierry Duvaldestin.

InläggPostat: onsdag 8 okt 2025, 21:10 
Användarvisningsbild

Jag spikar nog

InläggPostat: onsdag 8 okt 2025, 21:18 

En liten koll på favoriterna!

Spaps har rätt. Somliga av loppen ser ganska lättlösta ut, eller åtminstone inte streckkrävande då det finns ett gäng bra favoriter. En normal omgång består oftast av minst två eller tre favoriter och ibland fler. Så låt oss titta närmare på dem.

1: Här är 1 Dream Mine favorit i nuläget och med den startsnabbheten visat så är det inte mycket att säga om det. Orosmomentet från start är väl möjligtvis om 4 Preacherman kan vara ännu snabbare från perfekt spår, men skulle det hända så tror jag nog att Dream Mine får överta tät ganska omgående. Tror knappast att 2 Bullet The Bluesky kan täppa till luckan. 3 Lovino Bello spurtade hem det franska försöket då Abrivard och Frank Gio krokade ihop med den tröttnande Las Desbois. Frank Gio inkom som 5:e häst men blev placerad som 4:a av för mig okänd anledning. Får se hur jag gör, men i nuläget så är Dream Mine ett förslag till singelstreck.

2: 14 Ideal Du Rocher är i nuläget mest strecka av alla i omgången och även om det är tidigt i veckan så kan nog det förbli så. Har själv inte sett så mycket av kusen, men är det som Spaps skriver att han ofta körs i ryggar så kan det naturligtvis bli så att Han fastnar bakom något ekipage om någon därframme försöker stjäla loppet. De på första volten tror jag att man kan räkna bort. 3 Observeém skulle möjligtvis kunna försöka sig på en stöld, men där säger Reden att det är en smygresa som gäller. 10 Ready Star och 12 Bourbon Brodde är väl de som är värst emot favoriten, men de riskerar att Fransmanne följer med i rygg om de går för sent.

3: 3 Don Fanucci Zet är i nuläget mer streckad än Idao De Tillard, men det kanske ändrar sig fram mot lördag? Att notera där är att stallet är på det klara med att formen inte kommer att vara hundraprocentig.Kanske är det så att 6 Inexess Bleu återigen kan sluta före Prix dÁmeriquevinnaren?? Hursomhelst heltäckt om man även streckar svenskhoppet Don Fanuci Zet.

4: Jämnspelat i fjärde mellan 3 Bonsse Garde och 11 Kobra Brick, med 1 Gifted Kronos inte långt efter. Av det jag sett av de senaste starterna så är jag mest imponerad av Bonsse Garde, men stallet tror inte man kan vinna från dödens. Frågan är om Gifted Kronos är mogen att ta emot B.G? 9 Slipstream Zon spurtade ned 11 Kobra Brick i försöket. Får vi se en sådan avslutning igen?

5: 12 Clarissa är som sig bör favorit i STL Diamantstoet. Att tänka på här att hon inte startat på 8 veckor!! Rapporteras träna bra, men kan naturligtvis fattas lite ändå. Intressant om 11 Olly Håleryd kan förja med i rygg på Gocciadoros kuse sista varvet. Men det passar sig kanske Alessandro för och kör i tid? Hur länge håller Nilla Lane tät och kan Kaffeåchampagne spela ut en liknande spurt som senast??

6: Såg 3 Wise Guy plocka ned 5 Nightlife In på Sundbyholm 28/6 På E3-finalen. Tror säkert Nordströms kuse kan göra detsamma med 1 Omega River om Wäjersten vill köra i spets och det vill han nog. Öppet bakom om Wise Guy bränner. Kusarna 1-6 räknas och kanske även 11 Monshot.

7: 2 Icebreaker Pellini runt om har många förespråkare och det är inget omöjligt scenario. Dock ska man komma ihåg att det är 7 veckor sedan senaste start. Kan det påverka? Då Savastano fått tråkspår 8 så är det ganska öppet bakom favoriten om den gör bort sig. 3 Västerbo Exciting och 5 Eagle Rock tillsammans med 6 Competivo är tidiga.

InläggPostat: onsdag 8 okt 2025, 21:33 
Användarvisningsbild

Bra skrivet Conny.
Jag tror helt klart på Frank i första. Den fastnade som du sa, Den hästen som kom fyra flyttades ner för den orsakade problemet.
Ideal startade 10ggr 2024 ingen seger. Ingen segerstaplare. Men gynnad av distans.
avd 4 Tror jag ingenting på Bonsse
avd 5 Clarissa har som du talat om Conny inte startat
avd 6 Här tror jag Magnus vinner
avd 7 Icebreaker har inte startat på många veckor. Formen kan inte vara hundra

InläggPostat: fredag 10 okt 2025, 10:49 

En normal omgång innehåller också 1-3 skrällar så låt oss hitta dessa. Fyll gärna på med egna förslag.

1: Även om jag själv tror att Dream Mine bara vinner det här så kan jag ha fel. Har definitivt hänt mer än en gång. laughter Värst emot min tipsetta tror jag Lovino Bello kan vara, men det är ju ingen skräll. Slog av Lilas Castell sista biten i det franska försöker och det är väl inte helt omöjligt att resultatet blir det omvända nu. L.S. har bra startryggar och kan profitera på att följa med i draget. 1.96% i nuläget.

2: Här har jag redan nämnt 3 Observeém, 4.47% just nu, som en möjlig skräll. Efter att ha kollat lite mer ska jag nog lägga till 8 Flamenco Ter, som nog mår bra att få Jorma som kusk. Har inte fungerat fullt ut, men kanske mår bra av Jormas körstil och från springspåret kan det bära av mot en tidig ledning och full fart sista varvet. 1.56% smakar mumma. Tror egentligen inte mycket på 9 Nykilon som för mig känns klen, men det är en häst som gärna körs offensivt så kanske. 0.60!!

3: Här har jag svårt att tro på någon förutom de tre betrodda. Men ok, 2 Kentucky River kan hitta form och läget är perfekt om de tre försvinner eller är dåliga. 3.16%

4: Fyra-fem ekipage som är ganska betrodda här, men ska man försöka hitta någon under 5% så är 7 Mimosa To Martini inte oäven. Snabbstartare som kan slinka ned i bra läge och överraska till slut. 2,72 just nu.

5: Även här har jag svårt att se någon utom de fyra mest betrodda vinna och 2 Solo Traveller vinner inte ofta. Dock har hon begåvats med ett för henne gynnsamt andraspår och hamnar hon inte alltför långt bak så har hon oftast en bra avslutning att tillgå. 1.19% låter trevligt.

6: Spikar förmodligen 3 Wise Guy här, men är fullt medveten om att det kan vara fel. Har redan nämnt 11 Moonshot tidigare och fyller naturligtvis på med 9 Eol som en annan möjlig rensare. 1.07 och 3.22 % i nuläget. 6 Zarex är dessutom bortglömd till 1.16.

7: Här kryllar det av potentiella skrällar och då favoriten är ostartad de senast 7 veckorna kan det löna sig att streck på. 3 Västerbo Exciting har jag redan nämnt till 1.60%. 7 Petho 4.84, 10 Sandokan 2.09 och 12 Kingen Mearas, som alltid får taskiga lägen på V75, till 1,78 % är alla fullt möjliga vinnare om favoriten inte har form. 4 Kipketer Mearas är naturligtvis helt felstreckad till 2.43%

Nu lär en del av dessa procenten komma att ändra och man kan inte strecka all och jag har säkert missat några, så fyll på!

InläggPostat: fredag 10 okt 2025, 16:08 

Avd5 - Caradja får ryggen på Nilla Lane och kanske kan utmana på upploppet om luckan kommer, form finns. Dock sist på gamla turordningen. Instämmer om Kipketer Mearas i avd7 men denne är också sist på gamla turordningen.
Avd2 - tycker inte Kontio är så vass från springspår så Jörgen kanske kan ta spets.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ]