tompetrav.egetforum.se

Ett diskussionsforum för trav
Aktuellt datum och tid: måndag 24 aug 2026, 12:00

Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Valla valla den här gången ska vi inte tralla
InläggPostat: söndag 30 nov 2025, 11:00 
Användarvisningsbild

Han skämdes för att så tydligt körde prep. matchas mot Prix sista helgen i jan. När Ideal DT är skadad så är det öppet

InläggPostat: söndag 31 maj 2026, 23:34 
Användarvisningsbild

laugh4

Såg denna kommentar från Tompe när det hände. Men kunde där och då inte hitta vad som föranledde den. Hittade idag klippet där Peter Andersson ställer en väldigt enkel och motiverad fråga. PA måste ha blivit helt paff över Örjans reaktion, synd. Hade han varit förberedd så hade han definitivt kunnat klä av Örjan in på bara skinnet då PA ju är en av de vassare på ATG rent intellektuellt.
Men händelsen är emblematisk för Örjan. Som Spaps är inne på - Han står aldrig för något han gör, och erkänner aldrig ett misstag. Det är ju svårt att stå för skumrask. Och som liten och småsint är det även svårt att erkänna tillkortakommanden.

Planeten Örjan.

InläggPostat: fredag 5 jun 2026, 00:09 
Site Admin
Användarvisningsbild

Ja herregud laughter laughter

När jag i upprört tillstånd skriver något och sen läser det långt efteråt tänker jag va !!!
Skrev jag det där? cry1 laughter

InläggPostat: fredag 5 jun 2026, 15:58 
Användarvisningsbild

Svårt det med & ha ett hat till en kusk som är en av Sveriges bästa & samtidigt få 8 rätt, det brukar inte funka, minns en som hatade Kung Åke & alltid trodde den folkkäre Jim Frick skulle vinna, han fick inte 7 rätt så ofta. laugh4

InläggPostat: fredag 5 jun 2026, 17:50 
Användarvisningsbild

Lite trött, men anhåller om en replik! Vill bara göra det påpekandet: Att bli arg är inte att hata. Att uttrycka kritik är inte att hata. Att rosta någon för dennes något udda egenskaper är inte att hata. Angående Örjan kan jag för egen del garantera att han inte är en person jag hatar. Absolut inte. Däremot har jag många gånger blivit arg på honom, hatat en del saker som han har gjort. Samt säkerligen rostat honom många gånger för en del egenskaper han alldeles uppenbart demonstrerat.

Intressant inlägg ändå, Varenne! Med anledning därav kanhända återkommer jag med en längre betraktelse över 'mem' i dess ursprungliga bemärkelse såsom myntat av Richard Dawkins. Ifall jag ids!

Erkänner dock även att jag för egen del inte alltid väljer mina ord med omsorg i stundens ilska. Förmodligen som jag i största allmänhet har begränsad erfarenhet av att vara arg. Blir i princip bara arg när jag kollar på trav eller spelar nätpoker. Märkligt är det.

Trevlig Helg Varenne!

P.s. och apropå, har själv erfarenhet av att bli kallad "idiot" av människor i affekt. Och tycker inte det är så farligt alls.

InläggPostat: fredag 5 jun 2026, 18:42 
Användarvisningsbild

P.p.s. Själv var jag inte så förtjust i Åke. Men en får ju inte vara dum (än om man är det ändå ibland). Hade aldrig någon svårighet att se att han var en av de vassaste även om jag inte gillade honom särdeles som person. Finns i dagsläget bara en som jag understundom ratar blott och bart utifrån en mild antipati och det är Magnus Djuse. Men endast och egentligen bara för att jag inte vet att ha en åsikt om hans duglighet som kusk. En av få av namnkunniga om vilken jag inte har någon bestämd åsikt huruvida hen är bra/dålig/mellanmjölk. Brorsan hans, Mats älskar jag dock att rata. Men då utifrån att han är så oändligt överskattad och många gånger ljuvligt överspelad. Om honom som person vet jag inte ett smack. Storebrorsan har visat prov på Örjanhärm och likhet. Är en bra kusk när han vill.
Omvänt kan det ju också vara så att en gillar en kusk högt som person men inte som kusk. Jag hade en sådan men vill inte namnge utifrån att jag just gillade honom och att han nu lagt av.

Vem tusan kan ha ratat Åke och sympatispelat Jim regelmässigt, en i våra kretsar (pånätettyckandeochtravgissandet) känd skribent?

InläggPostat: fredag 5 jun 2026, 21:07 
Site Admin
Användarvisningsbild

plugghästen jäklar alltså. Ibland är vi tvillingsjälar hur vi tänker. Dina två senaste inlägg satte fingret på något jag brukar säga. Hat är ett starkt ord. Jag hatar sällan.
Ordet hat har blivit så missbrukat i dagens sociala medier. Om någon låtsaskändis (influencer) eller liknande blir utsatt för kritik kallas det hatstorm !! Herregud alltså. Kritik är numera hat??!?! angry1
Blir ju ett väldigt bekvämt sätt att undgå kritik genom att sprida dimridåer om hat osv..

Varenne du och pluggisen nämner båda kuskar man ogillar. Alla vågar jag påstå har såna.
Det är farligt som spelare att ha det. Jag har det givetvis också. Skälen till varför är ett ämne för terapi för jag kan inte alltid förklara mitt ställningstagande laughter

Precis som du säger Varenne så kan det straffa sig rejält. Ibland måste man lägga känslorna åt sidan men är man människa så är man.
Min ena syrra har alltid gillat Per Linderoth och har envist fortsätt spela honom i år.
Jag gillar Per också men han tenderar att köra rätt försiktigt och jag är väldigt försiktig med att spela på honom. Senaste 2 åren har hans segerprocent varit extremt låg.
I år endast 5%. Det är liksom korpen inom travet man är nere på då. Ligan där man måste konkurrera med F B Larsson typ.

För övrigt ligger jag rätt lågt denna vecka. Analyserade många timmar förra veckan och det sliter. Lyckades dock för första gången på åratal gå plus en elitloppshelg. Har varit minus varenda år sen istiden.

Bommade dock en fin slant då jag på något sätt jag inte förstår missade spela dubbeln.
Hade en platsraket på Erik The Phantom - Donatello Face.
Favorit - skräll brukar jag spela på dubbeln men hade tankarna på så många håll att jag virrade bort mig. Smsade dock ena syrran och sa åt henne att spela vinnare på 8 Donatello Face. Hon hade haft en bedrövlig dag på spelet så hon satte 30 kr.

Morgondagen ser inte så inspirerande ut så jag tänker inte analysera ihjäl mig.
Kollade precis startsnabbheten i sista loppet. I stort sett alla är startsnabba.
Det händer rätt ofta att sånt kan leda till överpace.
Det gynnar hästar som 10 Princess Diamond och 11 Meditate.
6 Mamma Mia Sisu är väl den logiska skrällen.

2 Datos Marianna sänkte faktiskt favoriten med en spurt förra året men tycker inte hon imponerade senast.

Enligt statistik-Jens skrällar det dock sällan i sista.

InläggPostat: lördag 6 jun 2026, 08:55 
Användarvisningsbild

Pluggis, CA kallade han sig på TP, vi hade våra duster men hade kontakt via mail ändå, en väldigt snäll person. R.i.P.

Har själv haft svårt för Lövgren i alla år för att jag tycker han är arrogant som person men det har vänt lite, har dock inte förlorat pengar för att jag tagit bort honom, däremot för att jag har spikat honom.

Har ju haft Kung-Åke som personlig favorit, en riktigt duktig hästkarl men jag har ju mina teorier hur han kunde förvandla hästarna likt en annan fransk tränare, minns en Uhrberghäst New Line som helt plötsligt vann från dödens i guld.
Ser dessutom inga av hans hästar som fungerade i avel vilket går in i den teorin, det är säkert en helt fel teori.

InläggPostat: lördag 6 jun 2026, 10:46 
Site Admin
Användarvisningsbild

Varenne. Nu får du tala klarspråk. Har inte en aning om vad du menar roleyes wink5

Manage Attachments:

InläggPostat: måndag 8 jun 2026, 18:30 
Användarvisningsbild

Jomän Tompe, en annan känner släktskap i tänket inte så sällan också! ooja

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2